Gå till innehåll

AA blir värdelös på floppen?


Recommended Posts

Hejsan hejsan. Jag hade suttit och lirat en liten stund när denna hand utspelar sig. Min read på fi är att han är något loose pre och weak post. Enligt PT har han aldrig försvarat sin mörk eller försökt stjäla. (Det är på tusen händer cirkus)

 

EverestPoker Game #1217758611: Table Moroni-13 - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 16:59:29 - 2007/03/07

Seat 1: Pepperpum ($253.03)

Seat 2: kaminari ($99.44)

Seat 3: lemui ($72.28)

Seat 4: Martin1478 ($99.38)

Seat 5: Maullani ($23.29)

Seat 7: rnico ($157.78)

Seat 8: lou31 ($73.33)

Seat 9: Dzulu ($114.04)

Seat 10: Kalibar ($100.00)

Maullani posts the small blind of $0.50

rnico posts the big blind of $1.00

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Pepperpum[As Ad]

lou31 folds

Dzulu folds

Kalibar calls $1.00

Pepperpum raises to $4.00 - Standardraise för min del, på det här bordet har det re-raisats friskt så jag tänkte att så skulle vara fallet nu också.

 

kaminari folds

lemui folds

Martin1478 folds

Maullani folds

rnico folds

Kalibar calls $3.00

*** FLOP *** [Kh 7h Jh] - lurig flop med hjärter, plus två klädda. känns som jag kan vara uppe mot både det ena och det andra.

 

Kalibar checks

Pepperpum bets $8.00 - återigen standard för mig (för lågt? för högt?)

Kalibar raises to $24.00 - ajdå, har aldrig sett honom re-raisa förut

 

 

Vad göra här? Mitt vanliga jag skrek åt mig att pusha, men nåt annat varnade mig för att göra just det... Vad kan han sitta på? JJ eller KK känns lite osannolikt, han hade högst förmodligen höjt pre, men färg eller tvåpar? Risken är ju alltid överhängande att man överspelar AA...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold kanske kan vara rätt här.

Alternativet är att slänga in 16 för att vinna 40 i hopp om att han sitter på färgdraget och hoppas att han inte vill mata in mer med det på turnen OOP då du i så fall måste vika dig där oavsett om färgen går in eller inte. Men sannolikt kommer inte den här utvecklignen att ske de 2 av 7 gånger (eller vad det nu blir) som krävs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...