Gå till innehåll

Datasäkerhet vid pokerspel online


Fiddy

Recommended Posts

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ELLER så skapar HELT OLIKA lösenord för olika spelbolag.

 

Tex:

 

Labrokes - Hj28Sk938@z

Bet3654 - KkKf8302£$@fZ

Pokerstars - Mnn{[328NNs£

 

Och därefter så skriver man ned dessa på ett papper som man bevarar i sitt hem. Vad är problemet? Varför kämpa med ett system där du drar av 101 ur varje lösenord, varför ens ge snubben som hackar en chans att lista ut ditt system?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ELLER så skapar HELT OLIKA lösenord för olika spelbolag.

 

Tex:

 

Labrokes - Hj28Sk938@z

Bet3654 - KkKf8302£$@fZ

Pokerstars - Mnn{[328NNs£

 

Och därefter så skriver man ned dessa på ett papper som man bevarar i sitt hem. Vad är problemet? Varför kämpa med ett system där du drar av 101 ur varje lösenord, varför ens ge snubben som hackar en chans att lista ut ditt system?

 

Och sen blir din lilla lapp stulen vid ett inbrott. Gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ELLER så skapar HELT OLIKA lösenord för olika spelbolag.

 

Tex:

 

Labrokes - Hj28Sk938@z

Bet3654 - KkKf8302£$@fZ

Pokerstars - Mnn{[328NNs£

 

Och därefter så skriver man ned dessa på ett papper som man bevarar i sitt hem. Vad är problemet? Varför kämpa med ett system där du drar av 101 ur varje lösenord, varför ens ge snubben som hackar en chans att lista ut ditt system?

 

Och sen blir din lilla lapp stulen vid ett inbrott. Gonatt.

 

tror risken för inbrott är betydligt mindre än att bli hackad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Interpoker har en lösning som jag finner ganska säker. på datorn du registrerar kontot är det fritt fram att spela. för att spela på andra Datorer måste du registrera dig där första gången med en anna säkerhetskod. Sedan för att ta ut pengarna måste du ha en Pin kod som du får via snigelpost. Mycket bra och säkert tycker jag.

 

 

/Aleqxz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man svårt att komma på säkra passord så är denna sidan bra. Klicka i alla rutorna och generera 10 passord och printa ut så har du några att välja på.

 

10 exempel på passord med längden 8

 

!uch9p6u

bu+3tEs+

6ese3&$m

swA7u@hu

qas$Ub88

N68aVes_

#6SwUw*u

k7@Hacru

sWAtr_b&

JabUCak-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Interpoker har en lösning som jag finner ganska säker. på datorn du registrerar kontot är det fritt fram att spela. för att spela på andra Datorer måste du registrera dig där första gången med en anna säkerhetskod. Sedan för att ta ut pengarna måste du ha en Pin kod som du får via snigelpost. Mycket bra och säkert tycker jag.

 

 

/Aleqxz

 

Hmmm, vad är det för något som registreras? Är inte det något som en eventuell bov kan kolla upp med en trojan eller liknande och sedan bara "fixa till" så att hans dator "ser ut som din" och på så sätt kommer in?

 

Allt som inte är unika inloggningskoder för varje inloggning tycker jag känns osäkert, med keyloggers och allt som finns, falska IP-nummer osv. Men nu är jag ingen mästare på just datasäkerhet... :oops:

 

Att det ska vara svårt att ta ut pengarna är ingen större fördel, de flesta som knäcker konton chip-dumpar väl till andra för att det ska vara svårare att spåra. Tar man ut till sitt bankkonto, Neteller eller sitt kreditkort så är det ganska lätt att spåra pengarna. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man svårt att komma på säkra passord...

 

Men det finns ju inga säkra passord, med en enkel keylogger kan en presumtiv bov lätt se ett hundrafyrtioelva tecken långt passord och kopiera den. :?

 

Tack Captain Obvious :D

 

Är det inte rätt självklart att man inte kan skydda sig mot en installerad keylogger? Däremot är dessa passord bättre mot brute force attacker än bara använda stora och småbokstäver.

 

Med säkra menar jag givetvis att det är de säkraste du kan ha utan att ha en irisscanner vilket de flest inte har.

 

Edit: Det är även lätt att få tag i passord genom social engineering. Men det betyder inte att man inte ska välja bra passord m.m. Men det antar jag att du håller med om ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

 

nån som testat denna och kan säga om det är något att ha?

 

Programmakarna skriver så här på sidan:

"The solution: our DEDICATED PRODUCT AGAINST KEYLOGGING

100% efficient and reliable"

 

Det får mig att ana oråd, då det inte finns något som är 100 % effektivt. Jag orkade dock inte läsa mer än den första sidan, men det fanns någon zipfil, där de beskrev sitt program mer detaljerat. I övrigt verkar de vilja tjäna enkla pengar från oroliga människor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade den här artikeln nyss. Eftersom jag lirat på Poker770 nyligen kunde jag inte låta bli att höja ögonbrynen till en nivå högre än vanligt.

 

I korthet går den ut på att flera pokerrum i bl a iPoker-nätverket inte krypterar uppgifter om användarnamn, nick och lösenord på din hårddisk. Så jag knallade in i regedit och hittade alla uppgifter där i klartext. Kollade sedan Party etc där inget gick att utläsa om lösen osv.

 

Rätt sjukt.

 

Unsafe poker rooms

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka program för att hålla datorn säker och ren från massa skit kan rekomenderas nu?

Skriver ner vilka jag just la in då jag installerade om. De flesta är väl redan nämnda i tråden...

 

AVG, gratis antivirus.

 

Zone-alarm, gratis brandvägg.

 

Ad-Aware, tar bort spyware och säkert andra saker. Gratis det med.

 

Spybot, tar bort spyware/adware. Gratis det med.

 

Mer behöver man väl inte, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...