Gå till innehåll

Partypokers diskriminering av sng-spelare


Cyntax

Recommended Posts

Som sng-spelare (eller f.d.?) på PartyPoker har jag följande frågor:

 

1. Vad är motiveringen till att man inte kan cleara deposit- & reloadbonusar på PartyPoker?

2. Varför kan man bara vara med i iPod-tävlingen om man spelar cash-games?

3. När ska PartyPoker sluta diskriminera sina sng-spelare?

4. Varför är PartyPoker arga på sina sng-spelare?

5. Varför samma rake för sng med regular speed och turbo?

 

Jämför med PokerStars och FullTilt som inte följer PartyPokers exempel i punkt 1 och 5.

 

 

Tacksam för svar!

 

/Cyntax

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sng-spelare (eller f.d.?) på PartyPoker har jag följande frågor:

 

1. Vad är motiveringen till att man inte kan cleara deposit- & reloadbonusar på PartyPoker?

2. Varför kan man bara vara med i iPod-tävlingen om man spelar cash-games?

3. När ska PartyPoker sluta diskriminera sina sng-spelare?

4. Varför är PartyPoker arga på sina sng-spelare?

5. Varför samma rake för sng med regular speed och turbo?

 

Jämför med PokerStars och FullTilt som inte följer PartyPokers exempel i punkt 1 och 5.

 

 

Tacksam för svar!

 

/Cyntax

 

 

Ettan verkar ju jätteskum, men är det inte så att sajterna tjänar mycket mindre på SNG än på CG? Jag menar, visst rejkar man mer per bordstimme på CG? Justerat efter nivå, så klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ettan verkar ju jätteskum, men är det inte så att sajterna tjänar mycket mindre på SNG än på CG? Jag menar, visst rejkar man mer per bordstimme på CG? Justerat efter nivå, så klart.

 

En speed-SnG tar ungefär en halvtimme att spela, vilket ger Party $20 respektive $40 rejk i timmen på $11 och $22. Det måste väl ändå vara jämförbart med vad de tjänar i timmen på de lägre CG-borden också, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En speed-SnG tar ungefär en halvtimme att spela, vilket ger Party $20 respektive $40 rejk i timmen på $11 och $22. Det måste väl ändå vara jämförbart med vad de tjänar i timmen på de lägre CG-borden också, eller?

 

Ca 9$ i timmen rakar party på ett NL10bord får jag det till, men det är å andra sidan förmodligen enda borden man har +EV på själva bonusen i sig.

 

Så fort du kliver upp på NL50 6-manna så motsvarar inte bonusen bättre än ca 60% RB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va?

 

Eftersom man rakar ca 30$ när du man clearar partys 100$ bonus På NL10 så ligger bonusens Ev på +70$.

 

På NL50 6-manna rakar man ca 170$ medan man spelar de 1000 rakade händerna så bonusens EV där blir ca -70$.

 

Om det nu är det du frågar efter dvs. Det är lite svårt att veta när man ställer frågor med ett ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom man rakar ca 30$ när du man clearar partys 100$ bonus På NL10 så ligger bonusens Ev på +70$.

 

På NL50 6-manna rakar man ca 170$ medan man spelar de 1000 rakade händerna så bonusens EV där blir ca -70$.

 

Om det nu är det du frågar efter dvs. Det är lite svårt att veta när man ställer frågor med ett ord.

 

Bonusen i sig har ett väntevärde på $100 oavsett nivå. Det du säger är att det bara är på NL10 som den motsvarar >100% RB, vilket känns som ett extremt meningslöst sätt att värdera en bonus på.

 

För övrigt är "bara 60% RB" bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh, jag tycker det låter alldeles förträffligt att värdera en bonus på det sättet. Hur bör man tänka menar du?

 

Hur mycket RB en bonus motsvarar är såklart ett jättebra sätt att värdera nämnda bonus. Men att värdera en bonus som EV- så fort den motsvarar <100% RB är ju jätteknasigt och helt fel.

 

(Ett annat fiffigt sätt är att värdera en bonus i $/bordstimme eller $/spelade händer etc.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$/ timme eller $/ spelade händer är andra sätt att utvärdera en bonus, men jag gillar det inte eftersom det säger absolut ingenting om hur mycket den totala raken i % blir.

Bonusar på sidor med hög rakecap ser tex betydligt bättre ut än de i själva verket är med det sättet att räkna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Ett annat fiffigt sätt är att värdera en bonus i $/bordstimme eller $/spelade händer etc.)

 

Om du väljer mellan att spela på sajter, den ena har 2,5% rake, den andra dom vanliga 5% en + en bonus där du har en clearing rate på 5$ i timmen.

Vilken av dom två sajterna blir mest ekonomiskt att spela på med det fiffiga sättet att räkna på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och 1000 händer är som bekant inte 1000 rakade händer. På ett genomsnittligt bord har du 75% rakade händer och då hamnar du inte så långt ifrån mina siffror.

 

Ok men vi säger att man spelar 1400 händer då, enligt PT så betalar jag $110.

 

Ganska långt från dina sifror ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, självfallet spelar raken in (tillsammans med kvaliteten på motståndet, antal händer/h etc). Grejen är ju dock att de flesta sajter har en väldigt likartad rakestruktur (bortsett från om man lirar FL på Ongame t.ex.). Att du inte plussar på NL50 på Party även med en bonus i ryggen har inget med deras räjkstruktur att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok men vi säger att man spelar 1400 händer då, enligt PT så betalar jag $110.

 

Ganska långt från dina sifror ändå...

 

Argumenterar inte emot dina siffror. Jag postade bara mina. Senaste 1400 händerna NL50SH har jag 140$ rake på. Att det skiljer lite ser jag inget konstigt med. Det beror mycket på spelstil och table selection.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok men vi säger att man spelar 1400 händer då, enligt PT så betalar jag $110.

 

Ganska långt från dina sifror ändå...

 

Jag har gjort lite beräkningar på detta och det finns nästan ingen chans att raka så lite som 110$ på 1400 händer. Den genomsnittlige spelaren bör ligga runt 150$. Är dom där händerna verkligen spelade på party?

 

Då ska man sitta på extremt tajta bord där mörkarna i princip bara flyttas runt i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...