Gå till innehåll

Plupp hjältesynar rivern


Plupp

Recommended Posts

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tänkte jag skulle försöka sätta upp lite mål så jag har något att kämpa för.

 

på 2/4 ligger jag nu på 3,5 BB/100. Det blir alltså 14kr / 100 händer.

 

Om jag spelar 1000 händer om dagen blir det 150 kr. Säg sedan att jag spelar 5 dagar i veckan. På 5 bord tar 1000 händer ungefär 4 timmar. Det borde jag väl ha tid med? Det är ju inte som om jag har nått liv precis :)

 

Lyckas jag med det så är det 1500 på en vecka och jag kan då efter två veckor om jag håller samma BB/100 snitt köpa mig en skärm.

 

Har enbart min laptop i nuläget och den är bara på 13". Är rätt sugen på en större.

 

1000 händer kanske kan bli lite jobbigt så jag börjar lite lugnt med att ha som mål att innan sista mars ska jag ha över 20000 händer i min databas. Jag har 13000 nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat ett par timmar nu ikväll medan jag lyssnar på hockeyslutspelet på radion. Pokerspelandet gick bra och jag gick plus 212kr på drygt 500 händer.

 

Backade ändå totalt ikväll då jag spelade 200 spänn på att färjestad skulle vinna sin match ikväll. Med 2 minuter kvar hade jag varit 400 kr rikare men så blev det tydligen inte. Torskade även 81kr på ett bomben-system som var ett mål från att gå in. Jaja, på söndag ska det sitta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat i snart en timme och ikväll haglar verkligen bad beatsen tätt. På det bord jag ligger mest back på har jag på mindre än en timme haft QQ två gånger, AA och KK en gång vardera.

 

Man har ju sånna kvällar ibland. Ingenting håller. Jag har haft två floppade top-set som blivit utdragna av färg på rivern. Dessutom en floppad färg som blev utdragen av top-set som kåkade på rivern. Allt på 200 händer.

 

Nu blir det käka och sen ut härja en sväng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Fram till för två veckor sedan har jag spelat väldigt lite poker. Men så, fredagen en 25:e. Jag hade just fått pengar från CSN. Det var den berömde brännbollsyran. Så, när jag kom hem från fysikgränd vid 4-tiden på lördag morgon bestämde jag mig för att sätta in 50€ på ett B2B-konto jag hade låg någonstans. Jag hade gjort ett halvhjärtat försök att spela in en bonus där tidigare men gulat innan jag blev klar så jag tänkte göra ett nytt försök.

 

Hur som helst, jag satte mig ner med mina nyinsatta 50€ på ett NL50 bord, så klart... Varför tror ni jag gulat tidigare? Men innan jag somnade framför datorn så hade jag lyckats dubbla up så jag hade i alla fall 100€.

 

Sen kom det en massa tentor så det blev inte så mycket spelande. Men jag lyckades placera mig bra i någon billig turnering och hade helt plötsligt över 200€ på kontot. Nu började tidsfristen för min bonus rinna ut så efter att tentorna var skrivna blev det ganska mycket spelande. Kom på ett bra sätt att få in VIP's. Jag satte mig ner med 10€ på NL50 och hoppades på det bästa.

 

Det bästa hände och det trillade in 200€ i bonus och dessutom 70€ i cashback gold. Inte bara det, jag hade tur med spelet också och plussade ganska rejält. Det hela slutade i alla fall med att jag för ungefär en vecka sedan tog ut 640€ från B2B kontot.

 

Kände mig riktigt rik ett tag och levde i lyx, jag köpte åt yoghurt istället för gröt till frukost.. :)

 

Sen bestämde jag mig för att vara lite mogen och eftersom jag då ännu inte fått tag på något sommarjobb la jag undan pengar för hyran i sommar. Jag har en gratis månad och får dessutom bostadsbidrag så det blev inte mer än 2,5k.

 

Sen satte jag sprätt på lite pengar genom att köpa lite shorts att ha i sommar och till sist satte jag in 200$ på Interpoker. Tyckte det kändes som en bra grej att göra. Var länge sedan jag spelade på Crypto och jag trivs rätt bra där.

 

Och bra har det gått. Första kvällen vann jag 2 småturneringar och kom 7:a i en lite större så det slutade med att jag hade mer än dubblat min 200. Detta var i tisdags.

 

Kul tyckte jag men spelade inget på onsdagen, då satsade jag istället mina pengar på fotbollsmatchen mot island. 4-0 till Island och jag hade blivit rik :)

 

Torsdag däremot, då spelade jag ingen. Men först efter att ha skrivit en tenta. Som jag faktiskt klarade trots att jag började plugga ca 20 min innan tentan började. Klonk!

 

Gick plus kanske 100 dollar under eftermiddagen på cashgame och drog in ganska mycket MPP's. Hälften som behövdes för min 200 bonus. På kvällen spelade jag en 10£ headhunter turnering som gick riktigt bra. Slutade 3:a efter lite otur på slutet. Gick ändå därifrån med 150£ och tillsammans med mina vinster i cashgamet så hade jag i stort sett dubblat min bankroll igen.

 

Ungefär där ligger jag nu, jag har spelat in min bonus men tagit ut 200 för att ha roligt med. Så min bankroll ligger runt 900$ just nu.

 

Jag har efter lite tester kommit fram till att jag inte borde spela fixed limit. I alla fall inte shorthanden. Fullring kan jag köra om jag måste cleara en bonus snabbt.

 

Sen har jag även kommit fram till att jag inte har råd att spela NL50 även om det är roligt. Jag blir feg och tycker det är mycket pengar om jag blir tryckt osv. Så nu spelar jag NL25 6-handed och det känns bra. Har provat upp till 8 bord samtidigt och det känns helt okej. Tappar väl lite på att jag inte har så stor koll på de jag spelar mot men jag tror det vägs upp av att jag hinner spela fler händer och inte spelar så mycket dåliga.

 

Jag har bara en 13"-skärm så det blir ju väldigt mycket överlappat men jag tycker det fungerar ändå. Har även testat att slänga in ett turneringsbord i mitten.

 

Nu sitter jag och spelar £6k guaranteed och jag fick vinna en stor pott i början med AA så jag ligger över medel i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var just sjukt nära att vinna en £1250 guaranteed. Hade chiplead i början på headsup och höjde upp med KJ, fick syn och träffade K på floppen. Allin. Han visar 89 för träffat mellanpar på 8:an. Turn blankar men på rivern kommer naturligtvis en nia.

 

Efter en stunds headsupspelande åkte jag när min K6 inte drog ut hans 73 efter att vi träffat 6 respektive 7 på floppen. Jaja, lite över £250 är ändå en av mina största vinster i min pokerkarriär.

 

Efter att ha spelat ett antal £20 turneringar på crypto tycker jag att det är väldigt dålig nivå på motståndet för att vara såpass högt inköp. Om man jämför till exempel med B2B's 40€ så är dessa betydligt tuffare, i alla fall enligt mig.

 

Ett exempel:

 

Tidigt i turneringen, big blind 50. Stackdjup 1500-200.

 

Jag höjjer till 200 med AKs. Får ett omslag till ca 600. Här kanske mitt spel är lite tveksamt men jag trycker i alla fall för hela stacken. Och får syn av AJo...

 

Men jag klagar inte :) Då det dessutom ofta är lite övervärde på deras guaranteed i alla fall på dagtid så kommer jag fortsätta spela dessa ett tag till.

 

Bubblade just i en nyss. Låg näst sist och ställde med 77 då jag trodde att han som låg sist skulle åka på det andra bordet. Han satte dock sin 2-outare på rivern och jag fick syn av KK..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var idag återigen nära att vinna en 1250 guranteed. Ledde i heads-up. Hade T2, en tia på flop. En tvåa på turn. Här åker pengarna in. Han visar QJ och har därmed topparet. Men jag har tvåpar. Men på rivern kommer det en dam. Sen var det en lång och jämn headsup men där jag till slut förlorade.

 

Tror jag borde träna mer på headsup. Men det är ju svårt eftersom en headsup sng är väldigt långt ifrån headsupen i turneringar. Men jag jobbar på och andraplatsen gav trots allt £268 och jag har nu för första gången rulle nog att spela NL$50 vilket skall testas nu.

 

Rulle $1666

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chashgamet gick väl sådär. Brände ett par inköp men tog tillbaka i alla fall ett första dagen. Sen andra dagen gick det lite neråt i början, men bättre på slutet. Efter att ha backat kanske 30 dollar slängde jag upp en turnering och 3 cash-bord. Sen helt plötsligt satt jag med $170 på ett av borden och $80 på ett annat, så jag tror väl det gick i alla fall jämt upp.

 

Bara fått en liten ITM-placering de senaste två dagarna så rullen har backat lite. Dock upptäckte jag att jag ganska bra till på tournament leaderbord vilket jag tycker är lite roligt så mitt mål blir nu att ta top 100 den här månaden.

 

Tycker för tillfället turneringar är mycket roligare än cashgame. I cashgame känns det som att det inte händer nått och att jag inte kan vinna nå mycket så jag blir less fort.

 

Rulle: $1430 när jag började i morse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick trögt igår och utdragningarna haglade tätt hela dagen. Men sen till slut vände det och jag vann en £10 och kom 4:a i en £20 vilket gav totalt lite över £300 så dagen slutade upp i alla fall.

 

Har nu på förmiddagen lirat lite cashgame och hittade ett litet plus.

 

Rulle: $1530

 

 

En hand från cashgamet:

 

Game #4707692074: Hold'em NL ($0.25/$0.50) - 2007/06/16 - 12:18:19 (UK)

Table "Straighdraws" Seat 6 is the button.

Seat 1: kelle ($33.15 in chips)

Seat 2: horesori ($52.35 in chips)

Seat 3: jontickle ($35.05 in chips)

Seat 4: plupp86 ($64.25 in chips)

Seat 5: 1nanni ($50 in chips)

Seat 6: vaki ($61.05 in chips)

kelle: posts small blind $0.25

horesori: posts big blind $0.50

1nanni: posts big blind $0.50

----- HOLE CARDS -----

dealt to plupp86 Queen of HeartsQueen of Clubs

jontickle: folds

plupp86: raises to $2

1nanni: calls $1.50

vaki: folds

kelle: folds

horesori: folds

----- FLOP ----- 8 of ClubsJack of Clubs5 of Clubs

plupp86: bets $3

1nanni: calls $3

----- TURN ----- 8 of ClubsJack of Clubs 5 of Clubs8 of Hearts

plupp86: bets $6

1nanni: calls $6

----- RIVER ----- 8 of ClubsJack of Clubs5 of Clubs 8 of Hearts3 of Spades

 

Vad gör jag nu? Känns som en klurig hand. Han kan ju ha synat med J eller med flushdrag, eller färdig flush. Ska jag beta ut igen, hoppas han synar med J och vika för omslag eller checka/syna eller check/folda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ytterligare en hård dag där inget har känts som om det gått min väg vände det till slut.

 

Lite exempel från när jag spelade cashgame NL50 så brände jag två gånger hela inköp med AA al-in preflop, mot KK och AQ. Förlorat varenda slantsingling i turneringarna jag spelat. Så det var lite småtiltad som jag anmälde mig till £20-turneringen som började 01:00. Nått special av något slag så den hade lite längre blindsnivåer, 12 istället för 10.

 

Även här började det dåligt och mina KK förlorade med 66 då det kom 4 klöver på bordet. Men sen gick det bättre och bättre och jag harvade mig vidare utan att riktigt lyfta. Var aldrig över medel före finalbordet. Väl där stjäl jag lite och bygger på så sätt stack. Slår sedan ut någon liten stack och är helt pllötsligt bland de största. Sen kommer en viktig hand. Jag limpar med 9Ts och floppen kommer 678, dessutom med två i min färg. 4 pers till flop varav en floppat den lägre stegen med 45. Efter den handen var jag chiplead ända fram tills headsup. Där böljade det fram och tillbaka en hel del.

 

Efter att ha tagit en syn med KQ all in preflop mot hans A9 tror jag jag ska vinna då en dam kommer på turn men på rivern kommer esset. Jobbar mig upp igen och återigen jag ska vinna då jag floppar tvåpar med J4 och han ställer med J7, 7:a på turn och så är det bara att börja om.

 

Sen är det min tur att dra ut. Med KQ på floppen AQx ställer jag in och får syn av esset. Men kungen räddar mig på river och jag kan sedan hålla undan och kamma hem förstapriset på £612. Min i särklass största pokervinst.

 

Nu ska jag sova, kommer sova gott.

 

Rullen: $2200

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev bara en turnering idag. £6k guaranteed. Bustade ganska snabbt då jag försökte göra ett move med AK. Känns det bekant?

 

Hade tänkt försöka kvala in till 40k guaranteen men tajmade övriga livet dåligt med satteliterna så det blev inte av. Ligger för övrigt rätt bra på tournament leaderboarden, vilket är roligt.

 

Har istället plockat ut 1k till mitt netellerkoto. Behövde ringa och krångla då mitta ccount av någon anledning blivit låst. Men nu funkar det igen. Planen är att ta ut 500 dollar att ha roligt för och sedan hitta en rolig bonus för de andra 500.

 

Den roliga bonusen blev på sunpoker.com eftersom jag för tillfället trivs bra på cryptologic. Där har jag nu under kvällen spelat 2/4 fixed limit för att samla MPPs.

 

Turneringsrulle på interpoker: $1150

Cashrulle på sunpoker: $540

Nästa bonusutbetalning: $200 om 750 MPPs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jobbat första dagen på mitt sommarjobb idag. Känns lagom skoj. Tjänar väl ungefär en femhundring på 5 timmars jobb. Sen kommer jag hem och köper in mig i två turneringar och kommer fram till att de turneringsinköpen är ju mer än jag tjänat på hela kvällens jobbande.

 

well well, £6k guranteed för £20 och $3500 guranteed för $50 blev det. Cashade i båda så jag måste väl vara nöjd. I 6k åkte jag just efter bubblan när jag tog en syn med AQs och träffade damen. Han checkade och jag betade ut, när han sen ställde hade jag jag halva stacken inne och är inte bättre än att jag tog synen. Han hade naturligtvis essen.

 

Jag vet inte riktigt hur jag skulle gjort här. Hade jag foldat efter min bet hade jag haft ungefär halva average stack. Men det kan jag väl inte göra?

 

I den andra turnering slutade jag 9:a efter att ha åkt på en tung beat. Tog en syn med KT i spader från smallblind efter en höjning från tidig position. Var väl inte dagens bästa syn direkt, men men. Floppar en kung på raindbow bräde så jag checkar och han ställer in. Jag tar synen, när jag väl synat måste jag ju det. Hans ställ var ungefär ett pottbet. Han visar också KT fast i hjärter. Turn hjärter, river hjärter. Tack och godnatt.

 

Turneringsrulle på interpoker: $1178

Cashrulle på sunpoker: $558

Nästa bonusutbetalning: $200 om 670 MPPs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en hel del cashgame samt ett par turneringar igår kväll när jag kommit hem. Cashgamet gick väl inget vidare även om jag hämtade upp det mesta av backandet i slutet på sessionen. En av turneringarna däremot gick det bra i. Jag dubblade hyfsat tidigt då jag fick in hela stacken med AT KT efter att floppen kommit T hög.

 

SEn tuffade det på och jag slog ut lite småstackar lite nu och då och låg över medel hela vägen fram till finalbordet. Väl där ställde jag in första handen med AJ och drog ut kungarna som tog synen. Efter det låg jag en bra bit över medel och kunde spela på och stjäla hyfsat mycket. När det var 4 pers kvar åkta jag dock på en riktig stjärnsmäll. Efter att ha plockat hem potten preflop 3 händer i rad hittar jag JJ UTG och höjjer som vanligt. Denna gång ställer personen efter mig och n är det foldats fram till mig är jag tvungen att syna, eller hur? Jag är fortfarande chipleader även om jag lägger men det är väldigt jämt och jag borde inte ha en särskilt tight image så han kan väl ställa med ganska mycket i det här läget tycker jag.

 

Hur som helst så tog jag synen och han visade QQ och jag drog inte ut. Efter den potten hade jag 11k med BB på 2,4k. Small blind limpar och jag ställer med J8o, han steker en stund och synar sedan med 69s och träffar en sexan. Sen var det slut på det roliga för den här gången. Men $480 dollar blev det i alla fall så jag måste ju vara nöjd ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har upptäckt att jag inte tycker det är lika mycket pengar det rör sig om längre när ajg spelar turneringar. Detta gör att jag inte blir lika nervös och vågar spela bättre på finalborden. Men också att jag inte riktigt känner mig lika nöjd med att dra hem $400 en kväll. För en månad sedan hade jag varit överlycklig :)

 

Turneringsrulle på interpoker: ca $1700

Cashrulle på sunpoker: $540

Nästa bonus kommer om 50MPPs och är på $200

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suckout deluxe

 

Game #4797915124: Hold'em NL (50/100) - 2007/06/23 - 22:48:05 (UK)

Table "4" Seat 4 is the button.

Seat 2: Anosmic (5010 in chips)

Seat 3: Dpacifico (3324 in chips)

Seat 4: ken-dk (2240 in chips)

Seat 5: Lionki001 (2670 in chips)

Seat 6: plupp86 (2785 in chips)

Seat 7: lurige1 (5011 in chips)

Seat 9: Nilsson (3075 in chips)

Seat 10: qeper1 (2967 in chips)

Lionki001: posts small blind 50

plupp86: posts big blind 100

----- HOLE CARDS -----

dealt to plupp86 8 of Diamonds8 of Spades

lurige1: folds

Nilsson: folds

qeper1: folds

Anosmic: raises to 300

Dpacifico: folds

ken-dk: folds

Lionki001: calls 250

plupp86: calls 200

----- FLOP ----- King of SpadesKing of Diamonds7 of Diamonds

Lionki001: checks

plupp86: checks

Anosmic: bets 700

Lionki001: folds

plupp86: raises to 2000

Anosmic: raises to 4710 and is all-in

plupp86: is all-in 485

Returned uncalled bets 2,225 to Anosmic

----- TURN ----- King of SpadesKing of Diamonds 7 of Diamonds5 of Diamonds

----- RIVER ----- King of SpadesKing of Diamonds7 of Diamonds 5 of DiamondsQueen of Diamonds

----- SHOW DOWN -----

Anosmic: shows King of Clubs8 of Clubs (Three of a kind, Kings, Queen high)

plupp86: shows 8 of Diamonds8 of Spades (A Flush, King high)

plupp86 collected 5870 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot 5870 Main pot 5870 Rake 0

Board King of SpadesKing of Diamonds7 of Diamonds5 of DiamondsQueen of Diamonds

Seat 2: Anosmic showed King of Clubs8 of Clubs and lost with Three of a kind, Kings, Queen high

Seat 3: Dpacifico folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: ken-dk (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Lionki001 (small blind) folded on the Flop

Seat 6: plupp86 (big blind) showed 8 of Diamonds8 of Spades and won (5870) with A Flush, King high

Seat 7: lurige1 folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: Nilsson folded before Flop (didn't bet)

Seat 10: qeper1 folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game #4798081794: Hold'em NL (100/200) - 2007/06/23 - 23:08:23 (UK)

Table "4" Seat 10 is the button.

Seat 1: frikikkyo (8103 in chips)

Seat 2: Anosmic (1775 in chips)

Seat 3: Dpacifico (3399 in chips)

Seat 5: Lionki001 (1995 in chips)

Seat 6: plupp86 (4045 in chips)

Seat 7: lurige1 (5361 in chips)

Seat 8: Tupoy (7779.50 in chips)

Seat 9: Nilsson (4150 in chips)

Seat 10: Fullbak (4180 in chips)

frikikkyo: posts small blind 100

Anosmic: posts big blind 200

----- HOLE CARDS -----

dealt to plupp86 King of ClubsKing of Hearts

Dpacifico: folds

Lionki001: folds

plupp86: raises to 600

lurige1: folds

Tupoy: folds

Nilsson: folds

Fullbak: folds

frikikkyo: raises to 1600

Anosmic: raises to 1775 and is all-in

plupp86: raises to 4045 and is all-in

frikikkyo: calls 2445

----- FLOP ----- 2 of DiamondsQueen of ClubsAce of Hearts

----- TURN ----- 2 of DiamondsQueen of Clubs Ace of Hearts4 of Spades

----- RIVER ----- 2 of DiamondsQueen of ClubsAce of Hearts 4 of Spades8 of Spades

----- SHOW DOWN -----

plupp86: shows King of ClubsKing of Hearts (A Pair of Kings, Ace high)

frikikkyo: shows Ace of SpadesJack of Diamonds (A Pair of Aces, Queen high)

Anosmic: shows 6 of Clubs6 of Diamonds (A Pair of Sixes, Ace high)

frikikkyo collected 4540 from Side pot #1

frikikkyo collected 5325 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot 9865 Main pot 5325 Side pot #1 4540 | Rake 0

Board 2 of DiamondsQueen of ClubsAce of Hearts4 of Spades8 of Spades

Seat 1: frikikkyo (small blind) showed Ace of SpadesJack of Diamonds and won (9865) with A Pair of Aces, Queen high

Seat 2: Anosmic (big blind) showed 6 of Clubs6 of Diamonds and lost with A Pair of Sixes, Ace high

Seat 3: Dpacifico folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Lionki001 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: plupp86 showed King of ClubsKing of Hearts and lost with A Pair of Kings, Ace high

Seat 7: lurige1 folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: Tupoy folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: Nilsson folded before Flop (didn't bet)

Seat 10: Fullbak (button) folded before Flop (didn't bet)

 

Okej, det är väl egentligen inte orättvist att jag åkte ut efter förra handen jag postade. Vad som däremot är orättvist är att fisken som slog ut mig får leda turneringen. Hur tänkte han? Nejdå, jag är inte bitter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 100k guaranteen på mansion igår. Åkte dock ut relativt tidigt efter att att tryckt all in med QQ och fått två syn.

 

Jag höjde från knappen till 200. Small blind synar.

Bigblind höjjer upp till 800.

 

Här kan väl en bra spelare slänga och gå vidare med turnering med nästan medelstack.

 

Jag däremot skyfflade in allt jag hade. 2300 till.

 

Small blind med 1500 synar, likaså bigblind som täcker mig.

 

Big blind visar KK och small blind KQoff!

 

Kul, en out.

 

Floppen kommer AJT. Small blind floppar stegen.

 

Kul, en out för split...

 

Inga mirakel och jag är ute.

 

Gick dock bättre i en 50$ turnering på crypto senare på kvällen där jag slutar 7-8 och vinner ungefär 200 dollar. Men ändå inget riktigt flyt just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ikväll bestämt mig för att bi rik..

 

Har varit ganska mycket grindande på sista tiden och inte så mycket klonkande. Rullen har inte förändrats nämnvärt de senaste veckorna. Ligger runt $1k.

 

Har dock tagit ut lite som jag har roligt för nu i sommar.

 

Nu tänkte jag dock få fart på spelet lite. Målet är att ha plockat in 5k innan jag går och lägger mig. Har avsatt $50 till detta projekt. Man ska sikta högt, 100 gånger pengarna på en kväll. Kan väl inte vara så svårt..

 

Vet inte riktigt hur jag ska vinna dessa pengar men lite av varje lär det bli under kvällen. Började försiktigt med att vinna en 10£ heads-up. Följde upp detta med att vinna en 50$ headsup. Min skottarrulle är alltså uppe i 120$ nu.

 

Har nu satt mig vid ett NL100 bord och tänkt mig starta upp en till 10£ headsup.

 

Återkommer med rapport senare

 

Ps. eventuellt tar jag mitt förnuft till fånga och slutar långt innan jag når 5k, vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte mig med $90 på NL100 bordet, full ring. Nu tog det slut på spelare där och jag lämnar med 130. Heads-up'n gick inget vidare.

 

De sista $10 shortstackade jag ett NL50 bord. Lämnade nyss med $23. Dominerade bordet med mina 10 dolllar. Snacka om passiva spelare. Var inte all-in en enda gång :) Eller det var jag väl, men utan att få syn.

 

Jaja, hur som helst. Nu jag uppe i ca $150. Har ätit lite hemlagad rabarberkräm nu och ska nu ge mig ut på jakt efter ett par schyssta bord att fortsätta jaga på.

 

Spelar två turneringar också som inte har nått med min skottning att göra. Rättning, en turnering. Tryckte just med 88 efter att min blind blivit raisad. Syn av QQ. Ingen hjälp. Har en tanka att sluta min skottning när jag åker ur den sista turneringen så att jag har ett tidsmål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick inge bra, blev inte rik ikväll heller. Bustade när jag synade ner en fisk i en 200 dollars pott när han denna gång faktiskt träffat trissen.

 

Sen torskade jag en till stor pott, ca 150 i den när jag ställde på floppen med två levande kort och färgdrag. Men ingen hjälp..

 

Turneringarna gick inget vidare heller. Vann några ynka dollar i den ena men åkte just innan pengarna i en annan. Skulle stjäla med J4 efter en limp. Limparen synar dock med KT. Jag floppar 2par han rivrar stegen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha spelat en hel del turneringar på cryptologic i juni slutade på 34:e plats på deras tournament leaderboard. Detta gjorde att jag fick spela två freerolls idag. En för top50 och en för top250. $10k i potten i båda.

 

Första och andra pris var ett turneringspaket till St Kitts värda 4k vardera. Jag slutade dock 6:a respektive 3:a och fick för det två gånger $500.

 

Helt okej vinster, bara det att de var så ruskigt nära att bli ett turneringspaket istället. Pushade med A9 efter floppen AJT och fick syn av QT som träffar en till tia. Hade jag vunnit den hade jag varit massiv chipleader med 3 kvar. Nu låg jag medel och efter lite väl fegt spel på slutet av mig så blev jag 3:a efter att ha förlorat en coinflip när jag ställde med 33 och fick syn av AT.

 

Hade väl mitt flyt tidigare under turneringen.

 

Sen spelade jag en £20 buy-ins turnering också där jag av bara farten slutade 5:a och fick £152 för detta. Vet inte hur det gick till, var koncentrerad på de andra turneringarna och helt plötsligt var jag på finalbordet.

 

Jaja, även om det inte blev nått turneringspaket så slutade jag ändå $1300 plus så jag måste ju vara glad ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...