Gå till innehåll

NL200. Vekt att folda?


Recommended Posts

Hur spela vidare? Har ingen direkt read på FI, men känns som man e slagen ofta här. Om syn hur agera turn???

 

 

Table 'Orma II' 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: HERO ($188 in chips)

Seat 3: alih99999 ($213.25 in chips)

Seat 5: willebrorduz ($190 in chips)

Seat 6: ahyums ($205.55 in chips)

Seat 7: juandog111 ($186 in chips)

Seat 9: Rattle N Hum ($88 in chips)

alih99999: posts small blind $1

Tbird_NY has timed out

Tbird_NY: is sitting out

willebrorduz: posts big blind $2

stokie: sits out

Rattle N Hum: posts big blind $2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [4s 4c]ahyums: calls $2

juandog111: folds

Rattle N Hum: checks

HERO : calls $2

alih99999: calls $1

anytwocanwin leaves the table

willebrorduz: checks

*** FLOP *** [6h 4d 8c]alih99999: checks

willebrorduz: checks

ahyums: checks

Rattle N Hum: bets $6

HERO : raises $12 to $18

alih99999: raises $26 to $44

HERO?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade inte klandrat någon för att folda i det här läget. Några få gånger kan det möjligtvis vara någon som överspelar ett överpar men annars tror jag ofta du är uppe mot ett högre set eller stege här.

Rattle betar 60% av potten fast det är två pers kvar att agera och du höjer tre x hans bet och alih checkhöjer trots dessa styrkebesked. Han sitter i sb och behövde bara lägga en halv bb för att se floppen. Inte helt otänkbart att han har 75 här. Men så som handen spelas kan han mkt väl ha 66 eller 88 också. Tvåpar är ju också ett alternativ men väldigt riskabelt att spela på det här viset. Hade jag vetat att det var en duktig tänkande spelare hade jag nog foldat. Att göra en checkraise efter det som hänt med tex 86 eller 64 är inget bra spel.

Om du bara synar blir det svårt att komma undan på turn då potten är uppe i över 100 och du bara har ca 140 kvar.. vilket kort som än kommer så måste man väl tro att alih gillar sin hand och kommer att beta igen om han inte är på en ren bluff vilket verkar osannolikt.

 

Så om du väljer att syna så lär du få spela för hela din stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi kan gott folda mot hans rereraise. synar vi så är det inte säkert vi får action om vi träffar, medans pengarna garanterat åker in om han har högre set och vi träffar kåken. det krävs ju att han är kompetent och lite grindpelle för att folda förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, mot en tänkande bra spelare hade jag kunnat folda i detta läget då vi själva inte lagt in mkt pengar och det är stor chans att vi drar dött.

Om det är en dålig spelare vi är uppe mot är det en helt annan historia.

Om vi antar att han sitter på stegen så har vi i alla fall implied odds att syna och se turn och hoppas bordet parar eller att vi klonkar fyrtalet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du ska potbetta 44 preflop. På så sätt är det lättare att försäkra sig om position ifall du har folk att agera efter dig preflop. Motståndarna blir färre postflop, du får högre FE postflop, och du får in mer pengar om du har tur och träffar set mot typ topp två på säg AJ4-floppen.

 

Det är rätt skumt om alih99999 spelar överpar på det här sättet. Jag tycker det verkar skitkonstigt, helt ärligt. Som jag ser det har han topp tvåpar, set eller 75. Vem skulle höja en bet och en raise med typ QQ på den floppen?

 

Skulle kräva en bra read på fi för att ställa i det här läget. Jag tror på synen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså det är en limpad pott, så vilka överpar pratar ni om? 99...lol @ honom isåfall.

 

ska man lägga ett floppat set är det här en bra bräda att göra det på fast lite tidigt att ge upp handen. syna och låt rattle syna bakom så du får bättre odds att dra.

 

ställer man in här och motstådnarna är kompetenta så får du bars yn när du 'är slagen. 2par på den brädan är rätt kallt i en limpad pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lätt att jag ställer.

 

Finns inga chanser att jag lägger 44 i detta läget. Inte ovanligt att det spelas precis så här med överpar. In med degen!

 

Du skulle alltså ALDRIG lägga ett set..?

 

Känns som det är fler händer som slår dej här än tvärtom. Skulle foldat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja här kommer fortsättningen.

 

*** FLOP *** [6h 4d 8c]alih99999: checks

willebrorduz: checks

ahyums: checks

Rattle N Hum: bets $6

HERO : raises $12 to $18

alih99999: raises $26 to $44

willebrorduz: folds

ahyums: folds

Rattle N Hum: folds

HERO : folds

alih99999 collected $49.45 from pot

alih99999: doesn't show hand

 

Känns jävligt vekt att folda här men hans reraise skriker högre set eller färdig stege och jag kan mycket väl dra dött. I vilket fall som helst så kommer det förmodligen bli dyrt att ta reda på vad han hade. Med bättre read så hade jag nog slagit tillbaks. Tack för svaren iaf! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra spelat förutom preflop där jag tycker du ska höja! Det är de bra folderna man tjänar pengar på och inte genom att tänka som Thomas73.

Nej, det man tjänar pengar på är att spela mot spelare som foldar set mot en trebet på flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...vet inte, e ganska kass på NL. Rörig hand (layout)...antar att alih99999 checkreisar från SB.

 

Men känslan (om man nu kan lita på den ;-) )säger mej att han som betar först semibluffar ett stegdrag och att alih9999 desperat försöker försvara sitt floppade 2par mot en semibluff och något som han tror och framförallt hoppas är ett överpar eller toppar med A kicker.

 

Mycket svår fold i mina ögon...

 

....men för all del....jag kan ha fel....:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...vet inte, e ganska kass på NL. Rörig hand (layout)...antar att alih99999 checkreisar från SB.

 

Men känslan (om man nu kan lita på den ;-) )säger mej att han som betar först semibluffar ett stegdrag och att alih9999 desperat försöker försvara sitt floppade 2par mot en semibluff och något som han tror och framförallt hoppas är ett överpar eller toppar med A kicker.

 

Mycket svår fold i mina ögon...

 

....men för all del....jag kan ha fel....:lol:

 

Tror grejjen e att, jag framför allt, många tänker så och inte släpper en sån flopp.. Men måste man nog släppa utan bra read, finns inte mycke man slår här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...