Gå till innehåll

JJ i första handen möter bet och reraise...


Recommended Posts

Är jag vek här?

 

 

Deal Pocket Cards:

 

Krippa83: Jd Jc

gip...: -- --

A1C6G6: -- --

atlgirl20: -- --

hazzard69: -- --

Spadesman: -- --

jarekkowalew: -- --

tonisoprano3: -- --

JolieCoeur: -- --

keko_23: -- --

 

Pre-flop:

Krippa83 calls 10.

gip... calls 10.

A1C6G6 folds.

atlgirl20 folds.

hazzard69 calls 10.

Spadesman raises 65.

jarekkowalew folds.

tonisoprano3 raises 120.

JolieCoeur folds.

keko_23 folds.

Krippa83 folds.

gip... calls 110.

hazzard69 folds.

Spadesman calls 55.

 

 

Flop (10c 5c 4d):

gip... checks.

Spadesman checks.

tonisoprano3 raises 395.

gip... folds.

Krippa83 says "show... :)"

Spadesman folds.

 

 

Jag tänker att "Jaha, vad gör jag om JJ blir överpar? Kommer ju bli en AI helt säkert. Enligt mig har jag två alternativ - push PF eller fold. Vad säger ni? Pushen blir ju i bästa fall en coin flip, och varför riskera att åka ut i första handen?!

 

Hur tänker ni? Som jag?!

 

 

/SK

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och spela för setvärde då?

 

//Matte

 

Gillar inte att tappa så mycket marker i början av en turnering. Det handlar ju ofta om att minst en gång dubbla upp. Då vill man ha kvar så mycket som möjligt. Varje marker är ju liksom "dubbelt värd" på ett annat sätt än i cash games. Därför lägger jag mig här...

 

/SK

 

Kommentera gärna vidare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte att tappa så mycket marker i början av en turnering. Det handlar ju ofta om att minst en gång dubbla upp. Då vill man ha kvar så mycket som möjligt. Varje marker är ju liksom "dubbelt värd" på ett annat sätt än i cash games. Därför lägger jag mig här...

 

/SK

 

Kommentera gärna vidare :)

 

Håller med... nu vet jag inte hur djupa stackarna är där du spelar (Everest va?) men vi får ju inte jätteroliga odds plus att om vi synar riskerar vi ju även Spadesman ställer eller nåt jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det framgår inget om stackar men det var väl t1000?

 

Personligen hade jag nog lagt in en höjning till t40 och om jag sedan fått raise, re-raise som svar så är det lätt att kasta. JJ är ofta uppe mot 2 överkort redan med en raise och med R, RR så är ett överpar också troligt. Som den här handen utvecklas så hade du nog fått räkna med att gå all-in för att vara med till showdown.

 

Jag gillar inte att limpa in UTG tidigt i en turnering för det är "alltid" en höjning efter som man måste ta ställning till. JJ vill jag oftast spela även tidigt i en turnering även om det är på gränsen. 1010 hade jag nog lagt mig med i din position. Överlag är UTG och UTG+1 positioner där jag spelar mycket tight tidigt i en turnering och JJ,AQs är nog ungefär det sämsta jag spelar i första handen utan väldigt bra koll på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyck det men uttryck inte det. Samt skaffa dig något bättre att göra du är trots all plus 50 vafan. I din ålder skall man ha nått längre än att snacka poker på forum.

 

LOL Jag hoppas innerligt att jag fortfarande snackar poker vid 50+. Enda skillnaden ska vara att jag svarar oftare än jag frågar och att bankrullen har ett par ter nollor till efter sig! :)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyck det men uttryck inte det. Samt skaffa dig något bättre att göra du är trots all plus 50 vafan. I din ålder skall man ha nått längre än att snacka poker på forum. par example jobb?

 

För din lilla imbecilla hjärna kan jag upplysa dig om att motfallskärringen, dvs min fru, jobbar som narkosläkare om du är intresserad.

Om du kommer upp i åldern av 50 utan att blivit ihjälslagen av någon du irriterat med dina förbannat innehållslösa, irrelevanta och fullständigt värdelösa åsikter, så kommer du aldrig att ha uppnått samma rätt att uttrycka dig, din lilla slempropp.

Gör världen en tjänst, gå och dö nånstans där du inte irriterar någon. Förslagsvis i något avloppssystem med alla andra råttor där mänkligheten inte behöver störas av dig.

 

Ursäkta för OT i din tråd SoderK.

 

och BTW, Ser att frun svarat exakt som jag skulle gjort. Suprise :lol: .

 

WP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tog visst inte så lång tid för Ängeln att anpassa sig till forumets trash-kultur. Dessutom har han tydligen blivit en 1000 gånger bättre spelare på de här sex veckorna.

 

http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=27314

 

Ibland så går jag i taket, ja. Och kanske skriver innan jag tänker.

 

1000x bättre tror jag inte, men det är klart att man utvecklas av alla kompetenta spelares åsikter och kommentarer här på forumet.

Om man inte gjorde det så vore det väl konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...