Gå till innehåll

SnG´s på SvS - förklara detta!!??


MikeTime

Recommended Posts

Halloj på er.

Har testat ett flertal pokerrum, bl.a Stars, Party, Nordicbet, Everest och Svenska Spel och det är det sistnämnda som jag inte blir riktigt klok på!

Spelar enbart SnG och på de andra siterna så blir motståndet tuffare ju högre inköpsnivå man väljer....MEN INTE PÅ SvS!! :roll:

När jag sitter och lirar 20+2 & 30+3 10-manna på SvS är motståndet mindre fiskigt än på 200+20. Har en roi på c:a 41% på 100+10 & 200+20 medans min roi på de lägre nivåerna är 8%.

Hur f-n kan detta komma sig? Är det fler som upptäckt detta eller är det jag som inte klarar av att lira mot SvS-fiskar på de lägre nivåerna?? (M.a.o - jag ÄR fisken på de lägre nivåerna...:oops: )

mvh // M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stort urval har du? 2000+?

 

Hmmm, urval? :shock: Menar du hur många SnG´s jag spelat på SvS? Om det är det du avser med "urval" så har jag på låga nivåer (20,30,50) spelat c:a 250 SnG´s och på de "högre" c:a 150. Har inte de exakta siffrorna eftersom jag sitter på jobbet & anteckningsboken ligger hemma vid burken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, urval? :shock: Menar du hur många SnG´s jag spelat på SvS? Om det är det du avser med "urval" så har jag på låga nivåer (20,30,50) spelat c:a 250 SnG´s och på de "högre" c:a 150. Har inte de exakta siffrorna eftersom jag sitter på jobbet & anteckningsboken ligger hemma vid burken.

 

Spela 2000+ på både lägre och högre nivåer och sen kan du starta upp en tråd om detta (om dina resultat är de samma vill säga).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, kanske det, men med tanke på den begränsade trafiken på SvS är motståndet på 200+20-nivån i princip alltid detsamma.

 

Sorry om mitt inlägg lät drygt. Det va inte riktigt meningen.

 

Anyway, att dra dessa slutsatser efter ~250 SnGs ger inte så jättemkt tyvärr. Om du har rätt i det du säger så är det såklart jätteintressant men jag tror inte du kommer få få särskilt givande svar när du har spelat så pass få.

 

EDIT: Synd förresten att det är så pass dålig trafik på de högre nivåerna. Är rätt sugen på att spela på SvS men det går liksom inte om trafiken är som den är :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry om mitt inlägg lät drygt. Det va inte riktigt meningen.

 

Anyway, att dra dessa slutsatser efter ~250 SnGs ger inte så jättemkt tyvärr. Om du har rätt i det du säger så är det såklart jätteintressant men jag tror inte du kommer få få särskilt givande svar när du har spelat så pass få.

 

EDIT: Synd förresten att det är så pass dålig trafik på de högre nivåerna. Är rätt sugen på att spela på SvS men det går liksom inte om trafiken är som den är :(

 

 

Närå, tyckte inte ditt inlägg var drygt, däremot det som kom efter ;-)

Nej, jag förstår att 350-500 SnG´s är för få att dra några riktiga slutsatser av men tendensen finns otvetydigt där iaf.

När det gäller trafiken på SvS är den riktigt bra på de låga nivåerna men om man vill köra en 10-manna SnG på exempelvis 200-nivån en vanlig vardagseftermiddag är väntetider på upp till 20 minuter inget ovanligt. På 500-nivån är trafiken i princip obefintlig.

Om du vill testa SvS och samtidigt få dig ett gott skratt - kör en 100+10 10-manna en sen lördagskväll (efter kl. 23.00). Prova så förstår du vad jag menar med ett gott skratt!! :-P:lol::-D

 

Har förstått att du kör mest SnG och inte så mycket CG - stämmer det? Vilken är din favoritsite och vilken nivå kör du mest på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har grindat en hel del SNGs i nivåerna 22 - 110 kr och personligen så tycker jag att det blir mycket svårare för varje nivå man går upp.

 

Jag spelar väl en rätt solid ABC-poker och det kanske är det som är felet... På de lägre nivåerna blir man ofta utdragen av rena skräphänder medans de högre nivåerna håller högre klass. Sällan någon som desperat håller fast i mellanparen ända till rivern och på så sätt träffar set eller någon konstig hålstege som de ibland gör på de lägre nivåerna.

Tycker iaf att detta argument inte borde hålla eftersom det borde fungera likadant på andra (utländska) siter...:roll:

Nåja, ska fortsätta grinda mellan- och höga nivåer på SvS. Återkommer mer i den här frågan när det finns ett stadigare, statistiskt underlag att grunda slutsatserna på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Närå, tyckte inte ditt inlägg var drygt, däremot det som kom efter ;-)

Nej, jag förstår att 350-500 SnG´s är för få att dra några riktiga slutsatser av men tendensen finns otvetydigt där iaf.

När det gäller trafiken på SvS är den riktigt bra på de låga nivåerna men om man vill köra en 10-manna SnG på exempelvis 200-nivån en vanlig vardagseftermiddag är väntetider på upp till 20 minuter inget ovanligt. På 500-nivån är trafiken i princip obefintlig.

Om du vill testa SvS och samtidigt få dig ett gott skratt - kör en 100+10 10-manna en sen lördagskväll (efter kl. 23.00). Prova så förstår du vad jag menar med ett gott skratt!! :-P:lol::-D

 

Har förstått att du kör mest SnG och inte så mycket CG - stämmer det? Vilken är din favoritsite och vilken nivå kör du mest på?

 

Jag kör på Full Tilt just nu..har även kört endel på party och stars...Full Tilt känns bäst just nu. Spelar bara $24 nu, har kört en del $60 på stars med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 100+10 är den okej. Jag brukar lira 4 bord och det brukar komma igång på ca 10-20 minuter. Tveksam däremot på 200+20

 

Jo, på 100+10 är det okej faktiskt. Ett 10-manna kan starta inom 5 minuter en vardagseftermiddag. Kan man tänka sig shorthanded så brukar det bara ta ett par minuter.

Däremot 200+20 10-manna som är mitt favoritbord på SvS kan dröja utav bara h-e. Brukar köra ett par 50+5 shorthanded medans jag väntar på start på bordet.

Förresten Blattenfejan - vad nickar du på SvS? Kan vara kul att veta om man möter någon från Forumet... :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, på 100+10 är det okej faktiskt. Ett 10-manna kan starta inom 5 minuter en vardagseftermiddag. Kan man tänka sig shorthanded så brukar det bara ta ett par minuter.

Däremot 200+20 10-manna som är mitt favoritbord på SvS kan dröja utav bara h-e. Brukar köra ett par 50+5 shorthanded medans jag väntar på start på bordet.

Förresten Blattenfejan - vad nickar du på SvS? Kan vara kul att veta om man möter någon från Forumet... :-P

 

Nickar Forjak på SvS. Spelar just nu på 50+5 eftersom jag flyttade det mesta av BR till Stars i början av året. Blandar sporadiskt upp med någon 100+10 ibland, men 90% spelas på 50+5. Vad nickar du själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry om mitt inlägg lät drygt. Det va inte riktigt meningen.

 

Anyway, att dra dessa slutsatser efter ~250 SnGs ger inte så jättemkt tyvärr. Om du har rätt i det du säger så är det såklart jätteintressant men jag tror inte du kommer få få särskilt givande svar när du har spelat så pass få.

 

EDIT: Synd förresten att det är så pass dålig trafik på de högre nivåerna. Är rätt sugen på att spela på SvS men det går liksom inte om trafiken är som den är :(

 

 

MM, man hade ju önskat lite mer action på de högre nivåerna ... även att SvS har varit tillgängligt ett bra tag så har det inte blivit bättre..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MM, man hade ju önskat lite mer action på de högre nivåerna ... även att SvS har varit tillgängligt ett bra tag så har det inte blivit bättre..

 

Körde 4 st 200+20 10-manna igår kväll, starttiden för dessa (tog faktiskt tiden för skojs skull) var 12 min, 6 min, 26 min (!) & 9 min. På samtliga var jag först med att registrera mig. Körde även 8 st 50+5 5-manna och ingen av dessa tog mer än 4 minuter att starta.

Jag spelade från kl 18:30 till 22:00.

Testade även att regga mig på en 300+30 10-manna men efter 30 minuter var vi bara 3 anmälda så jag gav upp.

Trist att det är så dålig action på dessa nivåer t.o.m på kvällstid eftersom motståndet är ruskigt gynnsamt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att det är så dålig action på dessa nivåer t.o.m på kvällstid eftersom motståndet är ruskigt gynnsamt :lol:

 

Är det därför det är så dålig action kanske :lol:.

 

Men instämmer om >100+10 så får man vänta, läääänge. Själv har jag inte väntat mindre än 15 min de gånger jag försökt. 100+10 är dock trafiken ok på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det därför det är så dålig action kanske :lol:.

 

Men instämmer om >100+10 så får man vänta, läääänge. Själv har jag inte väntat mindre än 15 min de gånger jag försökt. 100+10 är dock trafiken ok på.

 

Plussade 1520:- på enbart de 4 200+20 SnG jag körde igår kväll. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice. Hmmm, kan va värt att vänta då. :lol:

 

Iofs så har jag faktiskt i de fåtal jag lirat på 200+20 en ITM på 64%.

Så du har en poäng där.

 

Men såååååå trögt att sitta och vänta.

 

Japp. Det är därför jag kör ett par 50+5 shorthanded under tiden jag väntar på action på de högre nivåerna. Som jag skrev i inledningen av tråden har jag en ROI på ungeför 40% :mrgreen: på de högre nivåerna på SvS SnG´s. Iväll ska jag banne mig regga mig på en 500+50 direkt när jag kommer hem från jobbet och köra lite shorthanded under väntetiden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. Det är därför jag kör ett par 50+5 shorthanded under tiden jag väntar på action på de högre nivåerna. Som jag skrev i inledningen av tråden har jag en ROI på ungeför 40% :mrgreen: på de högre nivåerna på SvS SnG´s. Iväll ska jag banne mig regga mig på en 500+50 direkt när jag kommer hem från jobbet och köra lite shorthanded under väntetiden...

 

Och du nickar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...