Gå till innehåll

Sponsor till mindre pokerturnering sökes.


MaybePirog

Recommended Posts

Hejsan.

 

Jag och tre vänner går sista året på gymnasiet och har ett projekt, vårt ämne är poker och vi kommer bla att annordna två turneringar nu på våren som kommer att vara för en naturdelen på vår skola (ca. 600 elever). Turneringarna kommer dock bara att ha ca 50 platser. Turneringarna kommer att vara frirullar och det kommer att finnas personer som är under 18. Vi har marker och kortlekar men söker sponsring till en pott, eller egentligen två potter. Helst pokerset eller pokerrelaterade saker men allting är självklart välkommet. Vi garanterar att deltagarna inte kommer att gå därifrån utan att veta vem som står för potten!

 

Intresserad?

Släng iväg ett PM eller mail till robin.soederlund@hotmail.com

 

Tack på förhand

Robin Söderlund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För ett par år sen skulle jag hjälpa några killer som hade exakt samma project på en gymnasieskola. Ni har några problem kan man säga.

1. Turneringen är olaglig så länge det finns priser – oavsett om det är pengar eller promoprylar.

2. Vissa föräldrar kommer antagligen att skrika högljutt vilket resulterar i att skolan kommer att backa.

 

Det är ett jättebra och kul initiativ, hel klart, men betänk också att personer under 18 (eller gymnasieungdomar öht) inte riktigt är rätt målgrupp för de flesta sajter pga antingen juridiska skäl eller bristande ”köpkraft”.

 

Nu vill jag inte vara någon partypooper så jag önskar er all lycka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med att föräldrar kommer att skrika högljutt tvivlar jag starkt på, för några år sen kanske - men inte idag. En stor del av alla 17-19 åringar spelar regelbundet, eller har spelat poker med polare. Idag är ju poker så himla mycket mer accepterat till skillnad för några år sen då det va lite tabu kring spel och dobbel. Jag tror inte att föräldrarna kommer reagera sålänge det är gratis. Det där med att det är olagligt har vi kollat på men aldrig fått uppfattningen av att det är olagligt när det är gratis och att skola räknas som slutet sällskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog gränsfall det där med att det är slutet sällskap.

Efter domen i Halmstad så har det ju nu fastställts att lotteriinspektionen inte har ensamrätt på att bestämma vad slutet sällskap innebär, men jag är ändå osäker om det skulle räcka med att vara inskriven på skolan för att det ska räknas som slutet..

Sen att det är gratis är inte lika viktigt som att ni har priser som ni delar ut. Går inte heller att komma runt genom att säga att man lottar ut priserna. Då åker man dit för lotteri istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med att det är olagligt har vi kollat på men aldrig fått uppfattningen av att det är olagligt när det är gratis och att skola räknas som slutet sällskap.

 

Har ni en sponsor med exponerade logotyper eller annat (varför skulle man annars sponsra?) är det otillåtet främjande av utlädskt lotteri. Nu vet ju säkert inte skolledningen om detta men en insatt förälder kan säkert opponera sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...