Gå till innehåll

NL50- Vad göra med medelpocket i multipotter?


Recommended Posts

PokerRoom No-Limit Hold'em, $0.5 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Button ($66.30)

Hero ($49.50)

BB ($58.45)

UTG ($50.45)

MP ($49.25)

CO ($86.85)

 

Preflop: Hero is SB with Tdiamond.gif, Tspade.gif.

1 fold, MP calls $0.50, CO calls $0.50, Button calls $0.50, Hero?

 

 

Vad gör man i sånna här lägen med pocket 7 - T?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du säkert förstår p.g.a. din tråd så tycker de flesta att det är optimalt att höja.

 

Metagamemässigt är det ju perfekt att höja då det för motspelarna blir svårare att sätta dig på en hand och du på det viset kan få betalt när du har högre pocketpar men du måste vara beredd att betta ut på floppen trots något överkort. Är du inte det så är det nog bättre att du bara limpar och spelar dem för setvärde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle höja cirka 4 blinds trots positionen för att få lite info om dom andras kort sedan beroende på floppen avgöra mitt spel. Men jag tende3rar också att vara ganska aggressiv på shorthanded bord. ett nödvändigt ont för att vinna.

 

Beroende på vilken typ av spelare som sitter vid bordet kan det vara rätt och fel.

 

Har du aggressiva spelare som gärna rerejsar så är det inte så bra. Är de passiva så måste du höja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ett weaktight bord så är det bara att höja och betta floppen oavsett vad som kommer med både TT och 77, om du nu inte lyckas få med dig fler än två spelare till floppen förståss.

 

Sitter det ett par aggressiva spelare med som gärna höjer dina flopbet så är det vettigt att ta det lugnare och bara syna. Att höja med TT och i princip vara tvungen att betta floppen med ett eller flera överkort på bordet och dessutom ur position känns inte så sexigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höjer du ganska stort och du får 1-2 synare så CO-bettar jag som standard till och med mot 3 st om inte A dyker upp på floppen. Chansen är nämligen fortfarande väldigt stor att vi har bäst hand. Typiskt så har de sc,pp eller Ax som missat. Om man inte bettar tappar man ju initiativet om någon av dem börjar att bluffa eller så drar de ut oss på turnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar tänka såhär:

Hmmm...vilket humör är jag på?kommer jag CBa vilken flopp som än kommer?Oftast svarar jag ja på den frågan:

Om nån typ miniraisar synar jag om vi är heads up och 3/4-pottar turn nästan vad som än kommer.

Annars kan du ju syna bara preflop och hoppas du träffar set/stegdrag eller nått

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

enda anledning till att inte höja måste ju vara å slowplaya :P

meeh, bara å höja, kan inte se nåt värde i att jaga set med en såpass stark hand. höj+cbeta i stort sett alltid...

 

Enda problemet är att du ofta får en helt ospelbar hand på turn mot 3-4 synskallar när du redan är inne med en 10-13$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på vilken typ av spelare som sitter vid bordet kan det vara rätt och fel.

 

Har du aggressiva spelare som gärna rerejsar så är det inte så bra. Är de passiva så måste du höja.

 

Spelar väl ingen roll vilka spelarna är, att höja till 4BB från SB med två limpare kan knappast aldrig vara optimalt.

Jag skulle höja till 3.25 och beta dom flesta floppar, känns rättså standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar väl ingen roll vilka spelarna är, att höja till 4BB från SB med två limpare kan knappast aldrig vara optimalt.

Jag skulle höja till 3.25 och beta dom flesta floppar, känns rättså standard.

 

Det spelar väldigt stor roll vilka spelarna är. Är spelarna passiva så kan du ju ta hem potten direkt eller c-betta hem den på dom flesta flopparna.

Mot 2-4 lösaggressiva spelare får du vara beredd att gå hela vägen med den här handen även om det kommer upp överkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda problemet är att du ofta får en helt ospelbar hand på turn mot 3-4 synskallar när du redan är inne med en 10-13$.

 

om dom synar mot allt, inklusiva en sån uppenbar demonstration av styrka så är det ju bara att låta bli att c-betta med precis alla händer och vinna pengar fort som fan :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...