Gå till innehåll

Program 8: Diös och Dilba!


Colderose

Recommended Posts

Är det Diös och Dilba idag på poker.se-TV? Kan inte hitta någon info om det.

 

Ja

 

You know the drill: Leta upp programmet själv via fan-tv eller vänta till lördag lunch då programmerarna sovit fredagsfyllan av sig och lagt upp korrekta länkar på poker.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja

 

You know the drill: Leta upp programmet själv via fan-tv eller vänta till lördag lunch då programmerarna sovit fredagsfyllan av sig och lagt upp korrekta länkar på poker.se

 

OK, tack. Kan ni uppdatera programinformationen i FAQ-delen så man ser vad som är på gång de kommande veckorna.

 

Om jag inte ser helt fel på FAN-TV så är det ändrad tid för sändningen, från 23.30 till 22.30?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra avsnitt! Ola såg ut att trivas bredvid Dilba.

 

Görans tjuvkikande på sina lappar syntes lite väl mycket tycker jag.

 

Olas argument om Pokertracker var lite förvirrande. Det är synd att programmen används för datamining eftersom bra spelare får för stor fördel mot fisken. Samtidigt tyckte han att en bra spelare inte ska behöva programstöd eftersom man ska kunna identifiera fisken ändå. Kör inget hjälpprogram själv, men när man multitablar hårt skulle det nog vara bra med lite mer info eftersom man inte hinner med att observera så mycket mer än om någon är extremt laggig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch! Jag kunde inte ens kolla klart på programmet eftersom Dilba bara satt och var så pinsam. Diös var ju rolig att lyssna på, men Dilba avbröt ju hela tiden med korkade kommentarer som hon satt och skrattade gott åt själv. "Dam-nio är nöten i bridge." WTF? :shock:

 

Ja kollade klart, ville inte missa något som Stefan Diös sa. Men ja håller med, dilba va högljudd, svor ALLDELES FÖR MYCKE och avbröt Stefan hela tiden.

 

Herr Diös gör hela programmet, han har fler anekdoter än någon annan svensk. Han är en legend och en oerhört trevlig person. Ja minns att ja satt precis bakom Stefan Diös å Dan Glimne på pokerseminariet i sthlm 2005/2006 (minns inte vilket år de va) och de va riktigt intressant att höra deras diskussioner.

 

Mycke bra program, som ja skrivit tidigare så uppskattar ja Old School spelarintervjuerna oerhört mycke, new school känns lite "pasé" på nått sätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja kollade klart, ville inte missa något som Stefan Diös sa. Men ja håller med, dilba va högljudd, svor ALLDELES FÖR MYCKE och avbröt Stefan hela tiden.

 

Herr Diös gör hela programmet, han har fler anekdoter än någon annan svensk. Han är en legend och en oerhört trevlig person. Ja minns att ja satt precis bakom Stefan Diös å Dan Glimne på pokerseminariet i sthlm 2005/2006 (minns inte vilket år de va) och de va riktigt intressant att höra deras diskussioner.

 

Mycke bra program, som ja skrivit tidigare så uppskattar ja Old School spelarintervjuerna oerhört mycke, new school känns lite "pasé" på nått sätt!

 

Old School vs New School - kan bara hålla med, men så är jag ju 44 år också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det klart bästa programmet hittills, tycker jag. Även om Stefan borde ha ha förärats med ett eget program. Gillade handanalysen den här gången också. Kul med en hand som inte är speciellt dåligt spelad, egentligen.

 

Lite kul att danskens spel antagligen var mycket bra, men att en väldigt svag spelare kanske hade spelat den likadant, men av fel anledningar.

Jag tyckte Ola hade kunnat prata på lite om det, eftersom handen därigenom så tydligt visade att man spelar samma hand olika beroende på motståndare (jag tvivlar på att Lieu viker den, om hon slår om i förstaläget, mot en svag spelare).

 

Jag måste också nämna att intervjun var osedvanligt befriad från pinsamma tystnader, som annars mest har uppstått ett par gånger per program i den andra delen.

 

Riktigt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att få höra vad mannen som tog Texas Holdem till Sverige och som var vår första WSOP deltagare har att säga.

Men hur vågade han ta sig över till Las Vegas på den tiden, jag menar Ola framtsår ju som James Bond jämfört med Diös. Men ändå var det han som som första svenska korsade atlanten för att ta sig an Vegas med dess råbarkade typer och skumraskaffärer för första gången.

 

Jag antar att skenet bedrar, han har i alla fall min respekt trotts säregna frisyren8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Stefan framstod som ytterst socialt välanpassad och lätthängd.

Lätthängd syftar då på att man är lätt att "hänga" med, och inte vad man har i byxorna.

ja fast ändå med en liten smånördig framtoning som inte går att komma ifrån:-D skön kille!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bankrulle exemplet tycker jag var lite underligt. Hur många spelare varken sätter in nya pengar eller tar ut pengar från sin bankrulle:roll:

 

Men som sagt, intressant avsnitt som vanligt.

 

Ens bankrulle är så mycket pengar du har totalt attspela med, inte hur mycket du råkar ha på en specifi ksajt. Om du har dom på Neteller, pokersajten, banken, i akter eller nergrävda i skogen spelar ingen roll, totalen är din bankrulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

. Ja minns att ja satt precis bakom Stefan Diös å Dan Glimne på pokerseminariet i sthlm 2005/2006!

 

Jag satt bredvid Stefan och Dan under filmvisningen (Filmen om Stu Ungar). Det tycker jag var stort...:-)

 

Om Dilba: Ja, vad ska man säga. Söt är hon i alla fall.

 

Om Programmet: Nu är det riktigt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade äran att sitta tillsammans med Diös både på 5000 freezout och ME under Nordic Masterveckan och kan bara stämma in i tidigare talare - mycket sympatisk herre och en hel del roliga anekdoter. Men maken till lika-som-bär med-Bill Gates har jag nog aldrig varit med om :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanonprogram! Diös var ju hur skön som helst och borde givetvis ha fått vara ensam som gäst. J9! Helt i klass med intervjun med Henriksson och bara ett snäpp efter Westerlund. Framgick det vad gör han nu för tiden, eftersom han inte är pro?

Vill fortfarande se William och Mohamade i samma program ;).

 

Älskar gdailys överseende skakning på huvudet när Dilba nämner dam-nio som nöten i bridge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att få höra vad mannen som tog Texas Holdem till Sverige och som var vår första WSOP deltagare har att säga.

Men hur vågade han ta sig över till Las Vegas på den tiden, jag menar Ola framtsår ju som James Bond jämfört med Diös. Men ändå var det han som som första svenska korsade atlanten för att ta sig an Vegas med dess råbarkade typer och skumraskaffärer för första gången.

 

Jag antar att skenet bedrar, han har i alla fall min respekt trotts säregna frisyren8-)

 

Att sitta med den frillan ÄR det som gör att han får min odelade respekt! ;-) Sist man såg den var ju i alla Killinggängssketcher, men då med en rejäl dos ironi. Här är det allvar - underbart!

 

Sen att han e grym gör ju inget heller :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra program med Diös och Dilba.

 

Onekligen viss skillnad i framtoning och karaktär mellan Diös och dagens unga spelare.

 

Diös kändes ungefär som den här plugghästen som hade 4,9 i medelbetyg från naturvetenskaplig linje, men en etta i gymnastik. Jag får inte ihop den bilden med bilden av honom som den förste svenske gamblern som åkte till Las Vegas och satte sig ner med Doyle och grabbarna... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...