Gå till innehåll

Irländsk pubmusik?


Brumpa

Recommended Posts

Hej

 

På lördag (17mars) är det S:t Patricks Day. PÅ min skola skall min förening arrangera pub med detta tema. Vi har fått hattar och massa annan spons från guiness, surgerenhet från carlsberg (

).

Vi kommer servera irländsk mat osv..

 

Men den sista ddetaljen vi inte har kläm på är musik. För vad är en pub utan musik?

 

Har ni några tips på typsik irländsk pubmusik? Vi vill ju förmedla just den irländksa stämningen så gott vi kan.

 

Tips på Artister, Låtar, Album etc mottages gärna.

 

cheers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Irländsk mat...? Det är väl bara att ta lite random råvaror, koka det i ett dygn och suga i sig det genom ett sugrör.

 

Vet inte riktigt vad de blir. INte mitt ansvar. Men vi hade visst fått tips fårn vår irländska matteföreläsare. Så det ska nog bli bra..

 

Fasen vad sugen jag blev på guiness och Dublin nu när ja lyssnar på musiken.. resfeber!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dropkick Murphy´s

 

deras vad?

 

Givetvis ska man spela Pogues och en del traditionell musik, men man får inte glömma bort att blanda in artister som kanske inte låter så jävla B*witched också, men som är irländska (iriska?).

 

T.ex Damien Rice, U2, Cranberries, Van Morrison, Sinead O'Connor..oh, Van är visst Nordirländare, så nevermind honom. Men Boomtown Rats är ett måste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

På lördag (17mars) är det S:t Patricks Day. PÅ min skola skall min förening arrangera pub med detta tema. Vi har fått hattar och massa annan spons från guiness, surgerenhet från carlsberg (

).

Vi kommer servera irländsk mat osv..

 

Men den sista ddetaljen vi inte har kläm på är musik. För vad är en pub utan musik?

 

Har ni några tips på typsik irländsk pubmusik? Vi vill ju förmedla just den irländksa stämningen så gott vi kan.

 

Tips på Artister, Låtar, Album etc mottages gärna.

 

cheers

 

Det är inte så att ni skall ha livemusik?

 

I så fall kan jag tipsa om ett gäng som jag såg på Dubliners i Sthlm för ett par månader sedan. Jag såg att du bor i GBG men det går säkert att lura ner lite nållåttor. Tyvärr har jag ingen aning om vad de heter men det går säkert att kolla upp med krogen. De var i alla fall grymt coola. Alla hade kilt och stod och hoppade i stort sett hela tiden. En av snubbarna lirade nån typ av flöjt (vete fan vad den heter) och öste på som satan. Påminde mer om nån galen punkkonsert.

 

//Ave

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att ni skall ha livemusik?

 

I så fall kan jag tipsa om ett gäng som jag såg på Dubliners i Sthlm för ett par månader sedan. Jag såg att du bor i GBG men det går säkert att lura ner lite nållåttor. Tyvärr har jag ingen aning om vad de heter men det går säkert att kolla upp med krogen. De var i alla fall grymt coola. Alla hade kilt och stod och hoppade i stort sett hela tiden. En av snubbarna lirade nån typ av flöjt (vete fan vad den heter) och öste på som satan. Påminde mer om nån galen punkkonsert.

 

//Ave

 

ekonomin tillåter tyvärr inte detta.

 

men tack för alla tips.. nu ska de nog bli fart på puben :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...