Gå till innehåll

Poker galning men säkert en stor fisk


JazzeJ

Recommended Posts

Är en poker galning, som försöker att utveckla mitt spel, och som försöker förstå de lite mer. Vill gärna ha bra tips, info om böcker, bankrulle byggande, bra turrar, trevliga live spel.

Tänkte även prova att skriva en liten dagbok om mina eventuella bravader.

Roligt med en liten egen "blogg" nästan.

Satt och tittade lite på Fan-tv avsnitten på poker.se, rätt roliga faktiskt.

Spelar oftast på 1-2$ NoH, el 0.5-1 PL Omaha.

Har tre sidor som jag alt. Nordicbet på prima, Partypoker samt GlocalPoker på b2b. Försöker att spela lite större turrar på helgerna fastän min bankrulle oftast blir hårt drabbad då...

Okej, allt för nu, Roligt att följa Team Gnuf här på forumet, ännu fler uppdateringar skulle vara ännu bättre...

Over än out 72 rocks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med en från Hudiksvall!!

Får man fråga hur stor din bankrulle är?

 

Lycka till!

 

 

 

Hej Memory.

Kul att du hittade min sida... Är du från Hudik?

Min bankrulle är 100inköp. Pendlarn mellan 85-120 men har haft en tung period på de större turrarna nu, men man drömmer ju alltid om den stora vinsten. Hade jag moralen så skulle jag lägga ner dessa, men jag tycker de är så roligt. Vad spelar du för nivåer? Lirar du på klubben i Hudik?

 

Idag blir de cashgame, imorgon är de 400k på prima, samt söndagsranking turren på Glocalpoker, leder ju månaden där efter två omgångar i Mars, så jag kan avgöra den redan i morgon...

 

Nu ska jag följa team Gnuf i Ept...

 

Ev blir de lite 20/20 dealers på klubben ikväll..

 

Hmm. Patric Mårtensson går visst som tåget i Polen...

Han spelar riktigt bra den grabben, sådan pondus han har vid bordet är svår överträffat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade några timmar igår. Gick rätt okej, fick nån riktigt tung utdragning på mig, men jag lyckades att inte tilta, så jag är nöjd. Låg + dubbla inköp på ett bord gick all in pre på AA blev utköpt av AK suit på turn och river för steg. TUNGT. Gick + ett inköp under natten, så dagens 400k turre blev inbetald, kan ju vara skönt att inte kvala in varje vecka...

Va på klubben och lirade lite 5/10 dealers, va rätt lungt spel, men jag lyckades +:a. Har varit en kanon helg i mitt perspektiv än så länge, ska försöka lira några MTT ikväll.

Satt och tittade på CC spelprogram över NordicMastersveckan, kan ju säga att jag är rätt sugen att lira några event, satellit på måndagen, 5000Frezzout på tisdag, 2000reby omaha på onsdagen... Mainevent är för dyrt att köpa in i, men en sattelit är ju okej... ska fundera lite över hur jag ska gör, vore ju kul att spela live mot sveriges bästa...

Finalbord på 400k ikväll så *lol*....

 

Over and out för dennna stund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inatt va jag lite små varm. Hamnade ITM på 400K, 130 tror jag så kassan utökades en aning. Spelade bra hela vägen, så de är inget att klaga på..

Fick in degen med AA preflop 3ggr under kvällen, 2ggr vann jag 1ggr blev jag utklonkad, så 66.6% stod, de är ett ok, snitt för mig... brukar vara 50/50..*s*

Va lite surt att de va när de va som mest marker på spel som de brast, men, men... slapp ivartfall att åka på den handen.

Åkte på JJ 2 pos. från knappen, tryckte in deg och fick syn av knappen, med KK och small med AQ, så va de kört... för denna gång, men jag kommer igen.

Satt och grinda några timmar i natt samtidigt som turren... gick +/-0 så de va ok, fick juh lite rakeback ivartfall...

Ikväll blir de 40k reby, brukar lira den på Måndagar av nån anledning.

 

Blir tyvär inget CC i sthlm för mig iveckan, måste arbeta...

 

Imorgon tisdag är de turre på klubben, 300 frezz... vann sist vi spelade den, så jag känner viss tillförsikt.

 

Nu är de dags för lite poker.

 

Over and out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Placering även i måndags på 40K 11: nära finalbordet, lirade även lite 1/2 gick +2inköp, så formen verkar vara uppgående.

Igår va de spel på klubben, lyckades vinna, de va riktigt skoj, hade grymt bra timing med betarna, spelade riktigt bra, va roligt de va...

Idag tänkte jag prova lite cash, samt att spela 40K turren.

Håller de i sig spelet?

Roligt med poker igen de senaste dagarna, nu ökar jag takten hoppas jag...*s*

Tänker även spela mina "vanliga" bord på omaha, håller ju på att bygga en egen rulle där... går som tåget än, men jag tror de blir tyngre på nästa nivå, då är säkert lite fisk borta...

Over and out 4 now

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tagit de lite lungt några dagar. I Går kväll va de spel på lubben, först lirade vi en turre, sen blev de cash game. Spelade bra hela tiden, hade en del otur.. hade JJ som jag synade ner en Allin med A6 med, blev utdragen, en stund senare AJ mot J8, torsk igen och de va över, inte mycket att göra, alla verkar ju klonka mot mig. Lirade sen stabilt cash. +dubbla inköp, så jag är nöjd, de va en trevligkväll.

Idag ska jag grinda lite, har en ankommande bonus på 450$ som jag tänkte haffa innan månadens slut...

Sen är de månadsfinal på Glocal ranking, är 5st som kommer att göra upp om de hela, de är svårt att vinna, de är för mycket turbo över turren, men jag ska verkligen försöka vinna. Sen är de 200k på prima ska placera mig för 3:e veckan i rad hade jag tänkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...