Gå till innehåll

NLT SnG ($24) - TT blir överpar


Recommended Posts

En av de mest intressanta händer jag spelat på ett tag. MP1 är Skanke, som jag såklart har massa respekt för. MP2 har jag ingen särskild read på mer än att han verkar lite för lös för sitt eget bästa.

 

Ofta ställer jag pf här men eftersom Skanke i mina ögon har en ganska så lös raise/syn-HD så kändes det fel, plus att han älskar att syna ner mig hela tiden. Jag övervägde även att vika pf men så blev det inte.

 

Floppen då... hade Skanke suttit på ett överpar så tror jag han leder ut nästan alltid. Jag är inte heller särskilt rädd för MP2 när han ställer utan det största hotet är IMHO att Skanke checkat ett överpar.

 

Tankar?

 

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t30/t60

8 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: t1940

UTG+1: t1865

MP1: t1435

MP2: t3100

CO: t1415

Button: t910

SB: t1300

Hero: t1535

 

Pre-flop: (8 players) Hero is BB with T :club: T :diamond:

2 folds, MP1 raises to t210, MP2 calls t210 (pot was t300), 3 folds, Hero calls t150 (pot was t510).

 

Flop: 5 :diamond: 3 :club: 8 :spade: (t660, 3 players)

Hero checks, MP1 checks, MP2 is all-in t2890, Hero calls all-in t1325

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har han ceckat ett överpar så "måste" han väl nästan släppa om 1: MP2 ställer och 2: Du synar. Någon av er borde ju ha stål och då särskilt du som kanske floppat tvåpar (mindre troligt på den brädan) eller triss (mer troligt på den brädan). Även om skanke har samma read som dig på fi (alltså att han inte är så orolig för honom) så måste han väl släppa allt annat än triss i detta läge, eller?

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har han ceckat ett överpar så "måste" han väl nästan släppa om 1: MP2 ställer och 2: Du synar. Någon av er borde ju ha stål och då särskilt du som kanske floppat tvåpar (mindre troligt på den brädan) eller triss (mer troligt på den brädan). Även om skanke har samma read som dig på fi (alltså att han inte är så orolig för honom) så måste han väl släppa allt annat än triss i detta läge, eller?

 

//Matte

 

Instämmer förutom det sista iom att du säger att han normalt har en lös syn HD. Så det är ju möjligt att han synar oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där måste jag väl ha lagt, som sagt så checkar jag väldigt sällan överpar där mot två FI. Och inte synar jag med AK-Q.

Jag skulle spelat som du.

 

Och komentaren att jag är lös i min synHD stämmer bra, och att jag älskar att syna mot dig går nog in under att jag tycker om att syna mot de som jag vet är så pass bra att de kan pusha med marginella händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där måste jag väl ha lagt, som sagt så checkar jag väldigt sällan överpar där mot två FI. Och inte synar jag med AK-Q.

Jag skulle spelat som du.

 

Och komentaren att jag är lös i min synHD stämmer bra, och att jag älskar att syna mot dig går nog in under att jag tycker om att syna mot de som jag vet är så pass bra att de kan pusha med marginella händer.

 

Ja du check/foldade floppen.

 

Det jag menade med lös syn-HD var att du gör marginella syner (dock inte dåliga syner), och hade jag ställt pf så hade du nog synat bredare än vad jag vill att du ska göra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...