Gå till innehåll

TT i MP2 med en limpare innan


Recommended Posts

Funderar på hur jag ska spela den här handen:

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t30 (8 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

MP1 (t1630)

Hero (t1390)

CO (t1515)

Button (t3495)

SB (t1460)

BB (t1240)

UTG (t1540)

UTG+1 (t1230)

 

Preflop: Hero is MP2 with Tspade.gif, Theart.gif.

2 folds, MP1 calls t30, Hero raises to t120, CO raises to t240, 3 folds, MP1 folds, Hero?

 

Ja hur ska jag spela? Är det rätt att raisa eller ska jag limpa och folda mot raisen från CO med tanke på att det är så tidigt? Som jag spelat nu, vad gör jag när CO reraisar? Ska tillägga att jag vanligtvis limpar med TT om flera har limpat före. Nu när det bara var en limpare kändes det rätt att raisa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på hur jag ska spela den här handen:

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t30 (8 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

MP1 (t1630)

Hero (t1390)

CO (t1515)

Button (t3495)

SB (t1460)

BB (t1240)

UTG (t1540)

UTG+1 (t1230)

 

Preflop: Hero is MP2 with Tspade.gif, Theart.gif.

2 folds, MP1 calls t30, Hero raises to t120, CO raises to t240, 3 folds, MP1 folds, Hero?

 

Ja hur ska jag spela? Är det rätt att raisa eller ska jag limpa och folda mot raisen från CO med tanke på att det är så tidigt? Som jag spelat nu, vad gör jag när CO reraisar? Ska tillägga att jag vanligtvis limpar med TT om flera har limpat före. Nu när det bara var en limpare kändes det rätt att raisa...

 

Du måste ju syna nu. Men jag tycker att du ska bara limpa pre, fattar inte varför du höjer? När du höjer med TT så här tidigt i turneringen och utan position, vad vill du ha syn av? AK? AJ? Blir ju svårspelat.

 

CO miniraisar bara, brukar oftast betyda stark hand som han gärna tar ett all in med. Han säger med miniraiset att han inte är rädd för många händer. Potten är för stor för att du ska folda här, men frågan är om du syar all in på flopp 835? eller 555?

 

Fråga dig lite sånna här frågor nästa gång du är i samma sits, det hjälpte mig mycket i alla fall =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ju syna nu. Men jag tycker att du ska bara limpa pre, fattar inte varför du höjer? När du höjer med TT så här tidigt i turneringen och utan position, vad vill du ha syn av? AK? AJ? Blir ju svårspelat.

 

CO miniraisar bara, brukar oftast betyda stark hand som han gärna tar ett all in med. Han säger med miniraiset att han inte är rädd för många händer. Potten är för stor för att du ska folda här, men frågan är om du syar all in på flopp 835? eller 555?

 

Fråga dig lite sånna här frågor nästa gång du är i samma sits, det hjälpte mig mycket i alla fall =)

 

Kanonsvar Kenan, Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ju syna nu. Potten är för stor för att du ska folda här, men frågan är om du syar all in på flopp 835? eller 555? =)

 

Om han nu ska syna miniraisen (vilken jag iofs hatar), varför ska han då vika på en bräda med bara underkort? Det e ju samma sak som att tro att FI sitter på högre PP. Och då har han knappast pottodds för en syn av raisen pre, eller har jag helt fel?

 

BTW, Limp, är mitt spel här pre. Och vid raise viker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han nu ska syna miniraisen (vilken jag iofs hatar), varför ska han då vika på en bräda med bara underkort? Det e ju samma sak som att tro att FI sitter på högre PP. Och då har han knappast pottodds för en syn av raisen pre, eller har jag helt fel?

 

BTW, Limp, är mitt spel här pre. Och vid raise viker jag.

 

Mest för att det är skitjobbigt att lägga en hand mot ett miniraise, och för han stänger all action. Hade det varit en till spelare bakom han som får prata så är det bara att lägga. Om han träffar så får han betalt garanterat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade in helvete dåligt i den här handen och pushade när FI miniraisat :oops: . Så här i efterhand ät det rätt uppenbart att FI satt på en bättre hand än mig med tanke på hur han spelade, han synade såklart med AA...

 

Det är fanimej HELT otroligt alltså! Vet inte hur många gånger jag gjort ett liknande spel och efteråt sagt till mig själv att INTE göra om det, ändå gär jag det titt som tätt! :evil: Jag måste lära mig att en raise UTG,en reraise eller en miniraise betyder STYRKA! Vilken jävla fisk jag är....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...