Gå till innehåll

Amerikaner och deras häxjakt...?


Recommended Posts

förord: funderar på att studera utomlands kommande år och funderar vad som gäller om jag väljer USA vad som gäller. (skrev resten först och kom på att jag kanske skulle ha en förklaring....)

 

har inte hängt med fullt ut på, eller har iaf inte fått nån defenitiv klarhet i vad som gäller för de amerikanska reglerna för/mot nätpoker. Vissa sidor har ju sparkat ut amerikaner, och neteller får inte betala sköta transaktioner till gamblingsidor, så långt är jag med. Men vad gäller om man som utlänning är i USA? Måste man bosätta sig där, bli medborgare för att "bli jagad"? Eller räcker det om man använder amerikanska banker när man är i USA?

 

För en amerikansk medborgare bosatt i Sverige som använder allt "som en vanlig svensk" har ju inga problem (inte den killen jag känner)

 

Mvh Freddie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det landets lagar du vistas i som gäller.

 

Sedan finns det lyckligtvis möjlighet att döma dig i hemlandet också, om du skulle begå grövre brott mot hemlandets lagar, typ barnsex och mord och liknande. Hur det går till i praktiken vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa sidor har ju sparkat ut amerikaner, och neteller får inte betala sköta transaktioner till gamblingsidor, så långt är jag med. Men vad gäller om man som utlänning är i USA?

 

En av mina svenska kompisar var i USA på semester för några veckor sedan och fick inte ens logga in på ett par av sina pokerkonton, eftersom datorn stod i förbudslandet USA.

 

Han mailade för att förklara läget, men var trots det hänvisad till Pokerstars tills han kom tillbaka till Europa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...