Gå till innehåll

Xpokertalent inga tidningar som utlovat


Sniffe54

Recommended Posts

xpokertalents:rolleyes:

 

någon som vet vad som blivit av det där

 

Jag fick också första tidningen men inga fler. Har mailat PM men de svarar aldrig.

 

Angående xpokertalent så var jag med på det första seminariet och tänkte även vara med i deras "lag". Jag var lite misstänksam när jag kvalade men det var ju ändå gratis så jag tänkte att det gjorde inte så mycket om det var kass. Första seminariet var ganska värdelöst, väldigt ostrukturerat. Det handlade dessutom knappt om poker utan om kost, hur man generar besökare till sin hemsida, stenåldermänniskors sätt att tänka osv. Det är väl kul om man är intresserad av sånt men man hade ju förväntat sig att det skulle handla om poker. Ledarna för xpokertalent kunde ingenting om poker vilket var lite komiskt. De hade även två "pokercoacher" som jag inte vet om det var bra eller inte. De verkade faktiskt ganska kunniga ska medges, men kommunikationen mellan dem och Peter Bäck (nån slags huvudfigur) var katastrofal. Det var ett seminarium till som jag inte var på men jag fick höra att det hade varit aningen bättre. Ganska många av de övriga deltagarna var besvikna på hur det hade gått till.

 

Sen var det meningen att man skulle läsa på en massa psykologiböcker och svara på kryptiska frågor vilket nästan ingen gjorde. Jag bullshitade (svårstavat ord?) ihop lite flumsvar på några av frågorna utan att ha läst böckerna vilket de tyckte var jättebra:lol: . Flera hoppade i detta skede av då xpokertalent krävde att man skulle spela på deras partners site 20h i veckan. Mig gjorde det inget eftersom jag spelade på den siten ändå och hade gott om tid. Men många hade ju jobb och familj vilket gör det helt vansinnigt att kräva att de ska spela 20h i veckan.

 

Därefter gjorde de en massa omorganiseringar för att fokusera mer på poker och mindre på en massa runtomkring. Samtidigt bytte de partnersite till nån skum skin på B2B. I detta läge hade jag fått nog men valde att avvakta och se vad som hände. Jag mailade sen för att se om jag kunde få spela på en annan site och det visade sig att de samarbetade med en site på ipokernätverket. Den värdelösa siten kunde inte höja min depositlimit över 1K så jag mailade Peter Bäck om detta. Han svarade bara "kör på med det du har" eller nåt i den stilen utan att ens försöka kontakta siten och fixa det. Ljuvligt! Pissa bort pengar/h för att man inte kan sätta in nog på siten. Efter detta så gav jag upp xpokertalent. Det senaste jag hört är att de ska till Grebbesta. Jag tror att mariani fortfarande är med så ni kan ju höra med honom hur det går.

 

Hela konceptet känns inte så genomtänkt när man plockar ett par av de som tjänat mest på en site + 20 som kvalat via en donkament.

Resultatet blev att de sitter där med en massa microlimitspelare (varav hälften säkert är förlorande) som de ska försöka göra ett lag av och skicka till WSOP med hjälp av odugliga ledare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev trött bara av att se det där stycket. :D

 

Tycker det verkar vara tomtar och muppar som är ansvariga för PM också, jag förnyade min prenumeration och väntade mej numret med Sagström, har fortfarande inte fått det eller nästkommande nummer.

 

Kommer bli tvungen att ringa antar jag, eftersom dom har sin mejladress mest för syns skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp jag är fortfarande med hehe

Ska och spela i Grebbestad med dem, skulle även åkt till Tallinn och spelat SM om jag inte varit under 21 :P

 

Så jag ska nog få spela någon annan turre istället, vi har möte/handledning vet inte riktigt vad i helgen så får se vad det blir då...

 

Kan ju definitivt instämma att det inte var någon höjdare i början där men jag gjorde inga uppg ändå så hehe, men spelade lite hos dem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PM verkar oxå vara ett kapitel för sig, ja. Jag har försökt bli prenumerant två gånger, först via en popup-reklam hos Aftonbladet, och sedan med en gammal hederlig papperstalong som jag skickade in. Fortfarande inte sett röken av nån tidning. PM gillar inte att ha läsare? Gillar inte pengar?

Sorry för OT. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PM verkar oxå vara ett kapitel för sig, ja. Jag har försökt bli prenumerant två gånger, först via en popup-reklam hos Aftonbladet, och sedan med en gammal hederlig papperstalong som jag skickade in. Fortfarande inte sett röken av nån tidning. PM gillar inte att ha läsare? Gillar inte pengar?

Sorry för OT. :oops:

 

Jag klickade också på en sån, fick ingen tidning, skickade ett mail till PM som bad om ursäkt och skickade tidningen direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...