Gå till innehåll

NL200 - Halvknepigt riverbeslut med rivrat TP efter att ha skjutit två salvor tom


Recommended Posts

Vet ärligt talat inte vilket forum jag skulle posta en NL200 hand i. Såg att det var fler 200-händer här än i small stakes-forumet så...

 

Är ny vid bordet och ny på nätverket så jag har en väldigt dålig read på fi. Han verkar väl halvhyfsad och har inte utmärkt sig på nåt sätt.

 

 

Game #3360091053: Hold'em NL ($1/$2) - 2007/03/05 - 15:53:01 (DST)

Table "Libby" Seat 1 is the button.

Seat 1: fredric2 ($197 in chips)

Seat 2: Lanfear20 ($172.50 in chips)

Seat 3: QoF_FC ($248.50 in chips)

Seat 4: Terrorist ($142.50 in chips)

Seat 5: AlexLukas ($219.75 in chips)

Seat 6: nederenDK ($52.75 in chips)

Lanfear20: posts small blind $1

QoF_FC: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to AlexLukas [Jc Ah]

Terrorist: folds

AlexLukas: raises to $8

nederenDK: folds

fredric2: calls $8

Lanfear20: folds

QoF_FC: folds

----- FLOP ----- [7s 5c 3h]

AlexLukas: bets $15

fredric2: calls $15

----- TURN ----- [7s 5c 3h][Qd]

AlexLukas: bets $37

fredric2: calls $37

----- RIVER ----- [7s 5c 3h Qd][Ac]

AlexLukas: checks

fredric2: bets $70

AlexLukas ????

 

 

Jag vet inte alltså. Känns äckligt. Men måste man inte syna när man checkar? Jag checkar ju just för att kunna syna river och få värde av händer som jag slår samtidigt som jag inte betalar onödigt mycket till ev monster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn. Folk får för sig konstiga saker när det kommer farliga kort på rivern och man visar svaghet.

 

Han kan lätt ha nån par och draghand som försöker bluffa bort ett högt pocket eller kq qj.

 

Du är förstås oftast beat men tror inte du kan lägga när du bara behöver 27-28 procent eller vad de nu blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"I mina ögon har han träffat Q med hyffsad kicker, dock inte A, typ KQ, QJ och är rädd för att du träffat A, alternativt är det en lurig jävel som sitter på set..? Träff på Q känns dock mest troligt."

 

Hur fan kan du sätta fi på kq, qj?

 

Floppen var 753 och det gick bet-syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I mina ögon har han träffat Q med hyffsad kicker, dock inte A, typ KQ, QJ och är rädd för att du träffat A, alternativt är det en lurig jävel som sitter på set..? Träff på Q känns dock mest troligt.

Ditt resonemang här är helt fel. För det första är det rätt otroligt att han har en Q eftersom han synar floppen, och för det andra, varför skulle han betta river om han är rädd att vi har ett ess om han självar har en hand med SD-värde? Man bettar inte 70 där och tror att vi lägger ett ess.

 

Tror han sitter på A7s rätt ofta när han skjuter river, storleken på bettet är ju rätt äckligt då det verkligen känns som ett värdebett från hans sida. Jag tror inte vi är bra tillräckligt ofta här men synar nog vid bordet när jag spelar men är inte glad över det.

 

Annars föredrar jag bett runt halvpott på river då det inte är så många som bettar sämre händer än vår på ett sånt riverkort ändå.

 

Bra bräda att fortsätta skjuta turn på för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså read är ju skoj att ha, ivf nån sorts uppfattning om han är stabil eller galen.

 

Du skjuter riktigt hårt på Flop och Turn. Fi kan mycket väl slowspela ett set eller stege. Han kan ha rivirat tvåpar, men är nästan tveksamt att standard Fi hade synat turn på med Ace+(lowpair). Fis spel är ju lite konstigt men dem flesta Fi orkar inte bluffa river här, dem har inte gutsen (ivf inte så hårt).

Utan att ha sett honom göra liknande konsitga river "Bets" tidigare förespråkar jag fold. Om du har sett honom göra liknande plays förut är det nog bara att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betfold? Ser värdelöst ut i mina ögon vad ska han betala av med när vi iprincip inte kan ha sämre än vad vi har? Ska han betala av med 99/TT eller?.

CF(oftast) eller check syn ser väl rätt standard ut.

 

B/F? Det enda vi kan få syn av är en Q och hur ofta synar han flop med KQ eller QJ? Och inte fan har han synat med AT?

 

Eeeh, checksyn är ju verkligen såå kallt. c/f >>> c/c.

 

Anledningen till b/f är ju helt solklar IMO. Kom igen liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synade och han hade 87s så jag vann.

 

Mina tankar är en efterhandskonstruktion och säkert påverkad av resultatet. Jag gillade verkligen inte att syna där utan trodde att han satt på en liknande hand som han hade men att han skulle checka bakom. Blev lite förvånad när jag vann handen men som spelat var jag ju nästan tvungen.

 

Jag vet ju varför jag checkade rivern. Det var dels för att just inducera en bluff från just såna här händer och dels för att komma till showdown utan att bli bortbluffad eftersom min hand iom rivern har hyfsat värde vid show down.

 

Jag tror ju att fi betar de allra flesta händer i det här läget. En pott på $100+ och en fi som visar svaghet. Bra EV då på en riverbet som bara är dryga halvpotten men som ändå i dollar är tillräckligt stor för att vara avskräckande.

 

Det hade varit en enorm skillnad om jag haft position på honom och han check/synat hela vägen och sen plötsligt betat ut på rivern...

 

Vad är tanken med att stoppbeta? Att få fi att inte bluffa? Hur stort är ett lämpligt stoppbet i det här fallet? Betar jag $70 själv så händer ju bara två saker. Fi foldar alla sämre händer, synar med starkare händer och höjer med monster/bluffar. Jag får inget värde alls. Vare sig från eventuella bluff-försök eller av show down värdet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror ju att fi betar de allra flesta händer i det här läget. En pott på $100+ och en fi som visar svaghet. Bra EV då på en riverbet som bara är dryga halvpotten men som ändå i dollar är tillräckligt stor för att vara avskräckande.

..

Men vad ska han ha å bluffa med på den brädan liksom? Nu var det ju lite lol eftersom han först spelade handen för att få en showdown, sen kom han på att han var tvungen att bluffa hem potten på rivern. I normala fall knackar fi bakom med i princip alla parhänder (vilket utgör största delen av hans HD).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad ska han ha å bluffa med på den brädan liksom? Nu var det ju lite lol eftersom han först spelade handen för att få en showdown, sen kom han på att han var tvungen att bluffa hem potten på rivern. I normala fall knackar fi bakom med i princip alla parhänder (vilket utgör största delen av hans HD).

 

Ja riktigt men det jag fortfarande inte har förstått är varför man ska betfolda/blockbetta då vår HD är så oerhört stark imot ett par<KQ. För att få 2-par att folda? knappast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt med diskussion. :)

 

Jag vill faktiskt ärligt veta varför man ska bet/folda. Esset är ju väldigt synligt och borde agera scare-card för fi. Kan han slå esset synar han/slår om. Kan han inte slå esset lägger han. Vi får inte en dollar extra för vår "river-klonk". Däremot öppnar vi för att bli utspelade även om vi har den bästa handen om vi leder den rivern.

 

Jag bluffar den rivern ganska ofta själv för övrigt. Jag skulle ju mycket väl kunna ha KK/KQ/JJ som spelat och sen bli rädd för esset. Han måste ju tro att det finns en bra chans att beta bort mig från min hand här. Vilket ni också håller med om... Bra eller dålig bluff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill faktiskt ärligt veta varför man ska bet/folda.

 

Esset är ju väldigt synligt och borde agera scare-card för fi. Kan han slå esset synar han/slår om. Kan han inte slå esset lägger han.

 

Du har svaret på din fråga här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...