Gå till innehåll

Klonkligan: Cyntax vinner ligan & Kenan83+Gibbsson vinner lagtävlingen!


Cyntax

Recommended Posts

Omgång 3

Heat 1: Cyntax, Dafgaard, Gibbsson, Kalleballe, Eurythmech, Gahlster, jimhamring & Billey.

Heat 2: Max Cady, Koboy, Kenan83, Ängeln17, CarlLee, MrGunner, alex1759 & DronkaN.

Heat 3: Pumans, Skanke, Myssion, pöker, emilio_15, zaker, kilsmo & Joey.

Heat 4: Nojjby, Matte med Slice, Conspiracy, illerrre, Bluwajt, M1978, Buggic & SoderKrippa.

 

Jag vill redan nu göra alla uppmärksamma på att NI MÅSTE meddela i tid om ni inte tänker spela, så att vi kan kalla in en reserv! Den som "strular till det" denna vecka får inte spela finalomgången och med stor risk för att man inte är önskvärd till "Season II"! Lösenorden skickar jag ut redan torsdagkväll.

 

Förresten, "Season II". Vi kanske skall börja fundera på upplägget. Vilka förändringar vill ni ha?

 

Mina förslag:

* Fler omgångar. Förslagsvis 10, 20 eller kanske 50 omgångar?!

* 2 omgångar i veckan. (Onsdag och söndag, kl 21:00?)

* Ingen lagtävling, endast individuell tävling.

* Alla betalar en engångsavgift på $10 + $10 deposition. För den potten köper vi pokaler till Top 3. (Vinnaren ska ha den största, dyraste och fetaste pokalen som finns att köpa!)

* Extrapoäng till omgångens högsta hand (minst fyrtal).

* Spelare anmäler sig via mail/pm om man skall spela senast 5 timmar före en omgång. Då hinner jag skicka ut lösenord och sätta upp turneringarna i lobbyn.

* Anmäld spelare som inte kommer till start får sin deposition indragen + han får inte spela nästa omgång + drabbas av minuspoäng.

* Spelare får hoppa in mitt i säsongen, bara att anmäla sig och betala avgiften/depositionen.

* Samma inköp $10+1.

* Några omgångar blir Heads Up.

* Pokerstars, men vi minskar till 7 spelare per bord så vi slipper vänta på att bord slås ihop.

 

Övriga frågor:

* Namnförslag på ligan?

* Sponsorer som ger extrapriser?

* Hemsida för ligan?

 

Kom med egna förslag och/eller såga mina förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 716
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Omgång 3

Heat 1: Cyntax, Dafgaard, Gibbsson, Kalleballe, Eurythmech, Gahlster, jimhamring & Billey.

Heat 2: Max Cady, Koboy, Kenan83, Ängeln17, CarlLee, MrGunner, alex1759 & DronkaN.

Heat 3: Pumans, Skanke, Myssion, pöker, emilio_15, zaker, kilsmo & Joey.

Heat 4: Nojjby, Matte med Slice, Conspiracy, illerrre, Bluwajt, M1978, Buggic & SoderKrippa.

 

Jag vill redan nu göra alla uppmärksamma på att NI MÅSTE meddela i tid om ni inte tänker spela, så att vi kan kalla in en reserv! Den som "strular till det" denna vecka får inte spela finalomgången och med stor risk för att man inte är önskvärd till "Season II"! Lösenorden skickar jag ut redan torsdagkväll.

 

Förresten, "Season II". Vi kanske skall börja fundera på upplägget. Vilka förändringar vill ni ha?

 

Mina förslag:

* Fler omgångar. Förslagsvis 10, 20 eller kanske 50 omgångar?!

* 2 omgångar i veckan. (Onsdag och söndag, kl 21:00?)

* Ingen lagtävling, endast individuell tävling.

* Alla betalar en engångsavgift på $10 + $10 deposition. För den potten köper vi pokaler till Top 3. (Vinnaren ska ha den största, dyraste och fetaste pokalen som finns att köpa!)

* Extrapoäng till omgångens högsta hand (minst fyrtal).

* Spelare anmäler sig via mail/pm om man skall spela senast 5 timmar före en omgång. Då hinner jag skicka ut lösenord och sätta upp turneringarna i lobbyn.

* Anmäld spelare som inte kommer till start får sin deposition indragen + han får inte spela nästa omgång + drabbas av minuspoäng.

* Spelare får hoppa in mitt i säsongen, bara att anmäla sig och betala avgiften/depositionen.

* Samma inköp $10+1.

* Några omgångar blir Heads Up.

* Pokerstars, men vi minskar till 7 spelare per bord så vi slipper vänta på att bord slås ihop.

 

Övriga frågor:

* Namnförslag på ligan?

* Sponsorer som ger extrapriser?

* Hemsida för ligan?

 

Kom med egna förslag och/eller såga mina förslag.

 

- Högsta hand tycker jag absolut inte ska vara med!

- Kanske inte ska få hoppa in nya spelare mitt i säsongen, men några heat in kan det väl vara ok med nya spelare.

- "* Pokerstars, men vi minskar till 7 spelare per bord så vi slipper vänta på att bord slås ihop." Varför kan man inte spela 9 per bord?

- Party Poker är uteslutet att spela på?:)

- Alla spelare lägger en summa t.ex. $30-50 innan säsongen börjar och sen fördelas dom pengarna på typ top3

- Extra poäng till de spelare som spelat alla omgångar

- En grundserie följt av ett slutspel med de 9 bästa där x antal sng spelas.

 

Lite funderingar, inte säker på att jag stödjer alla själv:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja till högsta hand, det är ju bara råflyt egentligen.

 

50 omgångar låter lite mkt, 20ish känns väl rätt och två dagar i veckan funkar nog. Men kanske ska kolla så inte ganska många inte kan t.ex. onsdagskvällar och det därför blir en liten liga.

 

går och hoppa in undrer den första 1/4-delen eller så av säsongen.

 

Spela roll om vi är uppdelade på 2 bord dom första två minutrarna, blir ju lite special-SnG då ju.

 

Klonk-Leauge funkar väl?

 

Skulle vi bli mkt fler än 40 personer så kanske vi kan börja fundera över att börja dela upp ligan i divisioner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte vara med ska till epc om en kvart.
Oj, undra om det är många av oss som ska dit? Skjuta upp veckans omgång en vecka kanske?
$10+$10 känns väll lite överdrivet. Om vi kör 20 omgångar med 32 spelare blir det $6400 totalt. Känns lite överkant för en pokal. Bäst hand grejjen är ju bara tur, kan vi inte ge poeng till den som drar ut sntggast eller nått :-D. Annars var det kanon förslag.
Jag tänkte göra mig en hacka serru 8-)

Allvarligt, nej du har missuppfattat det. Man lägger inte $10 extra för varje omgång. $10+$10 är en engångsgrej. Du har en nolla för mycker m.a.o. Dessutom får man hoppas att nära hälften går tillbaka. Så det betyder $320 till pokaler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Mina förslag:

* Fler omgångar. Förslagsvis 10, 20 eller kanske 50 omgångar?!

* 2 omgångar i veckan. (Onsdag och söndag, kl 21:00?)

* Ingen lagtävling, endast individuell tävling.

* Alla betalar en engångsavgift på $10 + $10 deposition. För den potten köper vi pokaler till Top 3. (Vinnaren ska ha den största, dyraste och fetaste pokalen som finns att köpa!)

* Extrapoäng till omgångens högsta hand (minst fyrtal).

* Spelare anmäler sig via mail/pm om man skall spela senast 5 timmar före en omgång. Då hinner jag skicka ut lösenord och sätta upp turneringarna i lobbyn.

* Anmäld spelare som inte kommer till start får sin deposition indragen + han får inte spela nästa omgång + drabbas av minuspoäng.

* Spelare får hoppa in mitt i säsongen, bara att anmäla sig och betala avgiften/depositionen.

* Samma inköp $10+1.

* Några omgångar blir Heads Up.

* Pokerstars, men vi minskar till 7 spelare per bord så vi slipper vänta på att bord slås ihop..

 

Pesonligen hoppas jag vara tilbaka på jobbet snart och då har jag svårt med vardagar.

 

Däremot fler omg. är ok.

 

Inget till bästa hand

 

Hoppa in max efter 2-4 omgångar.

 

Tycker det är rätt charmigt med att börja på två bord. Ger ett annat spel första minutrarna.

 

Övriga frågor:

* Namnförslag på ligan?

* Sponsorer som ger extrapriser?

* Hemsida för ligan?

 

Kom med egna förslag och/eller såga mina förslag.

 

SnG World Klonk League

 

Tja den va till mig förstår jag. Kan nog ordnas.

 

Om nångon vill sköta/uppdatera den så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom vi går över till sommar tid i natt så undrar jag om det är klockan 21.00 eller 22.00 eller om det kanske är 20.00.

Tycker seketeriatet har varit lite vimsig med tidsangivelserna tidigare så det var bäst att fråga :lol: :lol: .

21:00 svensk tid är det. Eftersom Europa går över till sommartid nu så är det igen 6 timmar som skiljer CET (Central European Time) med ET (Eastern Time).

Sekretarietet har full koll! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, nu på söndag. Jag kan alltid betala min egen entry om du vill, jag antar att PS har nån slags player transfer, eller? Annars kan jag ju alltid snacka med brorsan, om han inte jobbar på söndag.

 

skulle jag spela för dig eller inte? är redo och ska klonka två segrar till laget imorgon sånt fall;-) . Annars får vi väl ta vars en.

 

dina förslag ser bra ut cyntax, men skulle hellre också vilja ha en gång i veckan som nu. Ska vara lättare att "missa" en omgång utan att det ska behöva bli för stora problem för ligan. Vill att det ska finnas möjlighet att missa omgångar om man inte skulle få tid, eftersom det är svårt att veta om man kan i så många veckor framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dina förslag ser bra ut cyntax, men skulle hellre också vilja ha en gång i veckan som nu. Ska vara lättare att "missa" en omgång utan att det ska behöva bli för stora problem för ligan. Vill att det ska finnas möjlighet att missa omgångar om man inte skulle få tid, eftersom det är svårt att veta om man kan i så många veckor framöver.
Säg att vi blir jättemånga som vill spela och vi kör 2-3 ggr i veckan i 10 veckor, att man får spela hur många gånger som helst man vill, men att endast de 15 första som man spelar räknas? Då har alla samma chans!

Då gör det inget om man ibland inte kan spela, eller hur!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att vi blir jättemånga som vill spela och vi kör 2-3 ggr i veckan i 10 veckor, att man får spela hur många gånger som helst man vill, men att endast de 15 första som man spelar räknas? Då har alla samma chans!

Då gör det inget om man ibland inte kan spela, eller hur!

 

det låter bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle jag spela för dig eller inte? är redo och ska klonka två segrar till laget imorgon sånt fall;-) . Annars får vi väl ta vars en.

 

Ja tack, det vore kanon. Jag är fortfarande hos tjejen och tofflar...

 

För övrigt tycker jag det där Cyntax skrev om att bara räkna de 15 första verkar vara en väldigt bra idé.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att vi blir jättemånga som vill spela och vi kör 2-3 ggr i veckan i 10 veckor, att man får spela hur många gånger som helst man vill, men att endast de 15 första som man spelar räknas? Då har alla samma chans!

Då gör det inget om man ibland inte kan spela, eller hur!

 

Verkar vara bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...