Gå till innehåll

fiskig site


blomm123

Recommended Posts

Agree!

Everest är den fiskigaste sidan :D

Delvis pga sina sitogo-freerolls

 

Om man har gått in i väggen på NL25& NL50 på Party, , undrar jag om man inte ska läsa en bok istället för att byta sida.

Utan att vara otrevlig så är väl Partys spelare inte särskilt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla vad bl.a. Ängelen17 har för åsikter om vår närmaste lilla fiskdamm Svenska Spel.

 

... Jocke

 

Ps. Party var 100 ggr lättare att spela på när det var överbefolkat av jänkare. Spelet har tappat jätte mycket aggressitivitet sedan lagförslaget antogs fullt ut.

 

Förstår inte hur det kan vara dåligt att de spelar mindre aggresivt....

En passiv spelare är väl rena drömmen att möta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte hur det kan vara dåligt att de spelar mindre aggresivt....

En passiv spelare är väl rena drömmen att möta!

 

Njae, inte alltid. På ett bord med många överaggro-spelare är du nästan garanterad att få betalt för dina premium händer medan du får väldigt enkla beslut (fold) med dina marginella.

 

Jag tycker det är svårare att möta många passiva spelare som tillsammans straffar ner en aggressiv spelstil. Det är ju (nästan) alltid någon som har en riktigt bra hand och att alltid vara den som gallrar ut halvbra händer och drag med höjningar för att sedan stå vid showdown med nästa bästa handen. Alternativt har du den bästa handen men om ingan annan har en riktigt bra träff har du ju svårt att få betalt för den.

Då kryper jag hellre på ett aggro-bord till jag hittar riktigt stål och tar sedan betalt med råge.

 

a, jag blandar lite mellan aggressiv/passiv och tight/lös i resonemanget men jag hoppas du förstår iaf.

 

... Jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae, inte alltid. På ett bord med många överaggro-spelare är du nästan garanterad att få betalt för dina premium händer medan du får väldigt enkla beslut (fold) med dina marginella.

 

Jag tycker det är svårare att möta många passiva spelare som tillsammans straffar ner en aggressiv spelstil. Det är ju (nästan) alltid någon som har en riktigt bra hand och att alltid vara den som gallrar ut halvbra händer och drag med höjningar för att sedan stå vid showdown med nästa bästa handen. Alternativt har du den bästa handen men om ingan annan har en riktigt bra träff har du ju svårt att få betalt för den.

Då kryper jag hellre på ett aggro-bord till jag hittar riktigt stål och tar sedan betalt med råge.

 

a, jag blandar lite mellan aggressiv/passiv och tight/lös i resonemanget men jag hoppas du förstår iaf.

 

... Jocke

 

 

Nej, det är nog ingen som förstår...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...