Gå till innehåll

NLTH- MTT: QQ i tidigt skede.


Recommended Posts

Turre med bra och väldigt dåliga spelare. De kan vara tokaggressiva.

fen är sannolikt en dålig spelare.

 

Vad har fi?

 

 

CurtCurt start position: 2,330.00

fen start position: 2,750.00

HERO start position: 2,490.00

PikkuHUMPPA start position: 2,610.00

Omega start position: 2,500.00

Torsten11 start position: 2,500.00

Russianfish start position: 2,500.00

naypalm start position: 2,340.00

AlisaZ start position: 2,480.00

AlisaZ posts small blind (10)

naypalm posts big blind (20)

HERO is dealt down [Qs Qh]

Russianfish folds

Torsten11 folds

(Omega) folds

PikkuHUMPPA folds

HERO raises to (80)

fen calls (80)

CurtCurt folds

AlisaZ folds

naypalm calls (80)

 

flop: [8d Kc 4s]

naypalm checks

HERO bets (200)

fen calls (200)

naypalm folds

 

turn: [8h]

HERO checks

fen checks

 

river: [3c]

HERO checks

fen bets (500)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns ju inget drag på floppen, du slår tex A4 och TT och visst många är dåliga nog att värdebetta de händerna här.

 

sen synar väl en del med AQ-AT på floppen också men känns som en fold utan någon större tvekan.

 

om de är så dåliga så kan du väl hitta bättre lägen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte direkt jättemånga drag ute på flop. Han har ju kungen eller sämre pocket, jag bettar hellre 300 på river än att tvingas syna 500+ där.

 

Du kan ju inte förutsätta att det kommer ett potbet, tvång för syn finns ju inte heller. Jag funderade dock på att blockbeta men valde att avvakta mer info.

 

 

finns ju inget drag på floppen, du slår tex A4 och TT och visst många är dåliga nog att värdebetta de händerna här.

 

sen synar väl en del med AQ-AT på floppen också men känns som en fold utan någon större tvekan.

 

om de är så dåliga så kan du väl hitta bättre lägen...

 

A4 går generellt fetbort men TT, JJ kunde jag tänka mig. Men varför checka turn om fi sitter på KQ? Har fi K10 och blev skrämd av mitt potbet? Varför bettar han då pot på rivern?

 

Det luktar ju stark hand eller svag hand, inte mellan. Frågan är då vad som är vanligast i dylik situation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du borde folda, i och med att du varken satt press på honom på turn eller river så får du liksom skylla dig själv att du inte vet om han har en stark eller svag hand. Du har för lite info för att syna imo.

 

Ps. Jag är en dålig pokerspelare så ta mina tips me en nypa salt ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jobbig situation.

 

vi slår ju inget som valuebettar såhär på river. hur ofta det är en bluff, semibluff m jj,tt o liknande är ju helt klart vad vi vill lista ut. med tanke på hur lite styrka vi visat är det ju inte alls omöjligt att vi leder här. att fen har nåt som jj,tt tror jag är väldigt otroligt om han är dålig, ett ganska avancerat spel att semibluffa river här. däremot behöver vi kanske inte stirra oss blinda på bordet, inte omöjligt att fen synar flop med många händer som han synat pf med som inte träffat alls och sen hittar en bluff på rivern eftersom du aldrig visade nån styrka. tror absolut inte att det är omöjligt att en kung eller 8 sitter här heller. men 500 bettet på river gör det lite otroligare, skulle varit med räd för det om fi bettat lite mindre.

 

hursomhelst skulle jag nog känna mig tvungen att syna här. Om vi har rätt 1/3 så går vi jämt upp. tänker att det finns viss chans att vi har det oxå med tanke på vår shutdown efter flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om det är svag hand eller stark hand (är inte säker på att det behöver vara det, om enlka kungar kan spela såhär oxå ibland tror jag) är inte fens range för stor för att vi ska kunna folda? 88, 44 och kk är tre händer tror inte han har nåt av dom över 66% av gångerna??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...