Gå till innehåll

Ak på BB tidigt med raise och reraise


Recommended Posts

Tydligen en situation som sätter myror i huvet på folk, iaf mig. HJÄLP! Har svårt för att bestämma om jag lira rätt.

 

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t30 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Button (t1365)

SB (t1420)

Hero (t1560)

UTG (t1335)

UTG+1 (t1570)

MP1 (t1380)

MP2 (t1620)

MP3 (t1735)

CO (t1515)

 

Preflop: Hero is BB with Aspade.gif, Kheart.gif.

UTG calls t30, 1 fold, MP1 raises to t90, 1 fold, MP3 calls t90, 1 fold, Button raises to t300,1 folds, VAD GÖR HERO???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold antar jag. Ur pos, UTG limp, raise+reraise. Hittar inget för att du ska spela vidare. Hittar absolut inget som talar för att du ska spela den här handen. Syn så kommer du antagligen bara få action om du träffar floppen när du är slagen, all-in så får du bara syn av en bättre hand 95% av gångerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn så kommer du antagligen bara få action om du träffar floppen när du är slagen, all-in så får du bara syn av en bättre hand 95% av gångerna.

 

Så 5% av gångerna får han syn av en sämre hand ELLER vinner potten pre-flop? Låter lite väl hårt.

F.ö lägger jag. Syn känns rätt kallt med dålig position, ingen made hand och en av raisarna (plus en synare) kvar att prata. Det måste vara det sämsta alternativet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...