Gå till innehåll

TV: Nations cup 2007


padrinosftw

Recommended Posts

Såg första avsnittet precis och har läst lite om det innan.

 

Ganska intressant variant av lagpoker, även fast den riktiga lagdelen kommer in i slutet som jag förstår det. Finns ett par intressanta spelare med i lagen även om man inte känner igen alla. Sveriges lag är riktigt bra och Anders Henriksson spelar första heatet.

 

Själva avsnittet var rätt bra, men lite väl grunda stackar (tror alla börjar med 50bb och verkar vara rätt snabba nivåer). I början är det rätt grova stackförändringar som man inte får se hur det går till, bla har Anders tappat runt 70 % av stacken utan att man ser honom spela en pott.

 

Ska bli intressant att följa det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Tänkte bara upplysa om att kanal 5 nu visar alla avsnitten. Jag hade missat det helt men blev upplyst om att det hade gått i natt. Lite förvånad att varken Party Poker eller kanal 5 varit här och gjort reklam ;)

 

Avsnitt 2 är på söndag klockan 00.45. Om jag inte minns fel så var det Johan Storåkers som spelade vårt andra heat.

 

För er som inte läst om detta alls så var det en rätt häftig tävling med en uppsjö riktigt bra spelare:

 

Antonio Esfandiari

Ram Waswani

Phil Laak

Marcel Luske

Dave "The Devilfish" Ulliot

Mads Andersen

Theo Jörgensen

 

mfl mfl

 

I lag Sverige var jag lagkapten och jag hade äran att få välja ut följande lag:

 

Anders Henriksson

Johan Storåkers

Mats Rahmn

William Thorsson

 

Dessutom var Hans Isoz med som kvalare från PartyPoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Efter 20k bettet helt från ingenstans så är Storåkers min nya idol..

 

Hehe jo det var kan man säga snyggt spelat

var det 92 off han hade kommer inte ihåg,

 

iallafall så var avsnittet igår det klart det bästa av dom som har gått än så länge

nu på sönda/månda så är det iallafall final & det får man inte missa

 

skulle ju vilja se Devilfish mot Storåkers i en Heads up

men det kommer väl inte att inträffa tyvärr..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bortsätt ifrån de 2 tvivelaktiga synerna så spelar ju henriksson riktigt jävla bra. Efter ha sett honom på pokermiljonen för första gången så sa jag till mig själv. "Det är den sista personen jag skulle vilja möta vid ett pokerbord"

 

Gillar skarpt när devilfish försöker få honom att prata för att få en tell. Inte ett livstecken visar han!:lol:

 

Bra av legato att inte sätta sig själv i första rummet, utan låta henriksson spela hela slutet av "turneringen".

 

Grattis SVERIGE!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra program, o Mkt bra jobbat av swe :)

 

Lite dåligt at omgångarna när man ska tjäna chips till finalen inte känns så viktiga för vem som ska vinna .. men kanske inte går o göra mkt mer åt det.

 

har bara sett de 2 finalavsnitten på senaste säsongen men ska se resten på burken nu framöver iaf :)

 

Hehe, nog mer nervös o läskigt att lira hs mot anders än mot devilfish jue!

Grym image! "iceman" =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...