Gå till innehåll

NLT20-KK möter farlig bräda


Recommended Posts

(Fi har 45/17/0 i pokertracker, men på bara 20 händer så det kanske inte är så mycket att gå på. Annars inga read på han.)

Jag är riktigt dålig på sådana här situationer.. :-(

 

GAME #499618149: Texas Hold'em NL $0.10/$0.20 2007-03-11 19:13:16

Table Russellville

Seat 1: P ($22.15 in chips)

Seat 3: S ($12.52 in chips)

Seat 4: R ($18.30 in chips)

Seat 5: F ($19.35 in chips)

Seat 6: HERO ($21.10 in chips) DEALER

Seat 7: FI ($20.35 in chips)

Seat 8: H ($5.10 in chips)

Seat 9: j ($19.70 in chips)

Seat 10: z ($19.80 in chips)

FI: Post SB $0.10

H: Post BB $0.20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [sK CK]

j: Fold

z: Call $0.20

P: Call $0.20

S: Fold

R: Fold

F: Call $0.20

HERO: Raise $1.20 - lagom raise?

FI: Call $1.10

H: Fold

z: Fold

P: Fold

F: Fold

*** FLOP *** [D8 C9 DQ]

FI: Bet $1.00

HERO: Raise $3.00 -Raisade för att veta var jag står. Tror han träffade damen på floppen med AQ, eller kanske 88,99 eller QQ..

FI: Allin $18.15 -En syn här och jag hade ställt på turn, men vad gör jag nu? Tror mer på 88,99,QQ nu, eller TJ som han mycket väl kunnat syna med preflop.. Är detta en lätt fold, eller är det helt galet att ställa här? Känns som hela handen är väldigt vekt spelat hittills.. ge mig kritik! Är helt ny på NL.

HERO: ?

 

 

Resultat:

HERO: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $24.90 Rake $0.45

Daugavpils: wins $24.90

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På floppen raisar du inte för att se vart du står, du raisar för värde.

 

Men sen verkar han ju ha hittat något kul sså det är väl bara att folda.

 

 

Låt säga jag till exempel hade haft 66 istället för kk, då hade det inte varit en raise för värde utan för att veta var jag står. Har jag förstått dig rätt då?

 

Är inte helt 100 på skillnaden mellan att höja för värde och för att veta vart jag står, iaf inte i just detta exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm, på NL20 hade ja aldrig foldat med överpar på det brädet om man inte tror sig veta han är tight, bara gå all-in å sen bli lika förvånad varje gång när han visar upp sin JJ lr nåt. (med andra ord, gå på känslan, vad har du för read?) NL20 är inte direkt NL1000 :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en raise med 66 hade inte varit för värde utan en continuation bet som sedan skulle foldas illa kvickt :P

 

woops, missade helt att det var du som va på pos å inte tvärtom... en höjning med 66 skulle vara en ren bluff och inget att rekomendera i det läget enligt mig om du inte vet vart du har han...

 

skulle dock fortf syna enligt teorin "han kan ha så mycket skit och spela på samma sätt"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här måste du ha en bra read för att kunna syna. Att beta in i preflophöjaren med ett set är inte alls ovanligt för en aggressiv motståndare. En del brukar göra så för att skydda sig mot ett CB men då re-raisar dom knappast all in. I grund och botten handlar det om hur din motståndare spelar sina TPTK och set.

 

En fold lär vara rätt i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan kan man folda denna på nl20? Ungefär som att folda på playmoney. Visst har han set ibland men han spelar så här med aq qj och färgrag med. Händer att du ser a8 här med osv. Sjukt fiskig nivå ju.

 

Iofs kan jag hålla med om att när dom bettar in som han gör så brukar dom ha nåt, men jag kan nog fan inte folda denna ändå...

 

Om vi säger så här. När jag väl spelar handen hade jag inte kunnat folda, men nu i efterhand när jag ser handanalysen så hade jag kanske foldat, kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen är inte särskilt vekt spelad fram till den punkt du frågar efter. Du höjer korrekt pre när du räknat in limpare.

Hans halvpott bet är ett aggressivt drag in i preflopraisaren. Möjligen kan du slå om till 4-6 men 3x hans bet är inte vekt.

När han sedan skickar in pengarna är det som sagt readen som avgör.

Mot en tajt motståndare är det fold. Mot genomsnittet på nivån är det nog syn. Om hans stats hade varit på fler händer är det ju en spelare som ser hälften av flopparna och trycker till när han träffar hårt.

Lutar nog åt fold i ditt fall.

MEN. Det har ju hänt att man lagt tex kungar mot två motståndare i liknande lägen, för att sedan se en på TT och en på nåt färgdrag.

På den där floppen kan han ju ha färg+hålstegdrag som folk älskar att bomba med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...