Gå till innehåll

Behöver hjälp med två bildskärmar!


gregcadillac

Recommended Posts

Snälla någon hjälp mig, jag vill grinda!:-)

 

Jag har lånat en skärm av en kompis och kopplat in den till datorn, via någon form av adapter som jag införskaffade idag. Båda skärmarna fungerar, problemet är bara det att det syns samma sak på båda. Jag vill alltså utöka skrivbordet så att jag kan spela fler bord och inte se samma sak på två skärmar.

 

Jag har gjort som följer och jag skulle vara tacksam om någon kunde förklara vad som är fel och/eller hur jag ska göra för att det ska fungera.

Jag har hägerklickat på skribordet och valt "Egenskaper", sedan har jag valt "Inställningar". Väl på inställningar har jag gjort både bildskärm ett(1) och två(2) lika stora (1280*1024 bildpunkter).

När jag har markerat bildskärm ett är "Använd den här enheten som primär bildskärm" och "Utöka windows skrivbord till denna bildskärm" ikryssade i grått, dvs jag kan varken kryssa i eller ta bort valet av dessa funktioner på bildskräm 1.

På bildskärm 2 är alterbativet "Utöka windows skrivbord till denna bildskärm" valbart och alltså inte grått och ikryssat som fallet är för bildskärm 1.

På bildskärm 2 är, "Använd den här enheten som primär bildskärm" grå men dock inte ikryssad.

Men frå/grått menar jag att alternativiet syns, men att man inte kan välja det. Är det ikryssad som båda alternativen är på bildskärm 1 så går det alltså inte kryssa i och vise versa.

 

Jag har flera gånger försökt kryssa i alternativet, "Utöka windows skrivbord till denna bildskärm" för bildskärm 2, men så fort jag har gjort det och valt "Verkställ" försvinner krysset och inget händer.

 

 

Vad ska jag göra? Jag hoppas att någon av alla haxors som hänger här kan hjälpa mig, och ja... jag har försökt själv, så jag beöver inte bli whine:ad på för att jag är dum i huvudet, för att jag inte försöker själv först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om grafikkort är samma sak som bildskärmskort så har jag:

 

Korttyp: RADEON X700 SE

 

Kortinformation:

Kretstyp- RADEON X700 SE (0*5E 4F)

DAC-typ- Internal DAC(400MHz)

Minnesstorlek- 256 MB

Kortströng- RADEON X700 SE

BIOS-information- 11*CC67E0FS-001

 

 

Hoppas att det här ger lite mer hjälp. Jag skulle bli mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...