Gå till innehåll

xlars skottar


xlars

Recommended Posts

  • Svars 327
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ak e bättre o pusha med, men skulle det va ok spel att variera sig med en push med 7s8s här nångång, eller är det cp spel?

 

För det mesta cp ja. Men har man read på att co trebetar väldigt lätt plus att de som kallsynar gör det konstant med händer som inte tål ytterligare en höjning så kan man nog göra det nån gång. Hade jag haft 78s hade jag nog synat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade ca 3 timmar idag sen började borden dö ut, blev +2k.

 

Här är en hand där jag försöker mixa upp mitt spel med AK. Bra eller dåligt, fi är tag men squeezar nog med en hel del händer här eftersom knappen har VP$IP 50.

 

Seat 1: Button ($1,963.50 in chips)

Seat 3: SB ($1,886.00 in chips)

Seat 6: BB ($1,970.00 in chips)

Seat 8: Hero ($2,187.00 in chips)

Seat 10: CO ($8,202.68 in chips)

 

 

Dealt to Hero Ace of HeartsKing of Clubs

Hero: Raise $80.00

CO: Fold

Button: Call $80.00

SB: Raise $290.00

BB: Fold

Hero: Call $220.00

Button: Fold

*** FLOP *** 4 of SpadesQueen of HeartsJack of Hearts

SB: Bet $420.00

Hero: Raise $1,887.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du den handen spelar du verkligen annorlunda, tycker man kan mixa men riskerar ju och fa med fiskiga knappen i potten o da far du ge upp alla missade floppar pluss att du kan bli utdragen av trash. Som handen utvecklar sig tycker jag nog fold aven om du visar stor styrka, men synar fi jag tror jag inte du har manga outs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkt lite mer på den här handen och tror det är fel läge att pusha. Fel läge att variera sig preflop också med tanke på att knappen kan slinka med som aim4vegas sa. Det hade nog vart bättre att pusha på en 225 flop än den här alla händer jag dominerar preflop slår ju mig nu, positivt att jag alltid har outs dock. FE kan inte vara särskilt stor heller med tanke på att fi bara har en $850 kvar, fick iaf syn av AQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade bra plus på de 2-3 timmar jag spelat idag, +6k blev det.

 

Här är ytterligare en AK squeeze hand. BB är 27/16 och stackarna är rätt stora. SB skulle nästan aldrig bara syna med en riktigt stark hand här. Mina tankar är att jag kan fyrbeta men då måste jag nog folda mot ett omslag igen eller syna och försöka utnyttja min position.

 

 

Seat 1: MP ($3,143.90 in chips)

Seat 3: CO ($2,025.75 in chips)

Seat 5: BTN ($464.00 in chips)

Seat 6: SB ($2,180.00 in chips)

Seat 8: BB ($3,367.15 in chips)

Seat 10: Hero ($8,142.00 in chips)

 

 

Dealt to Hero Ace of DiamondsKing of Diamonds

 

Hero: Raise $80.00

MP: Fold

CO: Fold

BTN: Fold

SB: Call $70.00

BB: Raise $240.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ruggigt svåra dom situatuionerna med AK, när man raisat från UTG och blindarna visar styrka. Jag brukar fundera mkt på om fi uppfattar mig som den spelare som hyfsat ofta kan spela marginella händer från utg eller ej, finns spelare som inte är rädda för re-raisa utg, medans vissa bara klarar göra det med bättre än jj eller tom qq. Jag måste erkänna att jag kan vara rätt vek med ak just i situationer som denna och variera med fold. Vill du inte vika tycker jag re-raise pre är rätt, då får du hög FE och synar fi kan du iaf slå kk, qq, jj med tursam flop, floppar du ej då kan du cf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Rushen har fortsatt fram tills igår (-10k)och jag hade inte oflyt utan spelade fruktansvärt kasst syna ner 150bb med 99 på K378J bord bla, fan vad fiskigt. Idag spelade jag bra men det hjälpte föga backade ytterligare 10k på en timme, blev less och tog ett skott på 25/50 som en sann spelmissbrukare.

 

Stängde ner alla 5/10 bord och spelade två 10/20 och ett 25/50 bord, hamnade i en jätterush och plussade 12k på en kvart. Slutade efter det för jag började känna mig som ett nervvrak.

 

Det här är nionde handen jag spelar på bordet och jag har raisat ALLA sen jag satte mig pga kortrush, har än så länge inte visat upp en hand. FI har jag spelat mot förut och jag tror det är hyfsad chans att han floatar mig. Vet inte om jag spelade optimalt men ville vinna handen direkt allternativt få in allt på turn.

 

 

Seat 1: SB ($5,075.00 in chips)

Seat 3: BB ($1,418.00 in chips)

Seat 5: UTG ($4,950.00 in chips)

Seat 6: MP ($5,706.00 in chips)

Seat 8: Hero ($6,276.00 in chips)

Seat 10: BTN ($5,135.00 in chips)

 

Dealt to Hero Ace of Clubs8 of Clubs

UTG: Fold

MP: Fold

Hero: Raise $200.00

BTN: Call $200.00

SB: Fold

BB: Fold

*** FLOP *** Ace of DiamondsKing of Hearts8 of Diamonds

Hero: Bet $325.00

BTN: Call $325.00

*** TURN *** 7 of Spades

Hero: Check

BTN: Bet $750.00

Hero: Raise $3,000.00

BTN: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $4,870.00 Rake $5.00

Hero: wins $4,870.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade i en 6h på ipoker idag och slutade vid 04:00 eftersom jag började bli trött och spela dåligt (se callingstation), slutade ändå +8k. Slaskade lite omaha efter det och backade som vanligt, $500 denna gången, spelar alltid omaha trött och jag måste verkligen tänka till när jag spelar det, hold'em går mer automatiskt så då går det som det går i omahaha.

 

Tänkte att jag går in på pokertstars och testar lite 10/20 där innan jag går och lägger mig och det var fan vilken kortrush jag fick +4k på 35 händer. Massor med LAG där till skillnad mot alla nits på ipoker. Läste en post på 2+2 om att checka turn när brädet blir farligt på turn och sen pusha rivern med en bra hand men inget monster för att få det att se ut som en bluff. Tror aldrig jag har gjort det här spelet förut brukar vanligtvis göra en tunn värdebet. Det här var perfekt fi att göra det mot också, en till synes bra LAG som jag tror aldrig skulle checka turn här med en J eller bättre samtidigt kapabel till att syna lätt för att fånga en bluff. Ett vapen till i arsenalen, tack 2+2.

 

Jag är så rungood nu så det är sjukt.

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $20 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

Button ($2864)

Hero ($2547.50)

BB ($2886.50)

UTG ($1970)

MP ($655.80)

 

Preflop: Hero is SB with Aclub.gif, Adiamond.gif.

2 folds, Button raises to $60, Hero raises to $240, 1 fold, Button calls $180.

 

Flop: ($500) Jdiamond.gif, 8heart.gif, 5heart.gif(2 players)

Hero bets $400, Button calls $400.

 

Turn: ($1300) Jclub.gif(2 players)

Hero checks, Button checks.

 

River: ($1300) 4spade.gif(2 players)

Hero bets $1907.5 (All-In), Button calls $1907.50.

 

Final Pot: $5115

 

Results in white below:

Hero has Ac Ad (two pair, aces and jacks).

Button has 9c 9s (two pair, jacks and nines).

Outcome: Hero wins $5115.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack FlexWheeler, hoppas också det fortsätter så här men det säger ju sig självt :-D.

 

Nu har jag öppnat ett Ongame konto, var inne och testade ett par händer och sicket slask det var, verkar lovande... Otroligt jobbig klient bara men man vänjer sig nog. Kommer så klart att fortsätta spela mest på ipoker där jag känner mig hemma men kan vara bra att testa lite nya ställen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi har vart jätteaggro postflop och fått mig att folda starka händer, tror han har haft flyt och träffat monster men börjar bli misstänksam. Väljer att bara syna med QQ pre för att ha en hand om han blir överaggro postflop igen, han har även vikt det mesta mot trebet. Hoppades han skulle vara aggro igen men det här kändes inte bra. Värt att ta en syn eller är det bara att kasta?

 

 

Seat 1: SB ($2,178.00 in chips)

Seat 3: BB ($1,177.00 in chips)

Seat 5: UTG ($8,958.94 in chips)

Seat 6: MP ($1,720.00 in chips)

Seat 8: CO ($2,801.00 in chips)

Seat 10: Hero ($6,360.00 in chips) DEALER

 

Dealt to Hero Queen of ClubsQueen of Spades

UTG: Fold

MP: Raise $80.00

CO: Fold

Hero: Call $80.00

SB: Fold

BB: Fold

*** FLOP *** 5 of Spades7 of Diamonds8 of Spades

MP: Check

Hero: Bet $150.00

MP: Raise $1,640.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi har vart jätteaggro postflop och fått mig att folda starka händer, tror han har haft flyt och träffat monster men börjar bli misstänksam. Väljer att bara syna med QQ pre för att ha en hand om han blir överaggro postflop igen, han har även vikt det mesta mot trebet. Hoppades han skulle vara aggro igen men det här kändes inte bra. Värt att ta en syn eller är det bara att kasta?

 

 

Seat 1: SB ($2,178.00 in chips)

Seat 3: BB ($1,177.00 in chips)

Seat 5: UTG ($8,958.94 in chips)

Seat 6: MP ($1,720.00 in chips)

Seat 8: CO ($2,801.00 in chips)

Seat 10: Hero ($6,360.00 in chips) DEALER

 

Dealt to Hero Queen of ClubsQueen of Spades

UTG: Fold

MP: Raise $80.00

CO: Fold

Hero: Call $80.00

SB: Fold

BB: Fold

*** FLOP *** 5 of Spades7 of Diamonds8 of Spades

MP: Check

Hero: Bet $150.00

MP: Raise $1,640.00

 

Såna där händer är alltid jobbig då det händer. Generellt brukar det väl vara kombos vilket det ungefär är en flipp mot eller så är 2-paret redan klart. Men är ju inte så att du har så mkt i potten redan så fold kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade i en 6h på ipoker idag och slutade vid 04:00 eftersom jag började bli trött och spela dåligt (se callingstation), slutade ändå +8k. Slaskade lite omaha efter det och backade som vanligt, $500 denna gången, spelar alltid omaha trött och jag måste verkligen tänka till när jag spelar det, hold'em går mer automatiskt så då går det som det går i omahaha.

 

Tänkte att jag går in på pokertstars och testar lite 10/20 där innan jag går och lägger mig och det var fan vilken kortrush jag fick +4k på 35 händer. Massor med LAG där till skillnad mot alla nits på ipoker. Läste en post på 2+2 om att checka turn när brädet blir farligt på turn och sen pusha rivern med en bra hand men inget monster för att få det att se ut som en bluff. Tror aldrig jag har gjort det här spelet förut brukar vanligtvis göra en tunn värdebet. Det här var perfekt fi att göra det mot också, en till synes bra LAG som jag tror aldrig skulle checka turn här med en J eller bättre samtidigt kapabel till att syna lätt för att fånga en bluff. Ett vapen till i arsenalen, tack 2+2.

 

Jag är så rungood nu så det är sjukt.

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $20 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

Button ($2864)

Hero ($2547.50)

BB ($2886.50)

UTG ($1970)

MP ($655.80)

 

Preflop: Hero is SB with Aclub.gif, Adiamond.gif.

2 folds, Button raises to $60, Hero raises to $240, 1 fold, Button calls $180.

 

Flop: ($500) Jdiamond.gif, 8heart.gif, 5heart.gif(2 players)

Hero bets $400, Button calls $400.

 

Turn: ($1300) Jclub.gif(2 players)

Hero checks, Button checks.

 

River: ($1300) 4spade.gif(2 players)

Hero bets $1907.5 (All-In), Button calls $1907.50.

 

Final Pot: $5115

 

Results in white below:

Hero has Ac Ad (two pair, aces and jacks).

Button has 9c 9s (two pair, jacks and nines).

Outcome: Hero wins $5115.

 

 

snyggt, "i put u on AK" :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såna där händer är alltid jobbig då det händer. Generellt brukar det väl vara kombos vilket det ungefär är en flipp mot eller så är 2-paret redan klart. Men är ju inte så att du har så mkt i potten redan så fold kanske?

 

Ja jag tror också fold hade varit bäst lär väl nästan aldrig vara stor favorit här, men han hade varit så aggro så nyfikenheten tog över. Jag synade och fi hade AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värsta dagen någonsin idag, var väl väntat att det skulle komma en sån här dag dock. Förlorade alla coinflip, var allin med färg 3 gånger och fi synade med överpar+högre färgdrag, fjärde färgkortet kom alla gånger. Låg back 35k som värst men lyckades rädda upp lite på slutet mest tack var en som tiltade något enormt. Dagen slutade på -20k.

 

Vad gör man här då? Det har varit ganska löst spel på bordet, hade inte förvånat mig om fi hade synat med mellanpar på rivern här men jag har inte sett en sådan här raise som bluff tidigare. Jag tror absolut inte han har nöten för då hade han nog betat turn och försökt spela om hela stacken men 8 hög färg räcker ju. Går att hitta motiv för alla alternativ tror jag folda eller syna och hoppas han bluffar eller ställa som bluff.

 

 

Seat 1: SB ($6,398.00 in chips)

Seat 3: BB ($5,805.00 in chips)

Seat 5: Hero ($21,318.00 in chips)

Seat 8: BTN ($17,455.00 in chips)

 

Dealt to Hero 6 of Hearts7 of Hearts

Hero: Raise $200.00

BTN: Call $200.00

SB: Call $175.00

BB: Fold

*** FLOP *** 10 of Hearts3 of ClubsQueen of Hearts

SB: Check

Hero: Bet $550.00

BTN: Raise $1,350.00

SB: Fold

Hero: Call $800.00

*** TURN *** 5 of Hearts

Hero: Check

BTN: Check

*** RIVER *** 6 of Diamonds

Hero: Bet $2,250.00

BTN: Raise $7,922.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jätteklonk här iaf. UTG är jättetight, så jag setminar med JJ.

 

 

Seat 1: BTN ($7,298.00 in chips)

Seat 3: SB ($6,830.00 in chips)

Seat 5: Hero ($14,448.00 in chips)

Seat 6: UTG ($5,000.00 in chips)

Seat 8: CO ($17,405.00 in chips)

 

Dealt to Hero [HJ CJ]

Dealt to UTG [HA CA]

 

UTG: Raise $200.00

CO: Call $200.00

BTN: Call $200.00

SB: Call $175.00

Hero: Call $150.00

*** FLOP *** Jack of Diamonds7 of Clubs5 of Spades

SB: Check

Hero: Check

UTG: Check

CO: Check

BTN: Bet $650.00

SB: Call $650.00

Hero: Raise $2,200.00

UTG: Allin $4,800.00

CO: Fold

BTN: Fold

SB: Fold

Hero: Call $2,600.00

*** TURN *** 8 of Clubs

*** RIVER *** 9 of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $11,895.00 Rake $5.00

Hero: wins $11,895.00

 

Gick lillplus på 25/50 tack vare några sådana här händer men ska nog hålla mig undan den nivån finns de som är för bra där. Vet ju inte äns om jag klarar av 10/20 än men jag hoppas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...