Gå till innehåll

FR24-tabling ---> SH18-tabling


Dionysos

Recommended Posts

Absolut inte, de kan man väl inte? Isf har jag missat de, så försökte bara svara på hans fråga! Ber om ursäkt om jag gjorde ngn upprörd!

 

ok bra, då visste du bara inte då, ber om ursäkt :) Jo det är så att det finns en betaversion till rezizeable fönster som man kan köra med just nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 110
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ok bra, då visste du bara inte då, ber om ursäkt :) Jo det är så att det finns en betaversion till rezizeable fönster som man kan köra med just nu :)

 

okok.. Hade jag vetat de hade jag nog stannat där, men då finns det med andra ord. Lär sej alltid ngt nytt.. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sund själ i en sund kropp, en stressfri vardag?

 

Hahaha. snackar du med nån som känner mig så skulle dem nog beskriva mig som den lataste och minst stressade person dem känner... Men va fan, alla söker ju spänning i vardagen, en del kör utan Nokiandäck jag väljer att multitabla som fan :P

 

Full Tilt ser det ut som.

 

Stämmer bra det. Funderar på att spela helhjärtat här och gå ner på 18 bord.

 

Absolut inte, de kan man väl inte? Isf har jag missat de, så försökte bara svara på hans fråga! Ber om ursäkt om jag gjorde ngn upprörd!

 

Man kan spela med så små bord precis som tidigare talare sagt, det funkar hur bra som helst och de har olika varianter på att spara hur man har lagt upp borden etc. också, fungerar mycket bättre än fulltilt faktiskt.

Full Tilts version är däremot en betaversion, så i vanliga varianten kan man inte göra borden såhär små. Betaversionen är dock inte ens nästan lika bra som den pokerstars har men efter att man krånglat en stund och fått borden på plats funkar det ändå.

 

Lite av dagens dessvärre inte superbra resultat kommer om nån timme btw...

Lycka till med grindandet folket! (dvs då ni inte lirar massa bord på fulltilt/pokerstars, man vill ju inte ha konkurrenter:lol: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en maratongrind på 24 bord har följande hänt:

 

*Jag har dessvärre backat 2 inköp

 

*Jag har spelat 7862 händer

 

*Inte en enda SNG har spelats

 

*Jag har haft 41st AA vilka har genererat flera riktigt kluriga situationer. Den totala vinsten på dessa är endast $65, motsvarade 130bb

 

*VP$IP har legat lite högre än tidigare, 17.03%

 

 

Tänkte slänga upp ett par AA HHs som jag varit lite tveksam på. Fanns ett antal jobbiga KK men det är ju nästan samma skit

 

Eftersom antalet bord samt antalet motståndare jag möter samtidigt är ganska högt så är readsen obefinteliga. Så ni kan ju tänka er att det är första handen vid ett bord fyllt av motståndare ni aldrig sett. Ungefär så bra koll har jag på läget...

 

POKERSTARS GAME #8879619801: HOLD'EM NO LIMIT ($0.25/$0.50) - 2007/03/13 - 05:44:50 (ET)

Table 'Algenib' 9-max Seat #8 is the button

Seat 3: bubbleobill ($50.25 in chips)

Seat 4: doucheburger ($25.20 in chips)

Seat 5: kopke65 ($13.65 in chips)

Seat 7: Linnea2006 ($60.15 in chips)

Seat 8: 240 WBY ($18 in chips)

austriaco25 will be allowed to play after the button

shg18 will be allowed to play after the button

bubbleobill: posts small blind $0.25

doucheburger: posts big blind $0.50

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Linnea2006 [Ah Ac] <--- Inte så mycket att säga, standardraise först in.

kopke65: folds

Linnea2006: raises $1.50 to $2

240 WBY: folds

bubbleobill: calls $1.75 <--- Inget speciellt där heller

doucheburger: folds

 

*** FLOP *** [6h 6c Th] <--- Ser ganska ofarligt ut?

bubbleobill: checks

Linnea2006: bets $3 <--- Bettar ut 3/4 pot, ganska standard det med.

bubbleobill: raises $5 to $8 <--- Färgdrag/en sexa/en tia?

Linnea2006: calls $5 <--- Känns som en väldigt felaktig feg/passiv linje?

 

*** TURN *** [6h 6c Th] [7d] <--- Ofarligt

bubbleobill: bets $10 <--- Mesigt vill-ha-syn-bet?

Linnea2006: calls $10 <--- Känns såhär i efterhand också fel?

*** RIVER *** [6h 6c Th 7d] [9s] <--- Påverkar knappast heller spelet.

bubbleobill: bets $30.25 and is all-in <--- Blixt all in

Linnea2006: ???? <--- Utan reads och efter att ha spelat helskumt har jag ingen aning här...

 

Kommentera gärna alla gator, släng in att jag varit en aning stressad i bedömningen :roll: sådär fiskig är jag inte i allmänhet...

 

Ännu en hand i samma kategori, men istället på Full Tilt...

 

FullTiltPoker Game #1979001673: Table Crestline - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 6:07:25 ET - 2007/03/13

Seat 1: Shiridenovo ($24.20)

Seat 2: doubleme ($43.55)

Seat 3: alexis1113 ($9.90)

Seat 4: Louise2007 ($51.30)

Seat 5: prince82 ($78.45)

Seat 7: AMF ($57.05)

Seat 8: GlennM ($47.35)

Seat 9: bbnatedogg81 ($31.20)

bbnatedogg81 posts the small blind of $0.25

Shiridenovo posts the big blind of $0.50

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Louise2007 [Ah Ad]

doubleme calls $0.50

alexis1113 folds

Louise2007 raises to $2.25

prince82 folds

AMF folds

GlennM calls $2.25

bbnatedogg81 folds

Shiridenovo calls $1.75

doubleme calls $1.75

*** FLOP *** [Kh 7h 3s]

Shiridenovo checks

doubleme checks

Louise2007 bets $9.25

GlennM folds

Shiridenovo folds

doubleme raises to $18.50

Louise2007 has 15 seconds left to act

Louise2007 calls $9.25 <--- Enda egentliga frågan är väl om man ska ställa här?

*** TURN *** [Kh 7h 3s] [Th]

doubleme bets $22.80, and is all in

Louise2007 has 15 seconds left to act

Louise2007 ??? <--- Som handen är spelad finns väl bara syn?

 

Bla bla bla. Fler AA.

 

FullTiltPoker Game #1980347580: Table Antler Peak - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 14:01:37 ET - 2007/03/13

Seat 1: zandiz ($24.45)

Seat 2: bbeckerlssu ($50)

Seat 3: ToeffeTom ($48.40)

Seat 4: Tokn ($63.70)

Seat 5: AD1492 ($50)

Seat 6: bimn ($35.40)

Seat 7: Louise2007 ($45.80)

Seat 8: -4WS-Madman ($60.90), is sitting out

Seat 9: dartcraze ($37.10)

ToeffeTom posts the small blind of $0.25

Tokn posts the big blind of $0.50

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Louise2007 [As Ad]

AD1492 calls $0.50

bimn calls $0.50

Louise2007 raises to $3

dartcraze has 15 seconds left to act

dartcraze folds

zandiz is sitting out

zandiz folds

ToeffeTom folds

Tokn folds

AD1492 calls $2.50

bimn folds

*** FLOP *** [Jd 8c Th] <--- Jobbig flop

AD1492 checks

Louise2007 bets $6

AD1492 raises to $12 <--- enkelraise, knappast en stege. Settet?

Louise2007 has 15 seconds left to act

Louise2007 calls $6

*** TURN *** [Jd 8c Th] [4h]

AD1492 bets $10 <--- Litet fattigt bet kan betyda??

Louise2007 has 15 seconds left to act

Louise2007 ???? <--- Klipper här, vad nu? fold/raise/ställ/syn?

 

Das war alles Kinder...

Kommentera gärna samtliga händer o vilka gator ni vill...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du nån koll på om pokerstars eller Fulltilt har nått max på antalet bord man kan spel? Och du upplever inte Fulltilt som en seg och rätt laggig klient? är allafall det på min laptop :(

 

Både pokerstars och Fulltilt har en gräns på 12 cashgame bord, hurovida de har en gräns på antalet sngbord eller inte kan jag dessvärre inte svara på. Min gissning är väl att gränsen även där ligger på 12 bord.

FullTilt kan vara lite segt ibland. Men oftast tycker jag det flyter på bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för stats då du lirar 16 och 24 bord? Såg du hade drygt 17 VP$IP men hur ser resten ut? :roll: Imponerande om du lyckas hålla en hyffsad winrate med så många bord :-)

 

Mer statistik kommer med tiden, känner att jag har mycket kvar att fila på i mitt multi-multi-table-grind innan det är tillräckligt slipat för att publicera sådan uppgifter 8-) jag har bara knappt 30k händer bakom mig (ja jag säger bara :P) och dessa har jag spelat på tre dagar :shock: ibland undrar man om man inte är lite galen trots allt. hahaha...!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer statistik kommer med tiden, känner att jag har mycket kvar att fila på i mitt multi-multi-table-grind innan det är tillräckligt slipat för att publicera sådan uppgifter 8-) jag har bara knappt 30k händer bakom mig (ja jag säger bara :P) och dessa har jag spelat på tre dagar :shock: ibland undrar man om man inte är lite galen trots allt. hahaha...!

haha ok. vore coolt om du kunde spela in en film då du lirar. kan bara se det framför mig vilket sjukt klickande det måste vara. får ju träningsvärk bara av att tänka på det :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blir du inte yr av att kolla upp o ner, hoger o vanster varannan millisekund?

 

Haha, det är faktiskt det jobbigaste av allt. Det är ju nästan en meter från nedre vänster hörn till höger övre hörn så visst fan känner man av det i nacken om inte annat :P

 

En fråga på samma tema: Använder du "alert"-ljuden när du spelar?

 

Ja det gör jag faktikst, det är ett riktigt helvete att försöka spela utan. Man tappar helt kollen på när det blir desperat och sitter gärna o tänker för länge på en hand vilket resulterar i att när man tittar upp är man sitout på 5-10 bord :-(

 

Imponerande micromanagment, får man fråga om du möjligtvis inte spelat mycket strategispel förr (Starcraft, warcraft osv) då dessa spelare på toppnivå ofta har lätt att anpassa sig till att spela väldigt många bord...

 

Ja faktikst, har spelat väldigt mycket Starcraft under några år tid. Nickar tillomed Starcaft (ja jag vet, det blev felstavat när jag reggade) på ett par sidor. Själv har jag aldrig tänkt på att det kan finnas ett samband men det ä kanske inte helt omöjligt.

 

 

Ang. Foldem etc: Är det någon som vet om detta eller liknande program fungerar till FullTilt/PokerStars. Känns som jag skulle kunna ha en stor fördel av att använda dessa. Tacksam för all info om både foldem och andra likandne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. Foldem etc: Är det någon som vet om detta eller liknande program fungerar till FullTilt/PokerStars. Känns som jag skulle kunna ha en stor fördel av att använda dessa. Tacksam för all info om både foldem och andra likandne.

Supported poker sites

Expekt Poker (6 and 10 seat tables, 4 color card deck supported)

Paradise Poker (10 seat tables)

Parbet Poker (6 and 10 seat tables, 4 color card deck supported)

PartyPoker (6 and 10 seat tables, full size windows only, 4 color card deck supported)

UltimateBet (6 and 10 seat tables, full size and mini view) Approved

 

Spelar du 24 bord gör Fold'em inte pokerspelandet lättare. Det bliiiiir seeeegt som fan. Fold'em fungerar om du spelar MAX 4 bord. Annars kommer du att bli sitting out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Supported poker sites

Expekt Poker (6 and 10 seat tables, 4 color card deck supported)

Paradise Poker (10 seat tables)

Parbet Poker (6 and 10 seat tables, 4 color card deck supported)

PartyPoker (6 and 10 seat tables, full size windows only, 4 color card deck supported)

UltimateBet (6 and 10 seat tables, full size and mini view) Approved

 

Spelar du 24 bord gör Fold'em inte pokerspelandet lättare. Det bliiiiir seeeegt som fan. Fold'em fungerar om du spelar MAX 4 bord. Annars kommer du att bli sitting out.

 

Okej. jag var rädd för något sådant. tack tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätt att uppdatera detta ska följas =) riktigt intressant projekt! Lycka till!

 

har haft lite oflyt senaste dagarna så det är därför jag inte skrivit nåt, inte lika motiverande att berätta om förluster :rolleyes: . har spelat några tusen händer till men har ingen statistik från PT på den här datorn så jag väntar med att skriva om det. Du har mitt ord på att det uppdateras idag eller imorn :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget självändamål att spela många bord även om det blir en rolig dagbok av det, så se till att du först och främst vinner innan du dundrar på med 18/24 bord. Plocka bort några om det hjälper.

 

Det är sant. Bra råd, men jag känner inte att jag tappar så mycket kontroll på att spela många bord. Har mest haft oflyt och förlorat en hel del stora potter. Hade jag känt att jag pga antalet bord spelar sämre än motståndarna överlag hade jag inte spelat men nu känner jag inte så utan fortsätter iaf ett par veckor till med extremtabling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm, kan tanka mig att man blir satans yr...

spelar sjalv 16-20 bord ALLA overlaped:)

testade att ha 12bord utan overlap pa en skarm, men borden blev sa javla sma sa man blev helt yr av att koncentrera sig pa att lasa av borden..och man va oxo tvungen att flytta runt ogonen runt skarmen (17'' widescreen laptop) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...