Gå till innehåll

QQ - Fold eller push preflop?


Recommended Posts

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t50 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Hero (t1375)

UTG (t1575)

UTG+1 (t1720)

MP1 (t830)

MP2 (t1480)

MP3 (t1305)

CO (t1475)

Button (t2595)

SB (t1145)

 

Preflop: Hero is BB with Qspade.gif, Qdiamond.gif.

1 fold, UTG+1 raises to t150, MP1 calls t150, MP2 raises to t400, 4 folds, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att det här är en SnG med rätt lågt inköp och då finns det inte en chans att jag viker.

 

Har nog aldrig vikt QQ pf på de tidiga nivåerna i en SnG. Även om jag ibland önskar att jag gjort det :)

 

Håller med. Har dock vikt KK en gång preflop, för det var så uppenbart att fi hade AA (vilket han också hade..., skryt klart8-) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, vi foldar alltså inte preflop. Vad sätter ni de olika spelarna på för händer om vi utgår från att de inte är helt värdelösa.

 

UTG+1 (t1720) raises to t150: ?

MP1 (t830) calls t150: ?

MP2 (t1480) raises to t400: ?

 

Antar att det fortfarande är $5+,50 nivå. Minst en sitter på Ax. MP2 möjligtvis pp. Vild gissning:

 

UTG+1 - Ax off

MP1 - KJs (ev Ax)

MP2 - 99

 

Men en push här kan nog få en eller två att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej jag spelade ju handen så jag kanske är liiite "färgad" av det när jag skriver nu... ;-)

 

Vi spelar på en låg nivå, $5.5 regular. Man kan då anta att alla inte har koll på "vanlig" SnG-strategi, något som kanske gör det svårare att sätt folk på händer, eller?

 

1. Men med vilken HD raisar vi på 25/50 3BB i tidig position?

 

AA-QQ, AK och möjligen AQ? Ute och cyklar eller?

 

2. Med vilken HD synar vi i mittenposition en raisa på 3BB? För att syna behöver vi en starkare hand än för att raisa, eller hur?

 

Skulle då säga typ samma HD som raisaren har i det här fallet, även om det kanske borde reraisas istället för att syna.

 

3. Vilka händer är man villig att reraisa (när en raisat innan och fått en syn) för 30% av sin stack?

 

AA borde man väl bara syna med? KK-QQ? Ja de hade jag nog reraisat med men all in i så fall. AK hade jag bara synat med.

 

Så...

 

UTG+1 (t1720) raises to t150: AA-QQ, AK, AQ?

MP1 (t830) calls t150: AA-QQ, AK, AQ?

MP2 (t1480) raises to t400: KK, QQ?

 

Snabelguy: tycker att den HD du anger är väääldigt vid! Merparten av de händer den innehåller åker ju i mucken på den här nivån! Är jag toktight när jag tycker så? Nu är det iofs inte hur jag spelar som skall analyseras, utan hur de andra spelar.... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej jag spelade ju handen så jag kanske är liiite "färgad" av det när jag skriver nu... ;-)

 

Vi spelar på en låg nivå, $5.5 regular. Man kan då anta att alla inte har koll på "vanlig" SnG-strategi, något som kanske gör det svårare att sätt folk på händer, eller?

 

1. Men med vilken HD raisar vi på 25/50 3BB i tidig position?

 

AA-QQ, AK och möjligen AQ? Ute och cyklar eller?

 

2. Med vilken HD synar vi i mittenposition en raisa på 3BB? För att syna behöver vi en starkare hand än för att raisa, eller hur?

 

Skulle då säga typ samma HD som raisaren har i det här fallet, även om det kanske borde reraisas istället för att syna.

 

3. Vilka händer är man villig att reraisa (när en raisat innan och fått en syn) för 30% av sin stack?

 

AA borde man väl bara syna med? KK-QQ? Ja de hade jag nog reraisat med men all in i så fall. AK hade jag bara synat med.

 

Så...

 

UTG+1 (t1720) raises to t150: AA-QQ, AK, AQ?

MP1 (t830) calls t150: AA-QQ, AK, AQ?

MP2 (t1480) raises to t400: KK, QQ?

 

Snabelguy: tycker att den HD du anger är väääldigt vid! Merparten av de händer den innehåller åker ju i mucken på den här nivån! Är jag toktight när jag tycker så? Nu är det iofs inte hur jag spelar som skall analyseras, utan hur de andra spelar.... :roll:

 

 

 

Njae, toktight vill jag inte påstå att du är. Men som sagt så var det ju motståndarnas händer som vi analyserar och på den här nivån på Microgaming (där jag spelar) ser man allt som oftast såna här händer. Är överlag ganska löst och aggressivt spel på SnG $5+,50. Därav min vida HD på Fi.

 

Men visst, risken finns att någon sitter på AA eller KK (troligtvis MP2 då). Då är det ju inte lika kul längre. Fast jag hade nog haft svårt att inte slänga in markerna med QQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t50 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

Hero (t1375)

UTG (t1575)

UTG+1 (t1720)

MP1 (t830)

MP2 (t1480)

MP3 (t1305)

CO (t1475)

Button (t2595)

SB (t1145)

 

Preflop: Hero is BB with Qspade.gif, Qdiamond.gif.

1 fold, UTG+1 raises to t150, MP1 calls t150, MP2 raises to t400, 4 folds, Hero raises to t1375, UTG+1 folds, MP1 calls t680 (All-In), MP2 calls t975.

 

Flop: (t3755) Aclub.gif, 7club.gif, Theart.gif(3 players, 1 all-in)

 

Turn: (t3755) Qheart.gif(3 players, 1 all-in)

 

River: (t3755) 4heart.gif(3 players, 1 all-in)

 

Final Pot: t3755

 

 

Hero has Qs Qd (three of a kind, queens).

MP1 has Ks Ad (one pair, aces).

MP2 has Ah As (three of a kind, aces).

Outcome: MP2 wins t3755.

 

Att jag bestämde mig, utan nån större tvekan, för att pusha i den här handen berodde på att jag tänkte att FI's händer "tog ut" varandra. Jag satte alltså FI (alla alltså) på AA-KK, AK, AQ i det här fallet. Detta gjorde att jag inte trodde någon skulle sitta på ett högre par och att FI skulle ha väldigt få outs. Detta resonemang har frmförts av eurythmec (tror jag det var?) i en annan HH-tråd och jag har även diskuterat detta med Cyntax.

 

Som ni ser visade sig dessa antaganden vara lite fel i det här fallet. :roll: Att jag träffar setet är en jävla tur men att FI träffar AAA är ännu mera tur... :cry:

 

Så, nästa gång en liknande situation uppstår åker markerna in igen! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har ja iofs råkat läsa hur handen slutade, men ja tycker push e helt rätt, för bra hand för fold, och blindsen är "ganska" höga, finns mycke i potten redan.

 

 

samma här. har läst, men är ju bara att trycka. nästa gång har den ena K4 off och den andre 44. QQ är bara trycka alla dagar i veckan såvida det inte är bet-allin-allin före dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag foldar. Iofs spelar jag inte på 5+0.5 nivå, men dock 10+1 och där foldar jag varje dag i veckan 2342142342 gånger om året.

 

De gånger de har ak, aa och kk kommer jag spara 10+1. De gånger de har sämre kommer jag missa gratis marker, men ändå ha kvar det jag startade med. Och är dom så dåliga o pushar med sånt skit så lär jag ändå dominera bordet totalt senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...