Gå till innehåll

NL50SH- AA mot raise


Recommended Posts

Typ 5 handen på bordet....

 

 

PokerRoom No-Limit Hold'em, $1 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

MP ($39.50)

Button ($66.45)

SB ($48.15)

BB ($51.95)

Hero ($51.00)

 

Preflop: Hero is UTG with Aclub.gif, Aheart.gif.

Hero raises to $2.5, 1 fold, Button calls $2.50, 2 folds.

 

Flop: ($6.25) 3spade.gif, 7club.gif, 6heart.gif(2 players)

Hero bets $4.3, Button raises to $8.6, Hero??

 

 

 

Blir alltid osäker med AA på kordinerad bräda, vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade reraisat till $25. Visst skulle han kunna ha set, han synar väl dock inte pre med 45(?), men han kan lika gärna ha överpar (eller AK på denna nivå) och testar dig lite.

 

Reraisar han hårt igen hade jag slängt. Synar han är det ett nytt beslut på turn beroende på kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade reraisat till $25. Visst skulle han kunna ha set, han synar väl dock inte pre med 45(?), men han kan lika gärna ha överpar (eller AK på denna nivå) och testar dig lite.

 

Reraisar han hårt igen hade jag slängt. Synar han är det ett nytt beslut på turn beroende på kort.

 

 

Så du stoppar in halva stacken och viker sedan? Det finns ju en mängd överpar han kan ha på den floppen som han reraisar med. Reraisar man floppen och han ställer så ligger det ju 75 i potten och det kostar 25 att syna. Syyyn. JJ, QQ, mm.

 

Vill man ta det lite lugnare kan man ju syna och försöka få in pengarna på turn också om det ser ofarligt ut. Men visst är det jobbigt när sådant här inträffar redan i femte handen och man inte har några reads.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du stoppar in halva stacken och viker sedan? Det finns ju en mängd överpar han kan ha på den floppen som han reraisar med. Reraisar man floppen och han ställer så ligger det ju 75 i potten och det kostar 25 att syna. Syyyn. JJ, QQ, mm.

 

Ja, jag hade säkert gjort så - vet att jag är vek ;-) Men det är väl något jag kanske bör jobba på att ändra... Hur som helst, reraise på floppen ser jag som självklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Re-raise på floppen känns rätt kallt. Syna och se vad som händer på turn. Är han svag på turn/river så betar vi

 

Vad sätter du honom på för kort? Jag tror vi leder och vill inte ge honom gratiskort. Vi sitter ju OOP - att han är svag på turn ser vi iofs om vi checkar och han checkar bakom, men då kan vi inte betta förrän på river när han fått ett gratiskort. Berätta gärna hur du tänker så kanske jag kan lära mig något!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag hade säkert gjort så - vet att jag är vek Men det är väl något jag kanske bör jobba på att ändra... Hur som helst, reraise på floppen ser jag som självklart.

 

Vad sätter du honom på för kort? Jag tror vi leder och vill inte ge honom gratiskort.

 

Vad sätter DU honom på för kort som är rädd att bli utdragen? Ligger han efter med ett lägre överpar har han två outs. Den enda handen som är riktigt farlig att släppa gratiskort till är 89, och den lär inte vara jättevanlig. Vi är långt efter eller långt före. Ska degen in, måste vi maximera möjligheten att stopp in pengar med en sämre hand. Det gör vi inte genom att visa MASSIV styrka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sätter DU honom på för kort som är rädd att bli utdragen? Ligger han efter med ett lägre överpar har han två outs. Den enda handen som är riktigt farlig att släppa gratiskort till är 89, och den lär inte vara jättevanlig. Vi är långt efter eller långt före. Ska degen in, måste vi maximera möjligheten att stopp in pengar med en sämre hand. Det gör vi inte genom att visa MASSIV styrka.

 

Ja, som jag precis skrev i en annan tråd - jag är nog lite väl skraj för alla möjliga drag och spelar nog därför mina händer där jag leder för hårt. Det är något jag måste jobba på känner jag. Tack för ditt svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...