Gå till innehåll

Bygger rulle på NL 0.01$/0.02$


ChristerHedlund

Recommended Posts

Jag har inte riktigt listat ut hur man kopierar handhistorik så man kan lägga in det i bloggen. Om någon spelar på Setbet och läser detta så får ni gärna ge mig tips.

 

Session 5 gick inget vidare men det var egentligen bara en hand jag som gjorde att jag backade.

 

Får A, 4 på knappen. Ingen höjning innan och jag checkar. Floppar triss i ess och betar ut pottbet, två synar, betar pott turn, två synar och betar pott river, en lägger sig och en synar och visar upp A, 9. Typiskt, A4 unsuited är ingen hand jag spelar annars men här fick jag ju trissen på köpet men kostade litegrann. Hur ska man undvika detta? Går kanske inte.....

 

Inköp $5

Resultat: -$1.29Tid: 30minuter

 

Bankrulle $69.77 (Start $60)

 

Nu blev jag trött och ska gå och lägga mig och läsa lite om Johnny Lodden i nyaste Poker Magazine.. Ha det bra alla...Blir mer lir imorrn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ett par dagar sedan jag uppdaterade bloggen, detta beroende på att jag inte spelat så mycket som jag önskat denna helg. Har spelat fotbollsmatch och en massa annat som tagit tid. Pokern har inte gått så bra de senaste sessionerna som jag spelat, tycker att jag träffar väldigt sällan.

 

Kan dock glädjas åt att jag satt en dubbel på oddset idag. Atalanta - Fiorentina X och Getafe - Zaragoza X.

Satsade 200:- och det gav ca 1700:- tillbaka. Alltid något =)

 

 

Session 6

 

Inköp $5

Resultat: -$2.52

Tid: 30minuter

 

Bankrulle $67.31 (Start $60)

 

Kommentar: Träffade inte på floppen en enda gång denna session. Tragiskt!

Bankrulle går åt fel håll för närvarande. Men vänder imorgon!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 7

 

Inköp $5

Resultat: -$3.84

Tid: 30minuter

 

Kommentar: Riktigt dålig session där jag inte får några bra händer preflop.

En pott gör att jag förlorar $3 och det är när jag sitter med 6,8 unsuited och höjer 4ggr BB preflop. Får syn av två spelare. Floppen kommer 6, 2, 8 regnbåge. Jag bettar pott och en går direkt all in. Jag har lite svårt att förstå hans spel men tänker att han sitter på ett överpar och synar därför. Han visar

Upp 2,2 och vinner därmed potten på triss i tvåor. Gjorde jag något fel där?

 

Spelat totalt 3.5 timmar på denna rullen och i snitt drygt +$1/timme vilket känns ganska lite. Eller man kanske inte ska förvänta sig mer???

 

Bankrulle $63.83 (Start $60)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ett par dagar sedan jag uppdaterade bloggen, detta beroende på att jag inte spelat så mycket som jag önskat denna helg. Har spelat fotbollsmatch och en massa annat som tagit tid. Pokern har inte gått så bra de senaste sessionerna som jag spelat, tycker att jag träffar väldigt sällan.

 

Kan dock glädjas åt att jag satt en dubbel på oddset idag. Atalanta - Fiorentina X och Getafe - Zaragoza X.

Satsade 200:- och det gav ca 1700:- tillbaka. Alltid något =)

 

 

Session 6

 

Inköp $5

Resultat: -$2.52

Tid: 30minuter

 

Bankrulle $67.31 (Start $60)

 

Kommentar: Träffade inte på floppen en enda gång denna session. Tragiskt!

Bankrulle går åt fel håll för närvarande. Men vänder imorgon!!

 

Skön dubbel! Brukar du spela mycket på sport eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen lär sig ju.

 

Själv grindade jag NL2 och frirullar med 2000sek i bankrulle.

 

 

 

Lycka till med spelet Christer :)

 

Jag lirar Nl4 (dock p g a tillfällig downswing som ska vändas!) med 10 000 inspelade kronor.

Mycket från 20kr Sng, 0,5/1kr Pl, 2$ Sng och 1/2kr samt 2/4kr FL.

3ggr bankrullekrav ungefärg innan och 10/20ggr nu...

Men jag trivs och har roligt, väldigt stabil inkomst i alla fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Session 7

 

Inköp $5

Resultat: -$3.84

Tid: 30minuter

 

Kommentar: Riktigt dålig session där jag inte får några bra händer preflop.

En pott gör att jag förlorar $3 och det är när jag sitter med 6,8 unsuited och höjer 4ggr BB preflop. Får syn av två spelare. Floppen kommer 6, 2, 8 regnbåge. Jag bettar pott och en går direkt all in. Jag har lite svårt att förstå hans spel men tänker att han sitter på ett överpar och synar därför. Han visar

Upp 2,2 och vinner därmed potten på triss i tvåor. Gjorde jag något fel där?

 

Spelat totalt 3.5 timmar på denna rullen och i snitt drygt +$1/timme vilket känns ganska lite. Eller man kanske inte ska förvänta sig mer???

 

Bankrulle $63.83 (Start $60)

 

är detta på driv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 7

 

Inköp $5

Resultat: -$3.84

Tid: 30minuter

 

Kommentar: Riktigt dålig session där jag inte får några bra händer preflop.

En pott gör att jag förlorar $3 och det är när jag sitter med 6,8 unsuited och höjer 4ggr BB preflop. Får syn av två spelare. Floppen kommer 6, 2, 8 regnbåge. Jag bettar pott och en går direkt all in. Jag har lite svårt att förstå hans spel men tänker att han sitter på ett överpar och synar därför. Han visar

Upp 2,2 och vinner därmed potten på triss i tvåor. Gjorde jag något fel där?

 

Spelat totalt 3.5 timmar på denna rullen och i snitt drygt +$1/timme vilket känns ganska lite. Eller man kanske inte ska förvänta sig mer???

 

Bankrulle $63.83 (Start $60)

 

 

Ja, några såna händer ska du överhuvudtaget inte ens titta åt på dessa nivåer, spela bara solida starthänder. Det är inte många som kommer att överhuvudtaget bry sig om hur tight du spelar, de synar ändå. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, några såna händer ska du överhuvudtaget inte ens titta åt på dessa nivåer, spela bara solida starthänder. Det är inte många som kommer att överhuvudtaget bry sig om hur tight du spelar, de synar ändå. :-D

 

 

Det är noll chans att de foldar om du höjer så lite. Vill du bluffa så höj till 20ggr BB. Och då är det inte värt insatsen. BLUFFA INTE!

På 10c/20c kan man börja försöka bluffa lite, även om jag tjänar mer när jag inte gör det.

Btw, när den floppen kommer och någon går all in så ska du säga smaskens.

Inte ofta de har triss där. Även om det inte var raise före floppen så har de ofta överpar eftersom de är så passiva!!

Många spelare tror att folk på de lägsta nivåerna spelar galet och chansartat.

Nästan tvärtom, de vågar inte höja. De är väldigt passiva, de synar ner med i stort sett vad som helst men när de höjer har de en okej hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ett par dagar sedan jag uppdaterade bloggen, detta beroende på att jag inte spelat så mycket som jag önskat denna helg. Har spelat fotbollsmatch och en massa annat som tagit tid. Pokern har inte gått så bra de senaste sessionerna som jag spelat, tycker att jag träffar väldigt sällan.

 

Kan dock glädjas åt att jag satt en dubbel på oddset idag. Atalanta - Fiorentina X och Getafe - Zaragoza X.

Satsade 200:- och det gav ca 1700:- tillbaka. Alltid något =)

 

 

Session 6

 

Inköp $5

Resultat: -$2.52

Tid: 30minuter

 

Bankrulle $67.31 (Start $60)

 

Kommentar: Träffade inte på floppen en enda gång denna session. Tragiskt!

Bankrulle går åt fel håll för närvarande. Men vänder imorgon!!

 

Du borde nog satsa på sportsbetting istället för micropoker, du tjänar ju fan ingenting på att sitta å nöta i timmar. Börja på högre blinds om du ska spela , 3000 ggr BB behövs inte på sånna här låga nivåer , när du kommer till 0.25/0.50 kan du kanske räkna med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med. Att lira på denna micro-micro-nivå genererar knappt någonting. Gå upp till åtminstone 0,10/0,20, så kan du tjäna åtminstone något som märks, annars är risken stor att du bara blir uttråkad.

 

Och redovisa gärna HH:s! Det är de som gör dagböckerna verkligt intressanta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...