Gå till innehåll

Bästa Ongame sajten?


Hygglo

Recommended Posts

  • Svars 165
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

nåja då towergamings bonus ändå slår er sajts bonus bör folk ändå regga sig på towergaming (ingen av er har ju maltalicens så det argumentet är ej intressant).

 

Oj, så du menar att det enda intressanta för dig är vilken bonus de ger? Som tur är värdesätter våra kunder förutom våra extremt generösa bonusar även andra saker.

 

Många tycker tex att det är skönt att veta vilka som står bakom siten då det ger en större trygghet att ens pengar är säkra och att man får sina utbetalningar. Förvånande att många pokerspelare är så naiva även efter skandalen med tex. Futurebet. Andra värdesätter support på svenska. Support av personer som själva är erfarna spelare och inte ger "klipp och klistra" svar. Ytterligare andra värdesätter att vi via Redbet ligger inom EU på en UK-licens.

 

Personligen hade jag inte spelat eller litat på en sida som ljuger om sin licens på hemsidan, men det är givetvis upp till dig.

 

Slutligen så gäller för Towergaming "These bonuses are offered for a limited time only". I vårt fall får alla kunder dem varje månad och på obestämd tid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att ha licens för poker i UK... så var har Redbet den licensen???

 

Det intressanta ur svenska skattemyndighetens perspektiv har hittils varit var bolaget har sitt säte, inte var licensen ligger. Redbet har sitt säte i England liksom tex Eurobet. Precis som för i princip alla siter på Ongame så gäller att man använder sig av Ongames pokerlicens på Gibraltar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, så du menar att det enda intressanta för dig är vilken bonus de ger? Som tur är värdesätter våra kunder förutom våra extremt generösa bonusar även andra saker.

 

Många tycker tex att det är skönt att veta vilka som står bakom siten då det ger en större trygghet att ens pengar är säkra och att man får sina utbetalningar. Förvånande att många pokerspelare är så naiva även efter skandalen med tex. Futurebet. Andra värdesätter support på svenska. Support av personer som själva är erfarna spelare och inte ger "klipp och klistra" svar. Ytterligare andra värdesätter att vi via Redbet ligger inom EU på en UK-licens.

 

Personligen hade jag inte spelat eller litat på en sida som ljuger om sin licens på hemsidan, men det är givetvis upp till dig.

 

Slutligen så gäller för Towergaming "These bonuses are offered for a limited time only". I vårt fall får alla kunder dem varje månad och på obestämd tid!

 

 

1. Tower Gaming har hållt på med sina regular bonuses ett långt tag nu och kommer troligtvis fortsätta med de då de förstår att de gynnas av det.

 

2. Även om fallet inte vore så så kan man få regular bonuses på andra ongames sajter på upp till 5/8x (5/7x ifall du kör lite högre och är regular) vilket slår era regular bonuses på 5/10x med hästlängder.

 

3. Då sajterna är allihopa partners inom ongames nätverket litar jag på de. Sedan så kan man fråga sig varför du tror att vi spelare bör lita mer på Nextpoker än på andra sajter bara för att du säger att det är en trovärdig sajt. Ironiskt med tanke på att du inte är en objektiv källa. Jag tror självklart att det är en trovärdig sajt men att du tror att dess trovärdighet ökar av att du påstår att de är trovärdiga är ju komiskt.

 

4. Du talar om hur bra er support är, detta gör väl i princip alla sajter så det är inget starkt argument eftersom alla sajter argumenterar likadant för att locka till sig spelare. Sedan är det löjligt enkelt att kommunicera på engelska med supporten.

 

Det enda positiva med er sajt är att den kanske är skattefri. Detta "kanske" är dock inte tillräckligt intressant för att väga upp det faktum att man kan erhålla 10k extra i månaden genom extra bonusutdelning ifall man spelar på en annan sajt. Slutsats: Spela på andra sajter än Nextpoker då ni kan få mycket bättre bonusar hos de8-) 8-) 8-) 8-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått ett erbjudande på 40% bananer men får då inte göra signupbonusen på bestpoker ska jag välja bananerna eller ta signupbonusen? Spelar förtillfället 0.5/1 och undrar vilket jag tänar mest på? Tänkte göra en insättning på $500.

 

towers bonusar (man köper nya för points) blir ungefär ~55% rb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ignorera Legatos skitsnack där han försöker baktala TowerGaming enbart för att promota sin egen sajt.

 

Jag har mycket bra erfarenheter av TowerGaming. Aldrig haft något problem med deras generösa bonusar. Och till supporten kan jag bara ge tummen upp. Blev en gång disconnectad från en $100 HU SnG. Med största sannolikhet var det min router som jävlades, men TowerGaming var ytterst schyssta och gav mig "kompensation" i form av hela inköpet tillbaka i form av tournament tickets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Tower Gaming har hållt på med sina regular bonuses ett långt tag nu och kommer troligtvis fortsätta med de då de förstår att de gynnas av det.[/Quote]

 

Det är möjligt. Det jag konstaterade var att de själva säger att de är tempoärara. Om du väljer att inte lita på dem så har jag iofs full förståelse.

 

2. Även om fallet inte vore så så kan man få regular bonuses på andra ongames sajter på upp till 5/8x (5/7x ifall du kör lite högre och är regular) vilket slår era regular bonuses på 5/10x med hästlängder.

 

Med hästlängder? Vilka siter syftar du på? Att kontinuerligt ge 5* är det ingen site som gör, och om de gjorde det skulle de snart vara nerstängda pga att det vore ett tydligt avtalsbrott mot Ongame.

 

3. Då sajterna är allihopa partners inom ongames nätverket litar jag på de. Sedan så kan man fråga sig varför du tror att vi spelare bör lita mer på Nextpoker än på andra sajter bara för att du säger att det är en trovärdig sajt. Ironiskt med tanke på att du inte är en objektiv källa. Jag tror självklart att det är en trovärdig sajt men att du tror att dess trovärdighet ökar av att du påstår att de är trovärdiga är ju komiskt.

 

Även Futurebet var en partner på Ongame. Vem du litar på är helt upp till dig, men många av våra kunder tycker det känns tryggt att kunna prata direkt med mig/oss. Jag skulle aldrig riskera mitt personliga varumärke genom att bedriva en oseriös verksamhet, huruvida Towergaming osv gör det eller inte kan vi bara spekulera i.

 

4. Du talar om hur bra er support är, detta gör väl i princip alla sajter så det är inget starkt argument eftersom alla sajter argumenterar likadant för att locka till sig spelare. Sedan är det löjligt enkelt att kommunicera på engelska med supporten.

 

Det gör de säkert. Skillnaden är att vi uppfyller löftena. Testa så får du se.

 

Det enda positiva med er sajt är att den kanske är skattefri. Detta "kanske" är dock inte tillräckligt intressant för att väga upp det faktum att man kan erhålla 10k extra i månaden genom extra bonusutdelning ifall man spelar på en annan sajt. Slutsats: Spela på andra sajter än Nextpoker då ni kan få mycket bättre bonusar hos de8-) 8-) 8-) 8-).

 

Det enda positiva? Jojo. 10k extra i månaden? Du menar att du rakar en sisådär $100.000 i månaden? Låt mig tvivla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om detta argument inte stämmer så är inte Nextpoker mer trovärdiga än de andra sajterna, detta var vad jag ville bevisa för Legato

 

Du lyckas ganska dåligt med din "bevisning".

 

För de flesta så ökar trovärdigheten i ett företag där det finns kända personer som officiellt ställer sig bakom siten. Känner du till någon av personerna bakom Towergaming? Finns det någon du skulle kunna kontakta som skulle känna personligt ansvar för av som hänt med dina pengar? Finns det något som gör att inte de skulle kunna gå i Pokes eller Futurebets fotspår? Jag är ganska övertygad om att svaret är nej på alla de tre frågorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm. Legato, är det inte lite fjantigt att ge sig in i tråden 'bästa ongamesajten' när du själv är delägare till en av siterna? Lite som att argumentera för att man själv ska ha en plats i fotbollslandslagets startelva...

 

Det vore väl dumt att inte berätta om vårt erbjudande när ett forum som detta finns? Det vore dumt av fotbollsspelaren att inte ens ställa upp på landslagsuttagningen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo ny på forumet som tänkte tillägga lite

 

Har spelat på dryga 20-talet olika sajter, bl.a. Hollywoodpoker och Eurobet som båda är på Ongame nätverket, och båda har ju väldigt bra support i jämförelse med många andra. Hollywoodpoker hade även livesupport.

 

Nu har jag reggat mig på Nextpoker för att spela men en skillnad jag märkte direkt gentemot de andra Ongame siterna var att om man förde över pengar från Neteller så gick det bara med €. Sedan fick man sätta in $ via web-browsern till sitt pokerkonto. Detta gav ju massa onödiga €-cents efter omvandlingen, salamishaving antar jag? Stötte även på det här på NoIQPoker som är i iPoker nätverket å det kändes lika onödigt störande där.

 

Även knappen som fanns i Eurobet som gav en ett pop-up fönster med ens kontoinfo, cashier page osv är borta och är ersatt av den €-baserade web-browser alternativet som är lite mindre användarvänligt i mitt tycke. Jag hitta inte heller nånstans där man kan se vad man har för bonus aktiverad, just nu vet jag inte ens om jag spelar mot en bonus alls. Hur stor är den? När nås nästa nivå osv, sådant man kunde se i Eurobet och Hollywoodpoker klienterna.

 

Har skickat ett mail idag med lite frågor så vi får se om supporten är så bra som det påstås. Det saknas ju livesupport, ett stort minus på supportsidan, vilket många sajter har nu för tiden men mailsupporten kan ändå vara väldigt bra. Återkommer när jag får svar på mitt mail.

 

MVH

/Q

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo, segade lite med att skriva igen men kan iaf meddela att jag fick svar väldigt snabbt via mailsupporten, tog en halv dag ungefär och svaret var väldigt bra (pokersajternas support brukar ju ofta svara förvillande komplicerat).

Men som sagt man kan inte ha någon koll på sin bonus alls för tillfället, det enda man ser är sina PP men jag frågade via mail och fick snabbt bekräftat hur det låg till med bonus. Lite omständigt dock.

 

Så allt som allt är den stora nackdelen med nextpoker euro tvånget och att man inte kan se information om sin bonus _alls_ för tillfället. Personligen föredrar jag NP's skin framför EB och HP. Inte knallblått/knallrött utan en mjukare grå ton vilket e skönare för ögonen på nåt sätt.

 

/Q

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo, segade lite med att skriva igen men kan iaf meddela att jag fick svar väldigt snabbt via mailsupporten, tog en halv dag ungefär och svaret var väldigt bra (pokersajternas support brukar ju ofta svara förvillande komplicerat).

Men som sagt man kan inte ha någon koll på sin bonus alls för tillfället, det enda man ser är sina PP men jag frågade via mail och fick snabbt bekräftat hur det låg till med bonus. Lite omständigt dock.

 

Så allt som allt är den stora nackdelen med nextpoker euro tvånget och att man inte kan se information om sin bonus _alls_ för tillfället. Personligen föredrar jag NP's skin framför EB och HP. Inte knallblått/knallrött utan en mjukare grå ton vilket e skönare för ögonen på nåt sätt.

 

/Q

 

Kul att du blev nöjd med supporten. Alla som jobbar hos oss är rutinerade spelare själva och du kan räkna med att aldrig få ett "copy paste" svar från oss som svarar på något helt annat än det du frågar. Vi vet hur irriterande sånt är!

 

Angående Euro i bankingen så beror det på att Ongame indikerade att man skulle byta från $ till € som kontovaluta när vi drog igång. Samma byte som Boss nu genomför. På LegatoPoker innebär det därför att Euro som kontovaluta from nästa månad är perfekt för både B2B och Boss. Tyvärr har detta skjutits på framtiden hos Ongame, och eventuellt kommer vi därför byta valuta igen framöver.

 

NextPokers hemsida och funktionalitet kommer inom snart förbättras. Vi byggde det enkelt från början bara för att komma ut med vårt erbjudande snabbt. Allt har gått långt över förväntan och nu kommer vi snart göra en betydligt attraktivare sida.

 

För några veckor sedan ändrade vi dock så att bonusarna inte betalas ut en gång i månaden, utan direkt när du samlat ihop nog med PP för att få $100 så krediteras dessa till ditt konto och du får ett mail från oss :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...