Gå till innehåll

Jag har nått botten


Casparus

Recommended Posts

Hej mitt namn är "Casparus" jag är 18 år och jag antar att jag är spelberoende.

 

Jag har spelat poker i 2 år med blandade resultat. Fram till för några månader sedan så gick det väldigt bra och allt var en fröjd. Sedan började det. Jag gjorde klassikern att jag torskade lite, gick upp i nivå för att vinna tillbaka och förlorade ännu mer.

 

Jag sitter just nu med 0 kronor att leva för, har spelat bort mina körkortspengar, har tagit mobillån som jag inte kan betala tillbaka för att jag spelade upp pengarna. Jag är en idiot.

 

I nuläget vet jag inte vad jag ska göra. Känner mig helt uppgiven. Har försökt söka jobb men går fortfarande i skolan så det är inte det lättaste.

 

Vet inte varför jag skriver den här snyftberättelsen egentligen, men jag antar att jag behövde skriva av mig.

 

Någon som har tips på vad man kan göra?

 

Mvh. Speltorken C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att höra. Sluta med pokern helt för det första. Sen kan du ju trösta dig med med att du inte direkt är den enda 18åringen som har ont om pengar. Bor du hos dina föräldrar? I så fall kanske du inte har så stora fasta utgifter och kanske kan prata med dina föräldrar om att hjälpa dig med lånet så länge? Jag förstår att allt suger just nu, men för en utomstående som jag ser situationen helt klart lösbar ut. Det hänger emellertid väldigt mycket på att du lyckas lägga ner gamblandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, håll dig borta från spel ialla fall. Inte för att verka elak. Har också skottat o torskat, dock aldrig legat minus. Det jag menar är att man endast ENDAST ska använda en begränsad summa för spel, en avsatt summa som man har råd att förlora. Men mina råd till dig blir att försöka söka jobb, tro mig, det gåtr att hitta kvälssjobb om man väl vill, och sedan lägga av med pokern. Det finns andra roliga saker att göra:-) . I alla fall, lycka till med skola och jobb och hoppas det löser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om du kommer tycka att det ärsvårt, pinsamt, skämmigt så måste du prata med någon du litar på, göra en avbetalningsplan för att bli av med Ocker-lånen (kanske din föräldrar kan låna ut så du slipper ränta och kronofogden iaf?) och sedan söka hjälp hos någon spelberoendeorganisation eller dy.

 

Lycka till.

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

berätta för din familj och om du har nån nära vän du kan berätta för så du inte går runt med ångest i bröstet... även om det är svinmycket pengar för dig just nu är det inte så mycket att det kommer fucka upp din framtid... kolla vad dina föräldrar kan göra och så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej mitt namn är "Casparus" jag är 18 år och jag antar att jag är spelberoende.

 

 

Mvh. Speltorken C

 

I ditt fall finns det fortfarande hopp. Du har ju tydligen insett ditt problem. Det finns hjälp att få.

 

HAR DU PROBLEM MED SPEL? RING STÖDLINJEN: 020-81 91 00.

 

Det är första steget till hjälp.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj vilken jobbig situation du hamnat i.

 

Eftersom att jag fortfarande bor hemma och har föräldrar som verkligen inte förstår sig på pokerspelandet så lider jag verkligen me dig.

 

Nu framgår de väl inte av texten om du pratat me dina föräldrar om det eller inte, så jag utgår ifrån att du inte har det.

 

Jag tror verkligen att du kommer att tjäna på att ta "tjuren vid hornen" och prata me dom det. Dels för att dom förhoppningsvis ska förstå vilken jobbig situation du hamnat i och därmed kunna hjälpa dig att komma ur skiten.

Och dels för att det kommer kännas så mycket bättre för dig om du får prata med någon om det.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen och tack för responsen.

 

Mina föräldrar, eller min mamma har fått reda på det. Dock genom att hon såg mobillånsposten som kom och hon ställde mig mot väggen. Hon har själv dålig ekonomi men har lovat att hjälpa mig med att betala tillbaka.

 

Min pappa som förnävarande är på semester har inte fått reda på någonting än, inte vad jag vet iallafall. Han har pengar så det räcker och blir över men sa för en tid sedan att "Om du tar ett sånt jävla mobillån så lovar jag fan att stryka dig från arvet" nu var det kanske inte så allvarligt menat men. :-)

 

Nåväl. Det jag ville få fram är att mina föräldrar vet, kanske inte i vilken utsträckning, men dom vet.

 

Nu ligger räkningarna och hopar sig här med påminnelser och allt. Första tanken var att göra något kriminellt men jag är inte den personen som klubbar ner någon och tar deras levebröd direkt. Jag har för mycket samvete för det. Och tur är väl det?

 

Igår försökte jag ta ett nytt mobillån men fick avslag då man måste vara 20 år på de flesta sidorna. Och tur är väl det?

 

Jag är helt uppgiven. Känns som alternativen börjar sina. Förresten, nämnde jag att jag ska betala 600 kronor till mitt fotbollslag idag för vi ska på träningsläger. Dom fick jag av min mamma men vet ni vad? Jag spelade upp dom för att jag skulle tjäna ihop lite snabba pengar så jag kunde betala mina skulder.

 

Usch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska ta och avinstallera allt vad pokersiter heter från din dator.

Sen tar du och pratar igen med din mamma om att hon får ta hand om dina bankkonton. Att hon aldrig ska ge dig pengar, utan att hon isånt fall betalar dina räkningar själv. Det är nog inte heller ngn bra ide att du har kontanter på dig heller.

Det låter som du har hamnat i sådan spinn att du helt och hållet måste vara utan både kontanta medel och konton där du kan komma åt pengar.

 

PS. Lycka till. Det kommer vara jättejobbigt för dig ett tag framöver med skammen över att inte kunna sköta din egna ekonomi utan vara tvungen att lägga den på dina föräldrar, men det kommer du över!! Det viktiga just nu för dig är att berätta ALLT för din mamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska ta och avinstallera allt vad pokersiter heter från din dator.

Sen tar du och pratar igen med din mamma om att hon får ta hand om dina bankkonton. Att hon aldrig ska ge dig pengar, utan att hon isånt fall betalar dina räkningar själv. Det är nog inte heller ngn bra ide att du har kontanter på dig heller.

Det låter som du har hamnat i sådan spinn att du helt och hållet måste vara utan både kontanta medel och konton där du kan komma åt pengar.

 

Bra idé. Har faktiskt redan avinstallerat allt. Det där med kontanter och bankkonto spelar inte så stor roll just nu iallafall för jag äger inte en krona.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tror att allt ser riktigt dåligt ut nu men så är det inte. jag var spelberoende i 4 år o vet vad du känner just nu. Saken är att det e lungt just nu, sålänge du inte går och lånar mer pengar eller gör nåt kriminellt så går det att lösa, tänk på de. Om du fortsätter att försöka vinna tillbaka... så är du snart på rymmen för att du e skyldiga fel killar 300k.

Grejen är att om du inte verkligen verkligen vill sluta spela så kan ingen få dig att sluta. varje gång du har spelat bort alla dina pengar så kommer du tycka synd om dig själv men det e rätt åt dig för att de e så om man ger sig in i den äckligaste världen av alla..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist läsning :-(

 

1. Ta absolut inga fler SMS lån

2. Spela absolut inget mer innan du fått ordning på din ekonomi (jag tror det ligger år bort för dig). Pengar man spelar för ska kunna vara pengar att torska.

3. Berätta ALLT för din pappa. Han kommer säkert hjälpa dig, och gör han det så glöm det fan inte!.

Familjen är så mycket viktigare än att vinna lite pengar. Börjar du spela igen innan du fått ordning på din ekonomi så kommer du snart att vara i samma situation igen, men när du då bönar och ber för dina föräldrar så har du brustit i deras förtroende. Antingen vågar du då inte av skam gå tillbaka till dina föräldrar eller så vänder du dig till alternativa inte alls lika bra lånehajjar och då är du ute på djupt vatten.

 

Du får både ett skärp dig och ett lycka till av mig

 

/Matteprof

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Hej mitt namn är "Casparus" jag är 18 år och jag antar att jag är spelberoende.

 

Jag har spelat poker i 2 år med blandade resultat. Fram till för några månader sedan så gick det väldigt bra och allt var en fröjd. Sedan började det. Jag gjorde klassikern att jag torskade lite, gick upp i nivå för att vinna tillbaka och förlorade ännu mer.

 

Jag sitter just nu med 0 kronor att leva för, har spelat bort mina körkortspengar, har tagit mobillån som jag inte kan betala tillbaka för att jag spelade upp pengarna. Jag är en idiot.

 

I nuläget vet jag inte vad jag ska göra. Känner mig helt uppgiven. Har försökt söka jobb men går fortfarande i skolan så det är inte det lättaste.

 

Vet inte varför jag skriver den här snyftberättelsen egentligen, men jag antar att jag behövde skriva av mig.

 

Någon som har tips på vad man kan göra?

 

Mvh. Speltorken C

Har varit med om exakt samma sak vet man mår skit jag mår fortfarande skit man tänker på det hela tiden känns det som! fast jag har lyckats att fixa iordning det har fortfarande en skuld som jag betalar av på men det blev bättre när jag gjorde som jag gjorde. adda mej på msn så kan vi snacka jag behöver prata med någon som varit med om samma sak jag. adda Jonas_badboll@hotmail.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bra tips är ju att vänta till du faktiskt nått laglig ålder innan du börjar spela. Sedan att du är 18 år och kass ekonomi är ju inte hela världen, väldigt många 18åringar som inte har någon sparbuffert. Men som sagt, du får fortsätta söka jobb och diskutera saken med din familj. Om du inte bor på enväldigt liten ort borde det alltid finnas något extraknäck du kan fixa om du är extremt behov av pengar, typ städa extra på sjukhus, telemarketing etc. Ett tips är ju att lägga ner poker och betting helt och hållet iaf den närmaste tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...