Gå till innehåll

Dilba sponsrad...


Macroman

Recommended Posts

Ok då. Mats har vunnit ett paket av Prima, dvs betalat för sig. Därför har har inga direkta skyldigheter gentemot prima och prima bryr sig knappast om hur det går för mats. Dilba däremot, är sponsrad och pokerstars är säkert glada över att hon gått vidare från dag 1, men de båda fallen har i princip ingen gemensam nämnare.

 

Korrekt, de har inget med varandra att göra i sig, men folk klagar indirekt på Pokerstars som sponsrar Dilba. Ser ju ut som en helt ok chansning, och de var fullt medvetna om hur den svenska pressen reagerar om någon halvkändis går vidare bland alla "proffs" (vilket för de flesta, ej pokerspelare, låter oerhört mäktigt).

 

Så klart Prima bryr sig hur det går, de skulle ju inte hålla tyst om han vann (du behöver inte svara på det, jag förstår hur du menar). Sen kanske de inte är så glada över Mats kommentar om rum och hotell, oavsett om de skickat honom eller om han vunnit resan.

 

I slutändan så vill jag ändå se någon som Mats eller annan bevisat kunnig person gå längre än sponsrade (o)kändisar.

 

EDIT: Meningen ovanför, menar ju oftare än...Ser ju ut som jag gör en 180 graders vändning i mitt resonemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 84
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag skulle tycka att det vore lite interessant om man plockar in någon från gatan(ex en uteliggare) och sponsrade upp honom.

Och sedan lät honom möta ex Tyson i boxning eller Kasparov i schack. Skulle kanske bli ett interessant gamblingprojekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tycka att det vore lite interessant om man plockar in någon från gatan(ex en uteliggare) och sponsrade upp honom.

Och sedan lät honom möta ex Tyson i boxning eller Kasparov i schack. Skulle kanske bli ett interessant gamblingprojekt.

 

?? Hur tänkter du nu??

turmomentet i schack ligger ju ungefär på 1% och i boxning vågar jag inte tänka mig hur det skulle se att ställa en totalamatör mot ett proffs :D

Jag är ganska så övertygad om att det går oooerhört snabbare att bli tillräckligt hyfsad i poker för att ha TVvärde gentemot schack, som i sig är nästintill färgtorkning det tråkigaste man kan se live. (skulle vara ngn såpa på TV då som ligger i samma kategori möjligtvis)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Korrekt, de har inget med varandra att göra i sig, men folk klagar indirekt på Pokerstars som sponsrar Dilba. Ser ju ut som en helt ok chansning, och de var fullt medvetna om hur den svenska pressen reagerar om någon halvkändis går vidare bland alla "proffs" (vilket för de flesta, ej pokerspelare, låter oerhört mäktigt).

Tycker iofs att den här tråden varit rätt snäll mot både Dilba och Pokerstars. Men om man tror att Dilba sponsras enbart pga av hennes pokerkunskaper förstår jag att man tar illa upp när hennes skills ifrågasätts. Själv är jag inte det minsta bitter över att hon får sponsring istället för en som jag, det är fullt förståeligt trots att jag antagligen är en bättre pokerspelare än henne. Jag förstår bara inte varför man orkar ha illusioner om att hon är en så bra spelare, hon är en kändis som spelat poker rätt kort tid, det är helt enkelt rätt osannolikt att hon ska vara väldigt duktig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?? Hur tänkter du nu??

turmomentet i schack ligger ju ungefär på 1% och i boxning vågar jag inte tänka mig hur det skulle se att ställa en totalamatör mot ett proffs :D

Jag är ganska så övertygad om att det går oooerhört snabbare att bli tillräckligt hyfsad i poker för att ha TVvärde gentemot schack, som i sig är nästintill färgtorkning det tråkigaste man kan se live. (skulle vara ngn såpa på TV då som ligger i samma kategori möjligtvis)

För mig är det inte ett krav att turmomentet måste vara stort vid sådana här projekt:-) snarare tvärt om.

TV-värde (för mig) är liksom 0 även för sk kändispoker, ser hellre en dokusåpa med Linda Rosing eller motsvarande.

Sedan är turmomentet mindre en 1% schackmästaren behöver ju typ dö eller motsvarande för att han ska torska partiet:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är ju om han(schackproffset) ens torskar om han dör.. Han kan säkert slå n00ben ändå.

Men visst. jag håller med dig om att grejen att kolla på "kändisar" som pelar poker är i stil med färgtorkning det med!

Men att kolla på Linda Rosing... Är det då inte bättre att kolla när nyblivna pokerTVkändisar misslyckas med chipstrcks? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla ni som skriver här är ju typ skolbarn. Jag är ju för faan en gubbe klart jag sitter och dregglar med toapapper och hela kittet. Det funkarju liksom inte riktigt så med kändispokern hehe.

 

hehehe.

Alla har vi våra böjelser. Och som närmare 40 kan jag klart säga att mina böjelser INTE går åt varken Linda R eller pokerspelande kändisar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hatar när man inte kan avgöra om folk är allvarliga eller inte, mest för att allvar skulle antyda att dessa har svåra problem med läsförståelsen.

Asperger:-(

Erfarenhetsmässigt så brukar det oftast vara skämt om man är osäker. Dessutom gör man ju rätt om man tolkar det som skoj (även om det inte är det) i de flesta fall eller hur!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena,

 

måste säga att Dilba ligger klart över snittet vad gäller kändisar man sett i pokermiljonen. Sen att hon skulle vara ett fullfjädrat proffs, finns väl ingen som sagt det. Inte ens hon själv väl?? Men hon verkar ju iaf vilja utvecklas. Och som sagts tidigare, sponsorerna söker ju efter en etablerad och känd person som folk känner igen i kvällspressens rapporter o.s.v. Men det ska ju hackas...speciellt av folk helt plötsligt ser en spelare som är sponsrad och är sämre än en själv(om det nu är så...)...då ska det hackas ;) Hur kan hon sponsras och inte jag....

 

peace...

 

/Jensa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns tre skäl till varför ett pokerbolag kan tänkas vilja sponsra en spelare i en tävling:

 

a) Spelaren kan generera uppsigningar

Om du vinner VM, och dessutom är en trevlig person (dvs inte Jamie Gold) så kan du bli sponsrad. Alla noobs vill spela på sajten där världsmästaren lirar.

Detta är Full Tilts strategi, att signa många extremt kända spelare. Här räcker det inte med att klonka en turrre nån gång, utan framför allt måste du synas och höras. Och det är här alla svenska "proffs" missar - att ligga på hotellrummet efter tävlingen och klaga på kuddarnas antal räcker liksom inte. Här är Luca Pagano ett exempel - han har inga direkta meriter, men när de svenska spelarna som hackar på hans pokerfärdigheter sitter i ett hörn och surar, så springer Luca omkring och fixar intervjuer. Dessutom kommer han från en tillväxtmarknad och inte en marknad som börjar mättas.

 

b) Spelaren rejkar extremt mycket

Och det är inte bara extremt mycket, utan löjligt extremt mycket... Är spelaren sedan på en tillväxtmarknad så är det en klockren sponsring. Här handlar det om att hålla kvar spelaren på sajten. Dario Minieri är ett lysande exempel på sponsring - om han kan inbilla Italien att dom ska spela på Stars så får dom också en Porche, så betala hans startavgifter... Dessutom har han ju indirekt betalt dom själv.

I stället för rejk kan spelaren vara stor aktieägare i sajten = återigen betalt för det själv.

Den dag nätpoker blir stor i Iran skulle säkert Shahin86 kunna bli sponsrad av det här skälet...

 

c) Spelaren genererar press

Skulle tippa på att det kostar Stars 100.000 kr allt som allt att skicka Dilba till Dortmund, inklusive arbetstid vid förhandlingen och liknande.

Med 100k kanStars kanske köpa en helsida i Poker Magazine, en i First Poker, och en banner i en vecka i antingen Aftonbladet eller Expressen. Eller så kan man skicka Dilba... Vilket ger mer press? Det senare såklart. Och om man skulle skicka Nils Nilsson, hemmaspelaren (som förvisso är skitbra). Hur mycket skulle det generera? Ingenting - lite "oh va kul" hos kompisarna kanske.

 

Dilba har säkerligen genererat mer intresse för Stars än vad 100k skulle göra i annonser. Och här är svaret varför Dilba är bra att sponsra, och inte Elita eller Roosing - de senare genererar bara lite press i skvallerpressen, medan Dilba (som är en okej spelare, inte dålig och inte bra) kommer generera press i pokerblaskorna också.

 

Så om du vill bli sponsrad - titta på dig själv! På vilket sätt kan DU hjälpa till att sälja sajten? Vill du ha sponsring för exempelvis Grebbestad, så är det kanske inte så svårt att få spons, där räcker det med att din närvaro kanske genererar 5000 kr i intäkter hos sajten. Ska du bli sponsrad i WSOP så måste din närvaro öka sajtens intäkter (eller minska alternativkostnaderna) med 250.000 kr.

 

Svårare än så är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju undra vad är för folk som spelar på dom där oddsen. Varken Sehlstedt eller Lennaard har antagligen inte mer än 15:1 att vinna objektivt sett.
De oddsen är ju ändå rimliga jämfört:

 

Vilken hand blir den vinnande i finalen?

High Card 3.50

Par 2.50

Två par 5.00

Three of a kind 8.00

Straight 12.00

Flush 12.00

Kåk 50.00

Fyrtal 20.00

Straight Flush 500.00

Royal Straight Flush 1000.00

 

Fina odds. :D

 

Gillar också att det är troligare med fyrtal än med kåk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I can read your soul...

 

hahaha... 8-)

 

Sen är det givetvis så som Macroman påpekar, jag hoppas bara att Dilba ska ligga med mig efter att jag skrivit det här.

 

Ja, det är ju fan så man undrar efter att ha läst dina inlägg i tråden...

 

Hmm...skämtar du Eurythmech... Jag trodde konventionell visdom sade att matchen blir ojämnare ju större stackdjupet är. Med 10bb eff stackar är det ju mer eller mindre singla slant om vem som vinner, eller har jag missat något? (har inte sett programmet)

 

lol... vilken tönt du är... sluta kommentera

 

Förresten, tack för cashen sist vi spelade...

Försök åtminstone utveckla ditt spel.

 

lol... så fruktansvärt bitter men ändå så charmig...

 

Jag hatar när man inte kan avgöra om folk är allvarliga eller inte, mest för att allvar skulle antyda att dessa har svåra problem med läsförståelsen.

 

Bittrast av de bittra... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...