Gå till innehåll

NLT - Trn, 30/5, All-In, 99 mot 2 par


Tung

Recommended Posts

Game # 008,109,427 - Texas Hold'em No Limit 100/200 - Table "POKERFORUM.nu 13630 2"

Game ended Sunday 2004-May-30 7:53:31 PM GMT

 

Players:

Pacman (4,405.00 in seat 1)

svenski (4,375.00 in seat 2)

Tungpung (5,500.00 in seat 3)

drc (3,610.00 in seat 4)

QoS (6,185.00 in seat 5)

Avsaknad (3,760.00 in seat 6)

JohanHjort (1,885.00 in seat 7)

macalm (3,665.00 in seat 9)

 

Dealer: QoS

Small Blind: Avsaknad (100)

Big Blind: JohanHjort (200)

 

Tungpung was dealt: 7s - 9s

 

macalm Fold

Pacman Fold

svenski Fold

Tungpung Raise (400)

drc Fold

QoS Fold

Avsaknad Fold

JohanHjort Call (200)

 

Flop 9d - Tc - 4s

 

JohanHjort All-In (1,485)

Tungpung Call (1,485)

 

Turn 9d - Tc - 4s - 2c

River 9d - Tc - 4s - 2c - 8d

 

JohanHjort shows: 8c - 2d (two pairs, eights and deuces)

Tungpung shows: 7s - 9s (a pair of nines)

 

JohanHjort wins: 3,870.00 (with two pairs, eights and deuces)

 

 

 

Surt sa räven....

 

* Ändrar rubriken enligt nya guiden - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte vill diskutera något särskilt spel i den här så hör den mer hemma i pokerresultat. Alternativt inramad över min dator. ;-)

 

Min plan var att jag anade svaghet i ditt startbet och tänkte utnyttja det genom att ställa in post-flop då du med stor sannolikhet skulle ha missat din hand. Orsaken till att jag inte slog om direkt var att jag verkligen hade skräp och inte ville att du skulle börja fundera på pottodds och syna med ATo eller något sånt. Som det var så hade det ju varit bättre om jag slagit om själv preflopp.

 

Angående ditt spel så var väl "felet" du gjorde att du höjde för lite, sådana bet lockar fram tjuven i alla spelare som är det minsta aggressiva. Nu hade du ju tur och floppade något, men standardsituationen för dig hade ju annars varit att jag hade snott potten av dig.

 

Och för att komplettera, så här bad beat hade du:

 

equity (%) win (%) / tie (%)

 

Hand 1: 94.6465 % [ 94.65 00.00 ] { 9s7s }

Hand 2: 05.3535 % [ 05.35 00.00 ] { 8c2d }

---

Vi kan förresten ha kvar handen här, eftersom åtminstone jag är lite sugen på att veta vad folk tycker om mitt spel, och vad de skulle gjort i mitt ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående rubriken så är det väl inte det som är intressant i handen. Det den handlar om är ju en halvkomplicerad bluff från min sida, och frågan om Tung spelade rätt preflopp. Hans floppspel var ju i det närmaste självklart, och mitt var tjaa. När jag väl synat preflopp så var jag nog commitad att bluffa på de flesta floppar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du var ju rejält shortstackad så att gå all-in postflop var väl inte något större fel med tanke på att du är i BB och har random kort. Att du är shortstacked gör i och för sig att risken att få syn ökar av mittenpar som nu. Men har man lite pengar är det bara att köra på, åker man så åker man, med lite tur kommer man till finalbordet. Att sedan femprocentaren sitter tyder på kraftig skill i att avläsa random number generatorn på 24h - du VISSTE ju att du skulle träffa runner-runner? ;)

 

 

 

Varför göra en limitraise pre-flop? Sånt snor man ju nästan aldrig mörkarna med, man skriker bara ut att "Jag vill ha din mörk men har för dåliga kort för att satsa ordentligt ifall jag får omslag". Det kan ju vara ett sätt att få in lite mer pengar i potten om man nu har KK/AA, men i övrigt hatar jag allt som har med limithöjningar i NL att göra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du var ju rejält shortstackad så att gå all-in postflop var väl inte något större fel med tanke på att du är i BB och har random kort. Att du är shortstacked gör i och för sig att risken att få syn ökar av mittenpar som nu. Men har man lite pengar är det bara att köra på, åker man så åker man, med lite tur kommer man till finalbordet. Att sedan femprocentaren sitter tyder på kraftig skill i att avläsa random number generatorn på 24h - du VISSTE ju att du skulle träffa runner-runner? ;)

Jag räknade ju med att få syn av allt som träffat floppen, vilket för övrigt är rätt ur Tungs position. Poängen var ju att jag trodde att han a) hade en dålig hand nu men som var bättre än min och b) kanske skulle syna en re-raise preflopp (det här var nog fel tänkt av mig) samt c) skulle missa floppen mer än 50% av gångerna.

 

 

Varför göra en limitraise pre-flop? Sånt snor man ju nästan aldrig mörkarna med, man skriker bara ut att "Jag vill ha din mörk men har för dåliga kort för att satsa ordentligt ifall jag får omslag". Det kan ju vara ett sätt att få in lite mer pengar i potten om man nu har KK/AA, men i övrigt hatar jag allt som har med limithöjningar i NL att göra :)

Limitraisar är vansinne, om man inte har spelare efter sig som är riktigt timida i mörkarna. Vilket Tung iofs kan ha fått intrycket av att jag var eftersom jag var kort, vilket antagligen var en missbedömning ;-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför göra en limitraise pre-flop? Sånt snor man ju nästan aldrig mörkarna med, man skriker bara ut att "Jag vill ha din mörk men har för dåliga kort för att satsa ordentligt ifall jag får omslag". Det kan ju vara ett sätt att få in lite mer pengar i potten om man nu har KK/AA, men i övrigt hatar jag allt som har med limithöjningar i NL att göra :)

 

Håller med absolut, det var rätt att gasa.

Men jag skulle gärna vilja veta vad Tung tänkte, misstänkte du (som det var) att Johan körde en steal/bluff?

Satt du honom på lågpar och tänkte att med den potten är det rätt att kolla?

Eller förutsatte du helt enkelt att han har någon otroligt kompicerad manöver på g, det är bara att tuta ock köra?

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med absolut, det var rätt att gasa.

Men jag skulle gärna vilja veta vad Tung tänkte, misstänkte du (som det var) att Johan körde en steal/bluff?

Satt du honom på lågpar och tänkte att med den potten är det rätt att kolla?

Eller förutsatte du helt enkelt att han har någon otroligt kompicerad manöver på g, det är bara att tuta ock köra?

:)

Det är ingen som helst tvekan om att Tungs postflopspel var 100% korrekt, har man så bara ett färgdrag där så synar man mot en aggressiv spelare där. Att folda när någon som är det minsta avancerad går all-in på floppen ur stora mörken är väldigt ofta ett misstag när potten är stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var inte på en blind steal (inte ens jag försöker steala med en limitraise), handen gick precis som jag ville.

Synar du in från BB och floppen kommer med rags så kommer du att

försöka bluffa hem den i tron att jag har missat.

 

Så tänkte jag, sen var det ju synd att du sprang ifrån mig. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl oerhört farligt att spela så, det räcker med att han har T2 för att du ska vara kraftig underdog. Även om floppen bara kommer rags så räcker det med att han har ett lågt skitpar för att du ska dra till sex outs (ca 25% chans). Tycker att det verkar ganska vansinnigt att spela så med bara 97, hade du haft A/K/Qx så hade det dock varit en helt annan sak.

 

Men så åkte jag ju också ut nästa först... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var inte på en blind steal (inte ens jag försöker steala med en limitraise), handen gick precis som jag ville.

Synar du in från BB och floppen kommer med rags så kommer du att

försöka bluffa hem den i tron att jag har missat.

Ok, det är riktigt, riktigt fel tänkt. 60% av gångerna så missar du ju floppen med den handen och blir tvungen att lägga dig när jag ställt in, för syna med 97s utan par är riktigt jäkla tveksamt. Det räcker ju med att jag ska ha en tia då för att du ska ligga långt efter. Möjligen om du tror att du kommer kunna ta potten på bluff så fort det kommit ett eller två höga kort, men då är du rätt jäkla tuff.

 

Som sagt det skulle varit mer rätt med Ax någonting, men då skulle du nog fortfarande föredragit att ta mörkarna rätt av. Med ett mellan/högt par och mot mig, så ok, men annars är manövern rätt galen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farligt. Ja!

 

Men jag spelar för att få stor stack tidigt, lättare att vinna då. ;)

Mja, du vinner inte en turnering under de första rundorna direkt. Om du tittar på de bra spelarna (typ Nusseman, Ector och gdaily) så kommer du se att de tar det ganska lugnt och ökar sin stack långsamt men framför allt säkert. Det är viktigare att vara på plats i slutet än att komma dit med en stor stack, om vi tar mig som exempel så var ju jag shortstack på finalbordet och kom ändå tvåa. Visst hade jag tur också, men om jag desperat försökt bygga monsterstack så hade jag antagligen inte varit där alls och därmed inte haft möjlighet att ha tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, lyssna nu.

 

Jag bluffade inte, kommer det skitkort så försöker Hjort bluffa. Har jag träffat synar jag och dubblar upp. Har jag inte träffat lägger jag mig, ingen större skada skedd.

 

Kommer det höga kort kan jag lätt köpa potten. = 2 chanser att ta potten, både på höga och låga löv.

 

Mja, du vinner inte en turnering under de första rundorna direkt. Om du tittar på de bra spelarna (typ Nusseman, Ector och gdaily) så kommer du se att de tar det ganska lugnt och ökar sin stack långsamt men framför allt säkert

 

Eftersom detta var pokerforums 10$ turnering så spelade jag inte den för att squeesa mig in på pengaplats utan för ärofull 1:a plats, jag menade inte heller att man vinner för att man får stor stack i början utan mer att mitt eget spel blir mycket effektivare då.

 

Risken jag kanske tar i början uppvägs av att jag tack vare min spelstil får ett stort övertag med stor stack

 

//M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, lyssna nu.

 

Jag bluffade inte, kommer det skitkort så försöker Hjort bluffa. Har jag träffat synar jag och dubblar upp. Har jag inte träffat lägger jag mig, ingen större skada skedd.

Nej men du försökte framkalla en bluff du bara kan syna 30% av gångerna, det är inte bra. Om du tror att jag är timid så kan du sno potten lite oftare, men då framkallar du ju inte den där bluffen till att börja med. Samt förstås att jag kommer att slå om preflopp en hel del gånger också. Du torskar 400 marker större delen av tiden och mindre än 30% (eftersom jag också träffar när du träffar ibland) av tiden så vinner du mina kvarvarande 1400, det räcker helt enkelt inte. Särskilt inte som du antagligen kunde tagit mörkarna direkt med ett lite kraftigare bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...