Gå till innehåll

NL 4000 SEK - Mitten par mot aggro fi


Recommended Posts

schwai, som är fienden, har spelat starkt och pottat mot trippla fiender och skjuter starkt även på bluff.

 

Det jag undrar över är: Hur är ett bra spel gjort? Ska jag betta ut direkt, istället för att checka som jag gjorde. Hur ofta slår ni om/foldar/synar/betar ut direkt och betar ut igen på turn?

 

 

***** Hand 254857949 *****

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 3 mars 2007 05:16:04

Gwen 3 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: KRXKZY (5054.50)

Plats 3: restless (4618.00)

Plats 5: schwai (4591.95)

KRXKZY lägg LM 10.00

restless lägg SM 20.00

** Giv **

KRXKZY [5r, 8r]

restless [N/A, N/A]

schwai [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

schwai Höj till 80.00

KRXKZY Syna 80.00

restless Lägg

*** Flop(Board): *** : [4h, 5s, Dk]

*** Bet Runda 2 ***

KRXKZY Passa

schwai Satsa 160.00

KRXKZY ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle foldat. Han sitter med Q-K A-Q eller pocket 6 och uppåt. 5-8 suited synar man bara för att se floppen träffar man inget så är det bara att folda.

 

Hehe, men nu träffade jag ju floppen. Det är 3-handed så jag tror nog fi har en något bredare HD än KQ, AQ och pp 66-AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han sitter med Q-K A-Q eller pocket 6 och uppåt.

 

Det är 3-handed och fi höjer från knappen, för att CBa ip när fi har checkat till honom. Jag trooooor att hans HD är liiiiiite vidare än så.

 

Det sagt så c/f:ar jag. Problemet är inte bara att fi kan leda redan, utan att vi sitter oop och att en aggressiv fi inte shuttar ner bara för att han fick syn på sitt CB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

knacka och syna till flop turn och river. Skratta åt han när han visar upp ATo och slå dig för bröstet. Om någon ifrågasätter ditt spel så hänvisar du till "känslan". Hemligheten till nätpoker är att veta när man ska syna ner tre gator för att fånga en bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj till en femhunka så får du se vart du står... Sitta och checksyna är ju bara att slänga pengarna i sjön vad händer på turn om ett A träffar tex ska man sitta och checksyna då också.. Men antar att du checksynade ner han hela vägen och tog hans inköp då han sitter på en K2 eller någonting...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det sagt så c/f:ar jag. Problemet är inte bara att fi kan leda redan, utan att vi sitter oop och att en aggressiv fi inte shuttar ner bara för att han fick syn på sitt CB.

 

Är det en nackdel att fi inte slutar bomba? Jag ser det som enormt positiv att fi pumpar in pengar i en pott som man kanske leder i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semihänder: c/c eller c/f någonstans på vägen beroende på bräda/fi/etc. Varför skulle du "pumpa upp" på flopp eller turn etc?

 

För att jag sitter OOP och det kan komma många skrämmselkort på turn om jag bara synar och om jag inte förbättrar min hand på turn så är jag ju doomed. Pumpar jag upp på flopp och får syn måste jag CB:a nomatterwhat på turn och jag ser det egentligen som det bästa spelet, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att jag sitter OOP och det kan komma många skrämmselkort på turn om jag bara synar och om jag inte förbättrar min hand på turn så är jag ju doomed. Pumpar jag upp på flopp och får syn måste jag CB:a nomatterwhat på turn och jag ser det egentligen som det bästa spelet, eller?

 

Ja, att bara sitta och syna är ingen höjdare. Det kan man visserligen göra om man vet att fi oftast bara vågar skjuta ett skott tom, och helst i position då.

 

Men nu pratar du om hur du ska ta ner potten, dvs bluffa fi, och då har det väldigt lite att göra med huruvida du har en semihand eller inte.

 

Mediokra händer vill du ta till en billig showdown, kan du inte det så viker du. Visst kan man då välja att bluffa istället, men din bluffrekvens kommer att bli alldeles för hög och du får total obalans i ditt spel. Spara bluffarna till när du har read på fi som vek eller när du har fler outs till bättre händer (5-outs till tvåpar/triss är ingen höjdare).

 

Man maximerar inte sina vinster genom att sitta och försöka hitta sätt att vinna varje hand man spelar, men om du nu skulle vilja bluffa i den här handen så hade jag nog c/c:at flop för att c/r:a turn, förutsatt en read att fi kan släppa typ TP-händer mot ett sådant spel. Du kan även CRa flop men det blir då svårare att få bort fi från TP (både risk och FE blir mindre mao). Men som sagt, då pratar vi inte längre om hur man spelar semiträffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Muck it pre.

 

På floppen bör du starkt överväga att bara vika rakt av om du inte har en plan för hur du ska ta dig vidare. Jag tror att det du frågar (rätta mig om jag har fel) är vad vi gör här som standardspel. Isåfall viker vi. Däremot finns det andra spel att variera med, men det var ju inte vad tråden handlade om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väl inget generellt svar på frågan då det handlar om vem du är uppe mot, och när?

 

Är det en väldigt aggressiv spelare som klarar att skjuta på turn tom så är det väl bättre att vänta på en bättre hand / spel i position.

 

Som spelat viker du eller check-raisar pott tycker jag. Finns inte mkt värde i att checksyna mot en FI som garanterat kommer beta turnen i ett sånt här läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...