Gå till innehåll

Vart tog Ken L vägen?


Fedorov

Recommended Posts

Idag 14:17

gdaily En så kallad Freeze-out

lol...

 

När man läser hans krönika i aftonbladet idag så kokar det verkligen i hjärnan.

Sitta o göra sig rolig på andra människors bekostnad.

De han säger är naiva och dumma i huvet. Det är ju vi.

Vi som älskar poker och som rör oss i gråzoner bara för att poker är det roligaste som finns.

Ken var ju den som ville ha en legalisering av poker i Sverige men han vill fan inte offra sitt arsle för det, våga vara politiskt inkorrekt. För något du tror och står för.

 

Inte ens respekt kan Ken ge de som försöker skapa en stor bra turnering.

Jag personligen skulle inte heller våga ordna en stor turnering på grund av rådande lagar.

Dock är jag mycket tacksam för att det finns människor som jobbar efter parollen "hellre verkstad än syjunta" och som har modet att "Ta upp den kamp" Ken förespråkade så stort och högtidligt.

 

Ken må vara mkt intelligent men uppenbarligen inte tillräckligt för att också vara ödmjuk. Det är ju det som skiljer de stora människorna från random.

Att de besitter båda karakteristika ovan.

Från botten av hjärtat:

Jävla kärring, fuskare, "wanna be high roller", och en bra teve kommentator. Det är vad Ken Lennard är.

Grattis Ken Hegerfors.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är en idiot med hybris, men en jävligt rolig sådan:lol:

Ibland är han ofrivilligt rolig, men han står också för en hel del klockrena sågningar!

Han verkar dock lite väl lättiltad för att vinna stora summor på själva spelet.

Antar att han tjänar minst lika mkt på att kommentera poker i olika former som på att spela själv.

Här är en anledning till varför jag står ut med människan i lagom doser:

http://www.aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,1029104,00.html

Håll till godo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ken L är det värsta pokersverige har att komma med. Om han nu är "bäst i Sverige" som han själv kallar sig. Varför kommer han ALDRIG långt i turneringar? Jo, det är för att alla spelar som tomtar och är helt värdelösa.

 

Finns sååå många svenska pokerspelare som är bättre än den där halvtafatte fjanten. Kommer aldrig någonsin att kunna visa respekt för honom.

 

Baktala alla andra när han inte är ett dugg bättre själv.

 

"Oj, jag klonkade en stor turnering för 25 år sedan som ingen kommer ihåg - Då är jag bäst i Sverige".

 

Suck.. skönt att få ventilera sig lite. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det finns ju diskotek förstås

och det finns massor av annan skit.

Där kan vi häcka bäst fan vi vill

men i huvet står det still.

Där kan vi gå som zombies

medan muzaken spyr floder av skit.

Där kan vi sluta tänka

så får dom som dom vill.

Därute kan vi viska

medan tunnelbanan går förbi.

Du han ser så blå ut i ansiktet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ken må vara mkt intelligent
Jag antar att du baserar det på hans mångfaldiga examina inom ett antal svåra ämnen som molekylärbiologi, kvantmekanik, etc alternativt en framgångsrik karriär som affärsman. Eller visst ja, det enda han gjort är att skriva en pissig krönika och plockat hem lite pengar på att gambla. Kanske inte så imponerande.

 

Det var väl tvärtom nåt av det bättre han har skrivit. Han har ju rätt i sakfrågan. Lagar finns till för att följas, ogillar man dem så är inte lösningen att bryta mot dem.
Det är uppenbarligen helt och hållet fel. Finns massvis med exempel på lagbrytning som ger bättre både ekonomisk och etisk utgång både för individen och hela samhället.

 

100% laglydnad är vare sig avsett vid instiftandet eller samhällsmässigt bra.

 

Not to mention att lagbrott är en asviktig signal för att avgöra en lags lämplighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du baserar det på hans mångfaldiga examina inom ett antal svåra ämnen som molekylärbiologi, kvantmekanik, etc alternativt en framgångsrik karriär som affärsman. Eller visst ja, det enda han gjort är att skriva en pissig krönika och plockat hem lite pengar på att gambla. Kanske inte så imponerande.

Han vann väl Rederiet eller vad det nu hette också.

 

Jag vill minnas ett uttalande från Ken där han hoppades att någon skulle utmana lagstiftning och monopol, ungefär på det sätt som skedde i Grebbestad. Förmodligen från hans ordförandeperiod i SVEPOF. Jag är osäker, nån annan som känner igen det? Om jag har rätt så är ju hans krönika ytterst osmaklig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du baserar det på hans mångfaldiga examina inom ett antal svåra ämnen som molekylärbiologi, kvantmekanik, etc alternativt en framgångsrik karriär som affärsman

 

Visserligen är mångfaldiga examina i ämnena du nämner en mkt god fingervisning om hög intelligens, men för examina krävs ju förutom intelligens drivkraft och intresse.

 

Själv känner jag en man i övre medelåldern som bevisligen tillhör top 1 % på IQ-skalan (testad med Raven Advanced Progressive Matrices). Han arbetar som lärare för utvecklingsstörda och utåt sett finns det inget som tyder på en högintelligent människa...

 

Min gissning är att Ken är en bra bit över medel när det kommer till intelligens. Detta baserar jag på att att han kan föra en logisk argumentation utan större självmotsägelser, samt att han är ödmjuk som få; Ken är ju känd för att citera Aristoteles berömda ord "Det enda jag vet är att jag ingenting vet". :-D

 

Därmed inte sagt att Ken är något geni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man undrar ju om han egentligen menar vad han skriver, eller om han medvetet skriver kontroversiella saker för att locka läsare och därmed få behålla jobbet. Han ger läsarna det dom vill ha - ett gott skratt, ett hånfullt leende eller ett riktigt dåligt humör som automatiskt leder till att även nästa veckas Aftonbladet "måste" köpas i ren aggression. Antingen är han dum på riktigt eller så är han bara journalistiskt smart. Jag struntar i vilket.. läsvärt är det i vilket fall som helst. Att han är en föredetta pokerspelare är en helt annan sak..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ken L är det värsta pokersverige har att komma med. Om han nu är "bäst i Sverige" som han själv kallar sig. Varför kommer han ALDRIG långt i turneringar? Jo, det är för att alla spelar som tomtar och är helt värdelösa.

 

Finns sååå många svenska pokerspelare som är bättre än den där halvtafatte fjanten. Kommer aldrig någonsin att kunna visa respekt för honom.

 

Baktala alla andra när han inte är ett dugg bättre själv.

 

"Oj, jag klonkade en stor turnering för 25 år sedan som ingen kommer ihåg - Då är jag bäst i Sverige".

 

Suck.. skönt att få ventilera sig lite. :)

 

Precis! Man kan ju för fan inte säga högt att man e bättre en ngn annan i detta land!.. Va tror han lixom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, den kungliga svenska avundsjukan gör sig påmind igen. KL har vunnit bra mycket mer på poker än de allra flesta av er, är jag tämligen övertygad om. Han har i alla fall tävlingsvinster på över en halv miljon dollar. Vad har ni?

 

Men som sagt, i Sverige får man ju inte säga högt att man själv anser att man kan någonting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, den kungliga svenska avundsjukan gör sig påmind igen. KL har vunnit bra mycket mer på poker än de allra flesta av er, är jag tämligen övertygad om. Han har i alla fall tävlingsvinster på över en halv miljon dollar. Vad har ni?

 

Men som sagt, i Sverige får man ju inte säga högt att man själv anser att man kan någonting.

 

Exakt vilket budskap tror du att du förmedlade här?

Vilken åsikt riktade du dig emot, och på vilket sätt tillförde den där raljanta smörjan någonting?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, den kungliga svenska avundsjukan gör sig påmind igen. KL har vunnit bra mycket mer på poker än de allra flesta av er, är jag tämligen övertygad om. Han har i alla fall tävlingsvinster på över en halv miljon dollar. Vad har ni?

 

Men som sagt, i Sverige får man ju inte säga högt att man själv anser att man kan någonting.

 

Ja, att folk tycker illa om honom beror säkert bara på att han framhäver sig själv. Att han försökt rigga ett spel, eller att han totalsågar pokerspelare efter pokerspelare (somliga med betydligt större vinster än han själv) har säkerligen ingenting med folks åsikter om honom att göra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt vilket budskap tror du att du förmedlade här?

Vilken åsikt riktade du dig emot, och på vilket sätt tillförde den där raljanta smörjan någonting?

 

Har du svårt med läsförståelsen? Förklara gärna exakt vad du inte förstod, så kan jag ta det igen. Mvh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...