Gå till innehåll

1010 i UTG med snittstack men bara 8M


Recommended Posts

E lite osäker på om jag lirade denna rätt ikväll. Inga egentliga reads men jag har visat två Allin händer något tidogare med AKs och KK. Alla spelare är ITM. 21 kvar och hand för handspel.

 

750.00/1500.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 11 mars 2007 20:49:12

Texas Holdem (Vanlig /Turnering )

Plats 1: robban_jss (16607.00)

Plats 2: Ängeln17 (16424.00)

Plats 3: DaPlayer (14600.00)

Plats 4: PM 44 (27569.00)

Plats 5: Teddan99 (15554.00)

Plats 6: akessons (20744.00)

Plats 7: doglasn (6726.00)

Plats 10: kosar (12590.00)

kosar lägg LM 750.00

robban_jss lägg SM 1500.00

** Giv **

 

Ängeln17 [:Th::Ts:]

 

*** Bet Runda 1 ***

Ängeln17??? Hur spelar vi handen här?

1. Syn

2. Push

3. Raise (ej push) å vika för omslag eller syna omslag?

4. Fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, med miniraisen får du bort mycket skräp pluss att du ju tvingar händer som höga par odyl att re-raisa

 

I det här läget så lär inte draghänder som JTs - KQs vika för ett mesbet på 2xBB. Inte heller PP 22 - 99 lär vika för det. Därför är miniraise inte ett bra alternativ tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det här läget så lär inte draghänder som JTs - KQs vika för ett mesbet på 2xBB. Inte heller PP 22 - 99 lär vika för det. Därför är miniraise inte ett bra alternativ tycker jag.

 

Är det inte dom händerna du vill ha syn av när du har TT?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte dom händerna du vill ha syn av när du har TT?

 

Är inte säker på att jag vill ha syn öht med TT på handen. Plockar gärna upp enbart blindsen i det här läget.

 

Och vill jag ha syn så är det INTE av två överkort utan av lägre draghänder och låga PP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade raisat 2 bb och lagt mig på omslag

 

Nej!

 

Hero har 10bb, varför ska han investera 20% av stacken för att folda sen? Och det är ju klart att om man höjer så vill man ha syn av låg PP men man kan tyvärr bara se vilka kort man själv har. Så om floppen kommer med några överkort, vad ska du göra med dina 8bb som du har kvar? Potten innehåller 4,5bb (om du får syn av BB). Med det är skitkasst spelat om man vill se flopp när man har 10bb (om man inte har BB så klart).

 

När man har 10bb så är det i princip all in med any 2, speciellt när hela bordet är short. Nu hade du tyvärr otur här, men du kommer ofta se mycket sämmre händer som synar dig.

 

wp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej!

 

Hero har 10bb, varför ska han investera 20% av stacken för att folda sen? Och det är ju klart att om man höjer så vill man ha syn av låg PP men man kan tyvärr bara se vilka kort man själv har. Så om floppen kommer med några överkort, vad ska du göra med dina 8bb som du har kvar? Potten innehåller 4,5bb (om du får syn av BB). Med det är skitkasst spelat om man vill se flopp när man har 10bb (om man inte har BB så klart).

 

När man har 10bb så är det i princip all in med any 2, speciellt när hela bordet är short. Nu hade du tyvärr otur här, men du kommer ofta se mycket sämmre händer som synar dig.

 

wp.

 

Tackar för det. Det är precis det jag har försökt säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ser på vilka kort vi har så är TT verkligen en skräp hand med tanke på positionen. Hade vi suttit i mellan position hade det varit annorlunda.

 

Har du räknat med vikten av att först in i potten när du säger detta? Om du har läst DH´s slutspel så vet du att det är viktigare att vara först in i potten med ett M på mindre än 10.

Och jag tycker det är viktigare att bygga en stark/stor stack inför finalbordet än att gneta till mig en plats mellan 8-12 eftersom prisstrukturen inte gynnar fialbordsdeltagare förrän 4-5 plats ungefär.

 

Så i det här fallet finns ingen höjning 2-3BB i mitt spel för jag VILL INTE ha syn med TT på hand och en bräda som sen visar A, K, Q eller J på floppen för då blir det djvligt svårspelat. Fold eller allin är det som gäller för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du räknat med vikten av att först in i potten när du säger detta? Om du har läst DH´s slutspel så vet du att det är viktigare att vara först in i potten med ett M på mindre än 10.

Och jag tycker det är viktigare att bygga en stark/stor stack inför finalbordet än att gneta till mig en plats mellan 8-12 eftersom prisstrukturen inte gynnar fialbordsdeltagare förrän 4-5 plats ungefär.

 

Så i det här fallet finns ingen höjning 2-3BB i mitt spel för jag VILL INTE ha syn med TT på hand och en bräda som sen visar A, K, Q eller J på floppen för då blir det djvligt svårspelat. Fold eller allin är det som gäller för mig.

 

Se mitt ändrade inlägg ovan. Vid 10 pers på bordet hade jag dock miniraisat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte det är någon större skillnad på 8 eller 10 spelare vid bordet. Men ok.

 

Måste dock medge att det är en svårt situation(vid 10 pers), känns som att gränsen för bra/dåliga händer går där nånstans vid TT, hade det tex varit JJ istället hade man ju ställt... men TT nja...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste dock medge att det är en svårt situation(vid 10 pers), känns som att gränsen för bra/dåliga händer går där nånstans vid TT, hade det tex varit JJ istället hade man ju ställt... men TT nja...

 

Jag har förstått din inställning. Tycker dock att den är för tajt men var och en väljer sin egen vär att gå. Jag kommer dock att fortsätta ställa med TT i denna situation 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste dock medge att det är en svårt situation(vid 10 pers), känns som att gränsen för bra/dåliga händer går där nånstans vid TT, hade det tex varit JJ istället hade man ju ställt... men TT nja...

 

Men du måste skoja om du menar att du foldar allt förutom AA-QQ när du och hela bordet har typ 10bb.

 

Antar att du foldar AK-AJ här med (TT är ju bättre hand än AK).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du måste skoja om du menar att du foldar allt förutom AA-QQ när du och hela bordet har typ 10bb.

 

Antar att du foldar AK-AJ här med (TT är ju bättre hand än AK).

 

Ruskig skillnad endå på AK och TT. Se det så här, vilka händer kan vi tänkas få mot oss:

AA KK QQ JJ (TT 99)

AK AQ AJ (AT)

 

Där är vi illa ute med AK mot endast 2 händer, stor favorit mot minst 2 och har 50/50 mot 2-4 st. Sen är vi favorit mot en del övriga händer typ Ax, KQ och annat skräp som borde foldas pre flop

 

Med TT är vi illa ute mot 4 händer, vi är endast favorit mot lägre pocket par och Ax. Resten av händerna är 50/50.

 

edit: och för att svara på frågan, jag hade väntat med att försöka sno blindsen och tex ställt in med 67(i en oraisad pott) i en bra position efter att blindsen passerat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ruskig skillnad endå på AK och TT. Se det så här, vilka händer kan vi tänkas få mot oss:

AA KK QQ JJ (TT 99)

AK AQ AJ (AT)

 

Där är vi illa ute med AK mot endast 2 händer, stor favorit mot minst 2 och har 50/50 mot 2-4 st. Sen är vi favorit mot en del övriga händer typ Ax, KQ och annat skräp som borde foldas pre flop

 

Med TT är vi illa ute mot 4 händer, vi är endast favorit mot lägre pocket par och Ax. Resten av händerna är 50/50.

 

edit: och för att svara på frågan, jag hade väntat med att försöka sno blindsen och tex ställt in med 67(i en oraisad pott) i en bra position efter att blindsen passerat

 

 

:shock:

 

Har du testat att spela nätpoker nån gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ruskig skillnad endå på AK och TT. Se det så här, vilka händer kan vi tänkas få mot oss:

AA KK QQ JJ (TT 99)

AK AQ AJ (AT)

 

Där är vi illa ute med AK mot endast 2 händer, stor favorit mot minst 2 och har 50/50 mot 2-4 st. Sen är vi favorit mot en del övriga händer typ Ax, KQ och annat skräp som borde foldas pre flop

 

Med TT är vi illa ute mot 4 händer, vi är endast favorit mot lägre pocket par och Ax. Resten av händerna är 50/50.

 

edit: och för att svara på frågan, jag hade väntat med att försöka sno blindsen och tex ställt in med 67(i en oraisad pott) i en bra position efter att blindsen passerat

 

Det där med att växla tempo i turnering har aldrig slagit dig? Och du vill sitta och vänta till mörkarna har passerat, hur gör du med dina 67 när du inte får vara först in i potten.

På ett bord när det är ca 20 spelare kvar i turneringen så får man förutsätta att de flesta har någorlunda skills i turneringspoker iaf. Det innebär att du får svårt att vara först in i potten från sen pos. Ska du då vänta ytterligare ett varv på QQ+ eller AK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...