Gå till innehåll

AK med raise innan


Recommended Posts

En hand från en SnG som Cyntax INTE coachade. Hur spelar jag den här?

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t50 (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

MP (t3690)

CO (t1100)

Hero (t2415)

SB (t4405)

BB (t1165)

UTG (t725)

 

Preflop: Hero is Button with Kheart.gif, Aheart.gif.

1 fold, MP raises to t150, 1 fold, Hero raises to t450, 2 folds, MP raises to t3690, Hero calls t1965 (All-In).

 

Flop: (t6180) Qdiamond.gif, Theart.gif, 3heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

Turn: (t6180) 4spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: (t6180) 2spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: t6180

 

 

MP has Qs As (one pair, queens).

Hero has Kh Ah (high card, ace).

Outcome: MP wins t6180.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bli reraisad allin av chip leader betyder för mig bara en sak i SNG på de nivåer jag spelar ($50-$100) - pp. I bästa fall har du en coin flip här enligt mig. IOM att du sitter på så mycket marker så skulle jag vika.

 

Alltså: FI sitter på QQ/KK/AA alternativt AK. Jag hittar inte synen här...

 

Men som sagt, det beror helt på vilken nivå det handlar om. Är det $1-SNGs så kan FI ha vafaan som helst :)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart kan chipleader dega in med annat än par här.

Hur som helst så är det vik, vi ligger jättebra till och chippie pushar faktiskt mot någon som slagit om mot en chippieraise ur halvtidig position.

Han signalerar stor styrka.

 

F.ö synar jag bara hans första höjning, med tanke på position och markerläge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bli reraisad allin av chip leader betyder för mig bara en sak i SNG på de nivåer jag spelar ($50-$100) - pp. I bästa fall har du en coin flip här enligt mig. IOM att du sitter på så mycket marker så skulle jag vika.

 

Alltså: FI sitter på QQ/KK/AA alternativt AK. Jag hittar inte synen här...

 

Men som sagt, det beror helt på vilken nivå det handlar om. Är det $1-SNGs så kan FI ha vafaan som helst :)

 

/SK

 

Det här är en $5.5, borde skrivit det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är en $5.5, borde skrivit det...

 

Vilket fortfarande innebär att Fi kan ha vad som helst.

 

 

Angående spelet så håller jag med tidigare skrivare om att syna hans första höjning hade nog varit bättre men jag hade inte vikt mig mot hans all in. Ofta leder man med AK här. Bara otur att han träffar damen men shit happens alldeles för ofta i sng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand från en SnG som Cyntax INTE coachade.
*OBS HUMOR* ... och därför förlorade alla dina chips också ...:lol: *OBS SLUT HUMOR*

 

Så här skrev jag om handen i Max Cady's dagbok:

Jag hade inte raisat till 450 - jag hade gått all-in om jag bestämmer mig för en raise.

Men, AK är ingen färdig hand, därför hade jag bara synat när MP gör en fjoll-raise preflop. Med hålstege och flushdraw på floppen blir det svårt att släppa. Hade nog släppt om MP börjat betta för hårt. Knepigt, det blir mycket magkänsla. Vi ligger 3'a och blindsen är inte alls höga ännu.

Nu hade du iofs ledningen preflop, men hur vet man det?

Iaf. en Cyntax hade bara synat preflop - sen vet jag inte, för hypotetiskt.

Självklart fick jag mothugg direkt i dagboken.

Bara synat pre? Med AKs. Låter som en bra grej att bjuda in diverse händer till potten. Och det vill du väl inte med AK på handen? Ak är ju inte speciellt bra i flervägspotter. Du vill ju gärna isolera förste raisaren.

 

Tycker nog Max spela handen rätt.

 

Det ända man kan tvista om är om han skulle ställt redan från början när Fi höjde 3xBB ( e väl ingen direkt mesraise Cyntax). Men jag tror inte utfallet hade blivit annorlunda. Gubben kommer nog att skriva samma sak senare idag tror jag.

Jag tycker raisen av MP är mesig. Skitsamma, det är inte viktigt.

Varför vill folk inte spela mot många spelare? Jag spelar gärna mot många spelare och vinner mycket chips om jag träffar. Skillnaden mellan mig och många av er är jag kan släppa handen om jag intr träffar rejält. Men träffar jag rejält vill jag har många mer så jag får bra betalt!

F.ö synar jag bara hans första höjning, med tanke på position och markerläge.
VA?! Vi är överens. Vi har samma åsikt. Jisses ;)

Tycker att ditt största misstag är att du re-raisar ett raise från tidig position med AKs. Syna bara pre.
Dito.

 

Fråga: Om Hero bara synat MP's första raise och dom varit två som sett floppen. Ponera sen att MP bettar A) 300 B) 1000 C) all-in.

Vad gör vi då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga: Om Hero bara synat MP's första raise och dom varit två som sett floppen. Ponera sen att MP bettar A) 300 B) 1000 C) all-in.

Vad gör vi då?

 

Utgången hade nog varit densamma oavsett vad. Som du själv säger så är det svårt att släppa på den floppen. Iofs, en all in av Fi på floppen hade jag nog släppt. Kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill folk inte spela mot många spelare? Jag spelar gärna mot många spelare och vinner mycket chips om jag träffar. Skillnaden mellan mig och många av er är jag kan släppa handen om jag intr träffar rejält. Men träffar jag rejält vill jag har många mer så jag får bra betalt!

 

Meh...? Du har nog missförstått något väldigt grundläggande... Vad menar du med "träffar rejält"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja hade nog (efter lite tänkande, efter att ja såg handen live) synat preflop eftersom vi ligger så bra till stackmässigt. hade de varit nivå 1-2 så hade ja hellre slagit om... men om vi slår om som i de här fallet så hade ja nog lagt mig när CL pushar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga: Om Hero bara synat MP's första raise och dom varit två som sett floppen. Ponera sen att MP bettar A) 300 B) 1000 C) all-in.

Vad gör vi då?

 

 

A) Syn (Ligger t375 i potten och med hans bet så ligger det t675 och vi har t1965 kvar och position (Fi täcker oss). Känns som om man har alla K, J och hjärter levande)

 

B) Fold (Synar vi 1000 så kan vi inte folda sen, och vi ligger ändå bra till, vi har ändå nästan dubbelt så mycket marken än BB och CO.)

 

C) Fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*

Fråga: Om Hero bara synat MP's första raise och dom varit två som sett floppen. Ponera sen att MP bettar A) 300 B) 1000 C) all-in.

Vad gör vi då?

 

A) Syn (Ligger t375 i potten och med hans bet så ligger det t675 och vi har t1965 kvar och position (Fi täcker oss). Känns som om man har alla K, J och hjärter levande)

 

B) Fold (Synar vi 1000 så kan vi inte folda sen, och vi ligger ändå bra till, vi har ändå nästan dubbelt så mycket marken än BB och CO.)

 

C) Fold

 

 

För mig blir det:

A) All-in

B) All-in

C) Syn

Antagligen leder vi här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart kan chipleader dega in med annat än par här.

Hur som helst så är det vik, vi ligger jättebra till och chippie pushar faktiskt mot någon som slagit om mot en chippieraise ur halvtidig position.

Han signalerar stor styrka.

 

F.ö synar jag bara hans första höjning, med tanke på position och markerläge.

 

Beror givetvis på nivå och hur CL lirat innan. Min erfarenhet på de högre nivåerna är dock att CL inte kliver in med sämre än AK mot chiptvåa i detta läge efter reraise.

 

Huruvida reraisen PF är dålig eller inte tycker jag beror lite på hur CL har lirat tidigare. Om CL är snortajt så får vi ju skön information om monster då vi spelar som nu. Om CL däremot är normallös så föredrar jag en syn och vik på floppen om jag inte träffar.

 

Lite off just nu, i plugget. Kanske svamlat lite. Får kolla imorrn. Ska spela live-kval till Geddestad ikväll :) Sry för OT :)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart kan chipleader dega in med annat än par här.

Hur som helst så är det vik, vi ligger jättebra till och chippie pushar faktiskt mot någon som slagit om mot en chippieraise ur halvtidig position.

Han signalerar stor styrka.

 

F.ö synar jag bara hans första höjning, med tanke på position och markerläge.

 

 

OK, på lägre nivåer kanske med annat än par, men även här är det väl AA-88 samt AK/AQ som är enda tänkbara eller?! Annars e det ju heltomtigt...

 

Föreslå en annan HD Eurythmech...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som upptäckt att man kan markera "MP has" i första posten för att se vad FI har? ;-)

 

Ja, detta var vad han hade iallafall...

 

MP has :As::Qs: (one pair, queens).

 

:-(

 

Har förstått att de flesta förspråkar en syn på FI's raise preflop. Det må vara fel men de händer jag kunnat tänka mig att reraisa med i den aktuella situationen är AA-KK, AK. Men inte helt rätt spelat av mig (enligt de flesta) preflop den här gången alltså. Emellertid hade hela stacken åkt in på floppen om jag bara synat pre... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sätta folk på hd sysslar jag sällan med, och tänker inte göra nu heller. Helt enkelt för att folk spelar så hemskt olika (läs: dåligt) och kanske inte nödvändigtvis rakt efter K-S-ranking.

 

På flop är det väl ändå trivialt att inse att vi ligger bra till.

 

Om motståndarens range är TT+ så har vi 46%, men att helt utesluta andra händer...jag vet inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...