Gå till innehåll

Nlth 100 Ftp. Please kommentera HH!!


mellis14

Recommended Posts

Hej. Efter att inte varit speiellt aktiv här på forumet så har jag bestämt mig för att starta en dagbok. Har spelat endast texas, och där allt ífrån sng, nl fr sh till limit. Men som rubriken säger så ska jag lira nl sh på fulltilt.

Anledningen till dagboken är att jag vill diskutera händer, och ge mig själv lite mer disciplin.

 

Fakta:

Är 20 år, har gått på teknikprogrammet på gymnasiet i 3 år. Nu har jag hamnat på komvux där jag läser fysik b. Har spelat poker seriöst kanske 1 år. Har betalat hyran med pokervinster under gymnasietiden. Har inga polare att diskutera poker med och hoppas få hjälp med det här.

 

Planering:

 

poker:

30000 händer första månaden.

3000$ + bonus på 500. Ett mycket relistiskt mål enligt mig.

 

Livet:

Cykla 2mil (trainer) måndag onsdag lördag.

Simma tisdagar

VG fysikb

+ 20 armhävningar 50 sittups varje dag.

Minska alkoholintaget. (TROLIG) fyllde 20 i fredags:-D

 

BR

Har varit tvungen att ta ut halva br för en thailandresa så jag startar med 2000$. Tror inte det blir nått problem, känner jag att det går åt skogen så går jag ner till nl50.

Annars blir det väl 30 inköpsregeln, går jag ner till 25 så hoppar jag ner i nivå.

 

Tillkommer säkert mål lite senare.

Shuffle up and deal!

//fred

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, har slutfört första sessionen kära dagbok.

Helt ok gick det. 600 händer och 245 fina $.

Inga intressanta händer mest standard situationer.

 

 

Två maniacs en med 60pfr och en med 80 sawflop. Har sett bigglacier spela för hela stacken med Q3of toppar. Flossi borde inte har bra, tror på färgdrag.

hur agera efter turn.

 

Seat 1: xxCadillacxx ($47.40)

Seat 2: sneek78 ($72.65)

Seat 3: bigglacier ($99)

Seat 4: FLOSSI ($123.05)

Seat 5: Hero ($210.50)

Seat 6: gingstar ($91.25)

gingstar posts the small blind of $0.50

xxCadillacxx posts the big blind of $1

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [Ad Js]

sneek78 folds

bigglacier calls $1

FLOSSI raises to $4.50

Hero calls $4.50

gingstar folds

xxCadillacxx folds

bigglacier calls $3.50

*** FLOP *** [Ah Ks 4h]

bigglacier checks

FLOSSI checks

Hero bets $15

bigglacier calls $15

FLOSSI has 15 seconds left to act

FLOSSI calls $15

*** TURN *** [Ah Ks 4h] [3s]

bigglacier checks

FLOSSI checks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, tänkte summera gårdagens spel. Blev bara 1 session med ett + på 245$. Mycket nöjd med det, det svängde lite, var som mest plus 260$ för att sedan gå ner typ +-0 och vara mycket nära tilt för att sen rusha på slutet. Tyckte inte jag varken hade flyt eller otur, det jämnade ut sig. Men måste försöka koncentrera mig på spelet istället för dagsresultatet, att hela tiden ta rätt beslut och kunna stå för dem.

 

Ska ta och träna lite nu, och lite plugg på erftermiddagen. Blir mycket lir ikväll. Siktar på 1500 händer.

 

hypotes:

stackdjup 100bb okänd fi

Hero KK

FI xx

 

Hero raise 4

FI call

flop 359

Hero bets 7

FI raises to 14

 

Är det bara jag som tycker dom har set här 3 av 4 gånger? Men känns sjukt vekt att lägga för miniraise.

 

//PEACE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä så ofta har dom definitivt inte set. Folk gillar att miniraisa floppen med mediokra händer eller helt tomma för att de tror att du bluffar. Sen har du fortfarande massor med överpar/par du slår. Syna och se vad som händer turn.

 

MM, du har nog rätt, bara så sjukt irriterande, känns nästan som de senaste 10 gångerna så har dom haft det. Man börjar fundera och krångla till det när man nyss haft en dålig period som jag hade i slutet av förra månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte starta dagens grind, kör fram till cl börjar.

såg diskussionen ang sc. verkar som jag haft röda siffror på de flesta sc. Har bestämt mig för att bara spela sc från knappen och co i raisade potter (max 4bb. ). Först in också för att balansera upp händerna lite. Alla andra pos slänger jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 2: Hero ($101.10)

Seat 4: C_Ronaldo77 ($43.35)

Seat 5: Peterpihl ($134.55)

st4r posts the small blind of $0.50

Hero posts the big blind of $1

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [Qh Ts]

C_Ronaldo77 raises to $2

Peterpihl folds

st4r folds

Hero calls $1

*** FLOP *** [9c 6s 8s]

Hero checks

C_Ronaldo77 checks

*** TURN *** [9c 6s 8s] [8d]

Hero checks

C_Ronaldo77 bets $4.50

Hero raises to $11

C_Ronaldo77 calls $6.50

*** RIVER *** [9c 6s 8s 8d] [Js]

Hero checks

C_Ronaldo77 bets $30.35, and is all in

Hero???

 

 

 

 

Seat 2: Hero ($97)

Seat 4: T-B33 ($83.65)

Seat 5: 6speed ($94.50)

Seat 6: LokGanWah ($100.90)

6speed posts the small blind of $0.50

LokGanWah posts the big blind of $1

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [Kc Ks]

greatwonko folds

Hero raises to $3.50

T-B33 calls $3.50

6speed adds $6

6speed folds

LokGanWah folds

*** FLOP *** [Qh 9s 3h]

Hero bets $7

T-B33 calls $7

*** TURN *** [Qh 9s 3h] [6s]

Hero checks

T-B33 bets $7

Hero raises to $86.50, and is all in

T-B33 calls $66.15, and is all in

Hero shows [Kc Ks]

T-B33 shows [Jd Qd]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drama i Inter Valencia, tyckte valencia spelarna var värda vinsten även fast dom filmade utav bara xxx. Vore intressant och veta vad som hände efter matchen igentligen?

 

sessionen tidigare gick inge vidare. -10$. Inget katastrod resultat men tyckte jag inte spelade bra poker. bluffade bort alldelles för mycket. Låg back 210$ som mest under timmes långa sessionen. Lyckades rädda upp det med några bra träffar mot slutet.

 

Drar igång en till nu och ska försöka att inte bluffa allt för mycket, tycker det är bra med fisk på ftp trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, spelat drygt 1.3 h till nu efter matchen. Spelade hyffsat, kom in i en period där alla höjningar fick mothugg, och alla cbets blev synade. Men slutade allifall på +50 så ligger på totalt +285.

Fan, det var ju händer jag ville diskutera men hittar inga intressanta, kommer väl antar jag. Verkar inte bli så action i den här dagboken. kanske lite för många här på pf. aja slutar dagen nu har lektion imorn.

 

//PEACE

 

 

Alltid lika skönt när man har rätt och vågar tro på readen. Borde så här nu när jag ser det i efterhand antagligen bara callat hans 10 bet. så han kan bluffa tom på river (antagligen)

 

Seat 1: Mr_Fluffles ($84.50)

Seat 2: Poppa Turtle ($115.60)

Seat 3: Buckets100 ($92.50)

Seat 4: devin1724 ($50.50)

Seat 5: Hero ($154.25)

devin1724 posts the small blind of $0.50

Hero posts the big blind of $1

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Babeloki [4c Ac]

Mr_Fluffles folds

Poppa Turtle has 15 seconds left to act

Poppa Turtle folds

Buckets100 folds

devin1724 calls $0.50

Hero raises to $4

devin1724 calls $3

*** FLOP *** [Jh 7h 4d]

devin1724 checks

Hero bets $5

devin1724 calls $5

*** TURN *** [Jh 7h 4d] [7s]

thisonethatone sits down

devin1724 bets $10

thisonethatone adds $40

Hero has 15 seconds left to act

Hero raises to $86

devin1724 folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, fan, hatar dessa lägen, gremlinz kan vi glömma i denna handen, har inge bra typ 80 sawflop och synar utan par flertalet gånger. Däremot sirbusto är tight rock. typ 16 sawflop efter 200händer. Har inte koll på vad han 3 bettar. Kan vara AA, AK, QQ, knappast troligt AQ och möjligtvis JJ.

 

Seat 1: PocketRock74 ($100)

Seat 2: brew28 ($128.55)

Seat 3: kidsgot2eat ($97.50)

Seat 4: GREMLINZ ($55.45)

Seat 5: sirbusto ($133.20)

Seat 6: Hero ($99.80)

GREMLINZ: a no diamonds

GREMLINZ: wow

Hero posts the small blind of $0.50

PocketRock74 posts the big blind of $1

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Babeloki [Ks Kc]

GREMLINZ: me either..lol

brew28 raises to $3.50

kidsgot2eat folds

GREMLINZ calls $3.50

sirbusto raises to $14

Hero calls $13.50 Känns inte som man ska höja här, definerar sin hand lite väl mycket?

PocketRock74 folds

brew28 folds

GREMLINZ calls $10.50

*** FLOP *** [7s 6h Jh]

Hero checks

GREMLINZ checks

sirbusto bets $27

Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste syna här. Jag har spelat en del med SirBusto och har honom på 24/19

och hans trebettrange är nog större än du tror, speciellt mot den spelartyp som du beskriver. CB'ar ofta men lugnar ner sig på turn utan nötterna.

Dvs om han fortsätter betta på turn så kan du lugnt lägga handen.

 

Jag hade nog föredragit ett fyrbett preflopp för att komma headsup eftersom jag inte gillar spela höga PP multiway.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste syna här. Jag har spelat en del med SirBusto och har honom på 24/19

och hans trebettrange är nog större än du tror, speciellt mot den spelartyp som du beskriver. CB'ar ofta men lugnar ner sig på turn utan nötterna.

Dvs om han fortsätter betta på turn så kan du lugnt lägga handen.

 

Jag hade nog föredragit ett fyrbett preflopp för att komma headsup eftersom jag inte gillar spela höga PP multiway.

 

Men tror du inte han kommer lägga händer jag slår med ett fyrbett pre? Tänk också på att det är inte han jag beskriver som fisk som höjer upp potten i första läget. Vad tror du han trebettar med här?

 

Har fått intrycket av att många tycker nivån på ftp är högre än normalt, tycker du också att så är fallet för ftp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slutar dagen nu. har skola imorn. bra resultat för dagen +228$. Betyder att jag är ca 500upp för sen dagboksstarten och lite till för månaden. PO och cashiern visar olika, po visar för lite typ 25$. Hoppas på lite rakebackpengar den 15 också.

 

Gott att henke fick göra mål ikväll också :-P

 

Kan säga det också att målet för dagboken är att grinda ihopp till en 600cc gathoj. Har teoriprov den 288-)

 

//peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tror du inte han kommer lägga händer jag slår med ett fyrbett pre? Tänk också på att det är inte han jag beskriver som fisk som höjer upp potten i första läget. Vad tror du han trebettar med här?

 

Har fått intrycket av att många tycker nivån på ftp är högre än normalt, tycker du också att så är fallet för ftp?

 

Problemet är att ni blir tre i potten och dessutom är det är inte alls säkert att bägge lägger sämre händer (finns ju bara AA som är bättre än din hand) eftersom det ser ut som en squeeze.

 

Låt säga att du var ur position och han hade återhöjt. Då hade jag kunnat tänka mig att syna. Med KK på den här floppen kan jag sen tänka mig att spela för hela stacken (Han kan hitta på mycket med färgdrag etc) men jag har som sagt andra stats än du har (visserligen bara 6-700 händer).

 

Angående FT så tycker jag att det är rätt många kompetenta på NL100 under vardagskvällarna. Speciellt efter det att det blev svårare för amrisarna att spela, många multitablande grinders som är rätt aggressiva preflop (hög pfr och trebet i position. Dessutom spelas färgdrag snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att ni blir tre i potten och dessutom är det är inte alls säkert att bägge lägger sämre händer (finns ju bara AA som är bättre än din hand) eftersom det ser ut som en squeeze.

 

Låt säga att du var ur position och han hade återhöjt. Då hade jag kunnat tänka mig att syna. Med KK på den här floppen kan jag sen tänka mig att spela för hela stacken (Han kan hitta på mycket med färgdrag etc) men jag har som sagt andra stats än du har (visserligen bara 6-700 händer).

 

Angående FT så tycker jag att det är rätt många kompetenta på NL100 under vardagskvällarna. Speciellt efter det att det blev svårare för amrisarna att spela, många multitablande grinders som är rätt aggressiva preflop (hög pfr och trebet i position. Dessutom spelas färgdrag snabbt.

 

Ah, fan jag spelade handen själv och glömde bort brewster nu i efterhand (han var inte superfisken) , men du såg att jag var small blind va alltså oop?. Är med på ditt resonemang. Borde kanske 4 bettat då.

 

så här slutade i varje fall handen. Kan vara så att man är lite vinklad i och med att man vet slutet på handen. tack för inputen.

 

Sir Busto bets 27

Hero raises to $85.80, and is all in

GREMLINZ folds

sirbusto calls $58.80

Hero shows [Ks Kc]

sirbusto shows [Ac Ah]

*** TURN *** [7s 6h Jh] [8s]

*** RIVER *** [7s 6h Jh 8s] [2d]

Hero shows a pair of Kings

sirbusto shows a pair of Aces

sirbusto wins the pot ($215.10) with a pair of Aces

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard?

 

Seat 1: Karls_Hungus ($90.60)

Seat 2: stu222a ($104.55), is sitting out

Seat 3: TMoney1331 ($100)

Seat 4: York Villain ($96.50)

Seat 5: SamuraiJed ($136.60)

Seat 6: Hero ($97)

Karls_Hungus posts the small blind of $0.50

TMoney1331 posts the big blind of $1

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [Kh Qh]

stu222a stands up

York Villain folds

SamuraiJed folds

Hero raises to $3.50

Karls_Hungus folds

TMoney1331 calls $2.50

*** FLOP *** [8s Qs 9c]

TMoney1331 bets $4

Hero calls $4

*** TURN *** [8s Qs 9c] [3c]

TMoney1331 bets $6

Hero calls $6

*** RIVER *** [8s Qs 9c 3c] [8d]

TMoney1331 bets $10

Hero calls $10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat dryga timmen nu, tar en pause ett tag blir mer lir sen.

typ back ett inköp än så länge po verkar inte fungera som det ska, hoppar över en del händer.

 

Backet är väl tack vare 2 händer främst. I de båda floppar fi färgen mot mina 2par. Otur i guess.

 

 

Seat 1: musicj45 ($153)

Seat 2: ABAD19 ($41.15)

Seat 3: hammer997 ($78)

Seat 4: Hero ($98.20)

Seat 5: The Sweeper ($57.15)

Seat 6: mowne ($150.05)

The Sweeper posts the small blind of $0.50

mowne posts the big blind of $1

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [8c 6c]

musicj45 raises to $2

ABAD19 has 15 seconds left to act

ABAD19 folds

hammer997 folds

Hero calls $2

The Sweeper calls $1.50

mowne folds

*** FLOP *** [8d 6d 2d]

The Sweeper checks

musicj45 checks

Hero bets $7

The Sweeper folds

musicj45 calls $7

*** TURN *** [8d 6d 2d] [As]

musicj45 checks

Hero checks

*** RIVER *** [8d 6d 2d As] [3h]

musicj45 bets $9

Hero raises to $22 tycker han borde betala av med Ax här. Möjligt att han hade färgdrag på floppen och träffa A

musicj45 raises to $35 WTF?

Hero calls $13 Måste syna i guess?

 

 

Sen samma sak igen, men 2 fi.. Jag raise 3.5bb från cutoff. Fi call från knappen och BB.

flopp A35 ruter. BB säger 11 vilket är pott. Han har 60 kvar. Jag raisar honom och knappen foldar, bb ställer och jag synar. Han visar J6 ruter :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...