Gå till innehåll

En pokerspelares guide till galaxen?


Bikern

Recommended Posts

Nice artikel över lag! Jag läser ju ganska mycket om poker så allt du skriver om här stöter man på både en och två gånger lite nu och då. =) Sen tycker jag att den h'är typen av information/upplysning fungerar nog skitbra för average proffset (redan här väldigt begränsad andel av befolkningen). Dock tycker jag att man ska tänka till själv, dvs om det du skriver är den optimala lösningen för ett proffs så ska han ha fattat det själv på egen hand.

 

Jag försöker inte vara dryg eller så. Tycker det var bra skrivet (bortsett från dina särskrivningar eller att du blandar ihop chans och risk lite här och var, men det är verkligen skitsamma).

 

Vad gäller valet av spel så tycker jag att det är en grov begränsning att BARA spela cashgames. Visst det ger ett säkrare flöde till rullen men man förlorar inte mycket på att avvara en dag i månaden, tex söndagar, till att nöta stora MTT's. Självfallet handlar allt om risc/reward och jag skulle vilja påstå att det inte alls behöver vara fel att tex skotta eller kanske vara helt inriktad på stora MTT's.

 

Är man 20 år och kan finna sig i att gula och börja om från början, med chansen till att bli väldigt rik på kort tid så tycker jag att man gott och väl kan ta den.

 

Tack för artikeln och fortsätt så!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättebra skrivet tycker jag.. och självklart är det alltid någon som gnäller om att det är så självklart. Dessa individer saknar en del insikt. Det är inte självklart för alla (men jag tycker det är bra om du tycker det är självklart).

 

Jag störde mig lite på särskrivningen av 'spelförmåga'. 'spel förmåga' blir något helt annat. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra initiativ.

 

De flesta tänker inte på sådant utan dom tänker, nu har jag 7000 sek, jag sätter mig och spelar poker för att leva på det, dom flesta som gör så slutar med att gula och står sedan i skuld till vänner och familj.

Har du något belägg för detta påstående? För att inleda en proffskarriär med 7000 kr tänker jag att man måste ha något form av förståndshandikapp. Att de flesta skulle göra så skulle förvåna mig mycket, men överbevisa mig gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grymt bra artikel. det som står här är var man har tvingats lära sig den hårda vägen.

 

Har du något belägg för detta påstående? För att inleda en proffskarriär med 7000 kr tänker jag att man måste ha något form av förståndshandikapp.

 

jag inledde min karriär med $500. gick pro från dag 1. +$1k min första månad, vilket var ungefär den budgeten jag hade som fattig student.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag inledde min karriär med $500. gick pro från dag 1. +$1k min första månad, vilket var ungefär den budgeten jag hade som fattig student.

 

Nu har ju studenter ett ganska bra skyddsnät i och med studiebidrag och lån, så det är ju inte så vågat och crazy som det kanske låter. En dålig månad och man skickar in en lapp till csn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice artikel över lag! Jag läser ju ganska mycket om poker så allt du skriver om här stöter man på både en och två gånger lite nu och då. =) Sen tycker jag att den h'är typen av information/upplysning fungerar nog skitbra för average proffset (redan här väldigt begränsad andel av befolkningen). Dock tycker jag att man ska tänka till själv, dvs om det du skriver är den optimala lösningen för ett proffs så ska han ha fattat det själv på egen hand.

 

Jag försöker inte vara dryg eller så. Tycker det var bra skrivet (bortsett från dina särskrivningar eller att du blandar ihop chans och risk lite här och var, men det är verkligen skitsamma).

 

Vad gäller valet av spel så tycker jag att det är en grov begränsning att BARA spela cashgames. Visst det ger ett säkrare flöde till rullen men man förlorar inte mycket på att avvara en dag i månaden, tex söndagar, till att nöta stora MTT's. Självfallet handlar allt om risc/reward och jag skulle vilja påstå att det inte alls behöver vara fel att tex skotta eller kanske vara helt inriktad på stora MTT's.

 

Är man 20 år och kan finna sig i att gula och börja om från början, med chansen till att bli väldigt rik på kort tid så tycker jag att man gott och väl kan ta den.

 

Tack för artikeln och fortsätt så!

 

Skottning och att ta chanser kommer jag skriva en artikel om vid senare tillfälle.

 

MTTs är upp till var och en. Men det jag skriver om är att försörja sig på poker. Jag tycker då inte att man enbart ska lira MTTs, men enstaka om man känner att värdet finns och att rullen klarar av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra initiativ.

 

De flesta tänker inte på sådant utan dom tänker, nu har jag 7000 sek, jag sätter mig och spelar poker för att leva på det, dom flesta som gör så slutar med att gula och står sedan i skuld till vänner och familj.

Har du något belägg för detta påstående? För att inleda en proffskarriär med 7000 kr tänker jag att man måste ha något form av förståndshandikapp. Att de flesta skulle göra så skulle förvåna mig mycket, men överbevisa mig gärna.

 

Måste själv säga att det var otydligt skrivet, men det jag menar är ju att folk kan skjuta in $1000 och köra på alldeles för höga nivåer för att trippla upp och lira högra, för att tjäna snabba pengar. Skottning om man så vill säga, vilket jag kommer att skriva en artikel om i slutet av året.

 

Får ursäkta otydligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall man säg spela NL1/2 så behöver man ca 5000BB dvs $10000 + omkostnader 45000 dvs cirka 115 000 i startkapital.

 

 

Så undrar jag om inte din post med sjukförsäkringar tyder på att du tagit den delen från en amerikansk lista - separat sjukförsäkringar behövs inte i Sverige.

 

Menade inte sjukförsäkring, menade den allmänna försäkringen, kanske heter hemförsäkring. Ja, något. Nu som då minns jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...