Gå till innehåll

20.1 tums skärm och antal bord


Cmart

Recommended Posts

Ska du köpa 20 tums skärm så tycker jag det är bättre att ha en vanlig skärm med upplösning 1600*1200. Med widescreen får borden inte plats i höjdled om man inte förminskar dem.

 

Ska du köra sex bord kanske widescreen är bättre om du orkar köra med förminskade bord. Jag har inte provat själv. Jag kör med vanlig skärm och 1600*1200 - perfekt för alla pokersajter! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du köpa 20 tums skärm så tycker jag det är bättre att ha en vanlig skärm med upplösning 1600*1200. Med widescreen får borden inte plats i höjdled om man inte förminskar dem.

 

Ska du köra sex bord kanske widescreen är bättre om du orkar köra med förminskade bord. Jag har inte provat själv. Jag kör med vanlig skärm och 1600*1200 - perfekt för alla pokersajter! :)

 

Vid 6 bord är widescreen bättre eftersom jag får lite bredare (1680). Kör 1280x1024 nu med 4 bord och tycker den förminskningen är helt ok men vill jag köra fler bord så är det överlapp + att de blir vädligt små och typ "suddig text" på knappar etc. Antar att jag måste ha en skärm som klarar 1920x1200 för att bli 100% nöjd, men de pengarna får jag inte in på pokern(än).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad folk måste lära sig är att sluta bry sig om tumstorleken... pixlarna som avgör helt och hållet, och inget annat. exempelvis en 100" duk med upplösningen 800x600 rymmer fortf bara ett bord för dig att railbirda på.

 

Stämmer ju, men det finns andra fördelar med större skärm. Allting blir ju större så du ser ex. korten bättre. På en 15" skärm med 4 bord kan det va förrädiskt lätt att i stridens hetta höja 86o i tron att det är 88 spec om 6 ligger bakom. Kanske behöver jag nya glasögon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det går helt ok för mig att spela 9 bord med lite överlapp på party med en 15.4-tummare med 1680x1050 i upplösning. dock får man väll anstränga ögonen en del och det skulle ju vara aningen goare med tex en 24-tums dell skärm eller dylikt.

 

det är däremot helt säkert att det går att spela 6 bord utan överlapp på party med 1680x1050 eftersom man kan byta storlek på borden. på sidor utan resizeable-funktionen blir det som sagts dock fyra bord som gäller med viss överlapp i höjdled med den upplösnigen.

 

men ska man bara lira på party räcker en 20.1" med upplösning på 1680x1050 bra nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det går helt ok för mig att spela 9 bord med lite överlapp på party med en 15.4-tummare med 1680x1050 i upplösning. dock får man väll anstränga ögonen en del och det skulle ju vara aningen goare med tex en 24-tums dell skärm eller dylikt.

 

det är däremot helt säkert att det går att spela 6 bord utan överlapp på party med 1680x1050 eftersom man kan byta storlek på borden. på sidor utan resizeable-funktionen blir det som sagts dock fyra bord som gäller med viss överlapp i höjdled med den upplösnigen.

 

men ska man bara lira på party räcker en 20.1" med upplösning på 1680x1050 bra nog.

 

Finns det så små skärmar med så hög upplösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard pokerbord är 800x600 såvitt jag vet. Med andra ord klarar en 20" med 1600x1200 fyra bord utan överlapp. Har du klient med miniview eller förminskningsbara bord får du självklart plats med fler.

 

MVH,

Luap

 

Snarare 800x550 men ändå. Ofta klarar man fyra bord utan överlapp på en 1600x1200 utan att behöva fälla in Start-raden längst ner. Vet inte hur många pixlar den är men... Så är det på de flesta siter. Vissa siter har dock 600 i höjd på sina bord och då får man lite överlapp.

 

Mitt råd rent allmänt är att ha minst 1200 i höjd. Annars känns det nästan lika bra att köpa en betydligt billigare 19" med 1280x1024.

 

Själv har jag en 23" på 1920x1200 som är klockren. Men bästa tipset om man har plats är att köpa en CRT av bra kvalitet där man kan skrämma upp upplösningen bra mycket. De är ju inte låsta vid en maxupplösning som en LCD är. Kostar inte så mycket heller och man kan med lite tur och bra syn spela med 2048x1536 upplösning. Det är i princip 9 bord nästan utan överlapp. Saknas 252 pixlar i sidled och i höjdled borde det funka nästan klockrent eftersom jag inte tror att t ex Partys bord är riktigt 600 höga.

 

http://www.superwarehouse.com/Philips_22_Real_Flat_CRT_Monitor/202P73_27/p/666453

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det så små skärmar med så hög upplösning?

 

japp, har en laptop med just den upplösningen och jag kan därmed bekräkta att det existerar... finns väll för övrigt laptops i sony vaio-serien med ännu högre upplösning har jag för mig.

 

kanske var lite otydlig innan men det skulle som sagt vara goare med en extern 24-tummare än en 15.4-tums laptop-skärm. men det går likafullt att lira 9 bord med lite överlapp utan att man missar några detaljer (såsom att 86 ser ut som 88 och dylikt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en Samsung 226BW 22" wide 1680x1050, och jag kan bara säga att den är grym. Helt perfekt för 6-9 bord på partypoker. Vid 9 bord blir det lite överlapp på höjden men jag klarar inte så många bord ändå. Tyvärr lämnar jag nog snart pp för det verkar inte vara så mycket bonus och paprtypoints är alldeles för segt att grinda ihop. Jag har spelat ca 150 000 händer och fått en ynka reloadbonus på 100$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party är sjukt snåla på bonusar och pointsen. Tycker det är synd för jag gillar klienten. Tycker det är många andra klienter som är så påfrestande och tilt-framkallande (b2b tex) men som har rakeback å bra bonusar. Men om party skulle tillåta rakeback så antar jag det kommer massa steniga grinders, men lite bättre med bonusar å bättre med points skulle inte vara fel iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det må vara hänt att vi ibland har en policy kring bonusar som kan skilja sig från vissa andra siter. Men samtidigt har vi näst mest bord av alla leverantörer, massor med turneringar och framförallt enormt med fisk.

Men jag antar att vissa spelar för bonusar och vissa spelar för att jaga fisk.

 

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party är sjukt snåla på bonusar och pointsen. Tycker det är synd för jag gillar klienten. Tycker det är många andra klienter som är så påfrestande och tilt-framkallande (b2b tex) men som har rakeback å bra bonusar. Men om party skulle tillåta rakeback så antar jag det kommer massa steniga grinders, men lite bättre med bonusar å bättre med points skulle inte vara fel iaf.

 

spela mycket och bli vip så får du bra bonusar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...