Gå till innehåll

NL 5000 - Ja vad säger man?


Recommended Posts

Total number of players : 10

Seat 1: Extramint ( $10267.5 )

Seat 2: hutch1 ( $12203.5 )

Seat 3: otto78 ( $1000 )

Seat 4: MrSimpson ( $13142.1 )

Seat 5: DanDaly ( $1466.45 )

Seat 6: sollet21 ( $7859.99 )

Seat 7: poker? ( $4640 )

Seat 8: mycketbra ( $4601.3 )

Seat 9: Drenner ( $14022.15 )

Seat 10: -hållkäft- ( $9894.45 )

hutch1 posts small blind [$25].

otto78 posts big blind [$50].

** Dealing down cards **

Dealt to mycketbra [ Ks Qs ]

MrSimpson folds.

DanDaly calls [$50].

sollet21 folds.

poker? folds.

mycketbra raises [$200].

Drenner folds.

-hållkäft- folds.

Extramint calls [$200].

hutch1 folds.

otto78 folds.

DanDaly calls [$150].

** Dealing Flop ** [ 6s, 2d, 4s ]

DanDaly checks.

mycketbra bets [$300].

Extramint calls [$300].

DanDaly folds.

** Dealing Turn ** [ 8s ]

mycketbra bets [$700].

Extramint calls [$700].

** Dealing River ** [ 8h ]

mycketbra bets [$1500].

Extramint is all-In.

mycketbra ??

 

 

Kan tillägga att det är SEK. Vad gör ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Total number of players : 10

Seat 1: Extramint ( $10267.5 )

Seat 2: hutch1 ( $12203.5 )

Seat 3: otto78 ( $1000 )

Seat 4: MrSimpson ( $13142.1 )

Seat 5: DanDaly ( $1466.45 )

Seat 6: sollet21 ( $7859.99 )

Seat 7: poker? ( $4640 )

Seat 8: mycketbra ( $4601.3 )

Seat 9: Drenner ( $14022.15 )

Seat 10: -hållkäft- ( $9894.45 )

hutch1 posts small blind [$25].

otto78 posts big blind [$50].

** Dealing down cards **

Dealt to mycketbra [ Ks Qs ]

MrSimpson folds.

DanDaly calls [$50].

sollet21 folds.

poker? folds.

mycketbra raises [$200].

Drenner folds.

-hållkäft- folds.

Extramint calls [$200].

hutch1 folds.

otto78 folds.

DanDaly calls [$150].

** Dealing Flop ** [ 6s, 2d, 4s ]

DanDaly checks.

mycketbra bets [$300].

Extramint calls [$300].

DanDaly folds.

** Dealing Turn ** [ 8s ]

mycketbra bets [$700].

Extramint calls [$700].

** Dealing River ** [ 8h ]

mycketbra bets [$1500].

Extramint is all-In.

mycketbra ??

 

 

Kan tillägga att det är SEK. Vad gör ni?

 

SEK? Varför ståre $?

För övrigt e den svår som fan =)

Och jag e för trött för att räkna ut pot o hur mkt ni har kvar =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1900 till om jag får det rätt. Dvs killen som raisar har inte mkt till FE.

det blir nog kvid/gnäll syn trots allt. tänk det i dollar så blir det inte så farligt.

 

sen måste man ha lite fantasi för o hitta händer du slår, det e sant. AJ-Axs samt alla kåkar ser ju troligare än JTs, 78 mm som spelet varit liksom.

Han har ju position så han behöver inte slå om setten på flopp.

aa, kk kanske han kan spela lite slow, men inte så ofta ändå.

 

handen på hjärtat, vilka hade hittat vik?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror lite på hur du spelar preflopp också. Raisar du med 22-88 i det läget. Gör du inte det så har du ju nu iprincip en så stark hand du kan ha undantaget nötfärgen. Oftast har du väl ett högt pp när riverkortet landar. Så skulle fi sitta på ex AA,KK så tål han lite action till och med med en så pass marginell hand faktiskt. Det här betyder ju att du kommer att utveckla en stor pott mot de här händerna och då kan du med gott samvete betala av när han drar ut dig.

Det borde ju vara en ganska stor läcka att fälla ner hela sin HD för ett litet skitbett på rivern när en hand utvecklas liknande den här tycker jag.

Frågan är väl om du kanske inte skulle ha checksynat rivern istället eftersom ett tryck från fi utvecklar potten exponentiellt och han har bättre än dig för ofta för att du ska kunna låta det hända .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet på river måste väl ändå vara katastrof? Det finns ett gäng möjliga händer som slår dig. Han lär syna med alla, men knappast vika någon. Det du har är på sin höjd en bluffstopparhand. Använd den som det och checka river.

Känns lite tråkigt att checka river, vår hand är myyyycket bättre än en bluffstoppare givet att vi är någorlunda aggressiva.

 

Jobbigt läge på river. Har inte orkat att räkna på hur mycket du har att syna, men du har nog fina pottodds. Konstigt om fi väljer att syna med set på två gator. Jag synar nog, med djupare stackar går det att bet/folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en medelkompetent fi så är vi nog vääldigt sällan bäst här (han har nog set, eller hans spel är iaf helt konsistent med set). Till och börja med; han kallsynar preflop vilket är konsistent med litet pocket. På flop tänker fi typ "ok, jag är i pos med set och floppen ser ok ut mot en PFR, jag kan slowspela en gata". På turn "ajdå, flushen kom och han fortsätter beta, bäst att vänta tills river och se om jag kåkar upp." Och på river "han bettar vidare och jag är fylld, han har AA, färg eller är tom, arr-in!". Jag hittar nog folden om inte fi kört väldigt vilt eller försökt sig på avancerade bluffar tidigare, tror bara han synar river med en mindre flush.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt. Jag läste helt fel och fick för mig att vi satt med nästnötfärgen och att det låg fyra spader på bordet.

 

Nej du har rätt bettet(fast du inte vet varför;-) ) ser verkligen inte bra ut om man fördjupar sig lite i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker också att det som jezaia och graywolf säger är viktigt. Ofta missar man ( i alla fall jag) det alltså att få en harmonisk tillväxt i potten när man inte tål en explosionsartad tillväxt på river. Det blir ju så mycket lättare då och man slipper checka rivern.

Edit: Och att betfolda 1000 kanske är en ide men anledningen till att jag inte är så jätteförtjust i det är ffa att jag tror att han inte checkar bakom så ofta utan att han kommer nog att värdebetta AA/KK+ om vi checkar till honom. Jag menar vi bör ju ha överpar i hans ögon. Sedan kan det ju hända att han någon gång tiltbluffar om vi checkar till honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Argument? Du är ju inte direkt känd för att skriva oneliners:-)

 

Trodde jag kunde få göra det en gång i livet. Men inte. :)

 

Tja, jag tycker det finns flera anledningar, men den jag tänker på främst är väl att han synar med alla händer han värdebettar, och rätt troligt några till. Jag vill inte förlita mig på att folk ska förstå att de måste värdebetta rivrar light ibland och se honom checka händer bakom som han skulle syna ett bet med. Finns ju tomtar som checkar stegen bakom här ffs.

 

Det ihop med att jag tror att bluffvärdet = 0 eller iaf närapå, samt att en hel del fiskar älskar att hitta hjältesyner, typ enl. resonemang som "men om han har ett högt par, varför är han inte rädd att jag har färgen/båten och bettar nu IGEN - jag tror han har AK. Syn (med typ 77)." Vill du att jag ska posta länkar igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...