Gå till innehåll

Multi-tabla på SVS??


pwned

Recommended Posts

Överlappet blir ju inte jättestort om man kör 1600 x 1200 i upplösning, men det är ändå irriterande. Finns inte en enda sajt jag spelat på som man inte kan köra 4 bord utan överlapp med den upplösningen utom SvS. På dom flesta sajter kan man ju desutom köra typ 9 bord utan överlapp genom att välja mindre bord. Känns inte som varken folket på SvS eller utvecklarna på Boss är några grinders direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SS är en hopplös sajt att multitabla eftersom dom har valt en upplösning på 608x827 (Eller var det 808x627?) pixlar, vilket det inte finns några bildskärmar idag som använder vad jag vet.

 

 

Med en 1600x1200 överlappar det tillräckligt för att man inte ska kunna se korten på de 2 nedersta borden om man sitter högst upp. Sen tar det även bort en massa tid eftersom man måste klicka på borden fram och tillbaka hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har något trix för att få igång fler än 5 cashgame bord samtidigt på på SvS då?

 

Sng kan man ju få igång ett helt gäng, men det är så segt och tråkigt innan bubblan, vill lira cashgame.

 

Men visst borde de fixa samma lösning som pokerstars, party och fulltilt, där man själv kan justera bordsstorleken. Men det är ju BOSS som har fixat den ganska snygga, men usla klienten. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har något trix för att få igång fler än 5 cashgame bord samtidigt på på SvS då?

 

Sng kan man ju få igång ett helt gäng, men det är så segt och tråkigt innan bubblan, vill lira cashgame.

 

Men visst borde de fixa samma lösning som pokerstars, party och fulltilt, där man själv kan justera bordsstorleken. Men det är ju BOSS som har fixat den ganska snygga, men usla klienten. :roll:

 

enkelt men tyvärr lite dyrt, köp en 30" tft skärm med upplösning på 2560x1600 (WQXGA) typ Dell 3007WFP-HC för ca 13500kr (just nu iaf de ändrar pris ganska så ofta)

OBS OBS

This screen requires a dual-link DVI-D graphic card to support the WQXGA (2560x1600) resolution

dock har de flesta nyare kort stöd för detta men kan vara värt att tänka på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Kasta inte bävrar i trähus" ... Nää eller hur. Och kasta inte pil i gummibåt heller. :roll:

 

Skulle gärna ha en 30" skärm, men tror inte det hjälper på SvS. Då jag inte lyckas starta fler än 5 cashgamebord samtidigt endå, men det MÅSTE gå, får fan damp snart. Tror bara du missupfattade problemet lite.

 

Ja ja färg och river riggen e ju stabil iaf, hata BOSS jävla site. Jag får lira nånannanstans tills nån fixat det. Nu drar jag till alperna, skiter i fisken ett tag och engagerar mig i offpist, öl och vackra damer ett tag. Får väl köpa en 30" istället för en resa nästa gång jag cashar ut då.. GG, GL, WP & bye bye

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en CRT med minst 1800*1350 så blir det ingen överlappning. Jag tycker att bra CRT-skärmar är skönare för ögonen än LCD.

 

 

det säger du bara för du är fattig:lol: lol

 

...(åhh, ja va bara tvungen) :mrgreen:

 

btw så tycker jag en skoda felicia -92 är skönare att köra än en BMW 530 -06...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fungerar ju att köra 4bord samtidigt men ändå lite störande när man är van vid partypoker.skulle vart fint om det gick och förminska bordena..men men

 

va kostar en 24" då?var ju inte längesen ja köpte min 20"lcd

 

allt från 6600 till 11000..(finns troligen att köpa för mer också) men det är verkligen värt det om man är seriös med multitabeling...

 

Har du redan en 20'' kan det iofs vara med snyggt med en exakt likadan bredvid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

allt från 6600 till 11000..(finns troligen att köpa för mer också) men det är verkligen värt det om man är seriös med multitabeling...

 

Har du redan en 20'' kan det iofs vara med snyggt med en exakt likadan bredvid.

 

Känns det inte som lite overkill att köra med 2 skärmar för att kunna spela 4-5 bord då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det säger du bara för du är fattig:lol: lol

 

...(åhh, ja va bara tvungen) :mrgreen:

 

btw så tycker jag en skoda felicia -92 är skönare att köra än en BMW 530 -06...

 

Rik är jag inte men när det gäller datorprylar behöver jag inte snåla då jag, utöver heltidsarbete, F-skattar i datorbranchen.

 

Jag har en "gammal" Compaq P1220 som primär skärm och en LCD HP LP2465 sekundär. CRT'n kostade väl ca 10k + moms när jag köpte den LCD'n ca 8k+.

 

Faktum är att jag sällan har igång LCD'n. Kanske är det för att jag är så van vid Compaqen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fungerar ju att köra 4bord samtidigt men ändå lite störande när man är van vid partypoker.skulle vart fint om det gick och förminska bordena..men men

 

va kostar en 24" då?var ju inte längesen ja köpte min 20"lcd

 

Köpte min för typ 7500kr från dell. Dock kan jag inte spela 4 bord utan överlapp på svs. Borden är för höga. Klienten är för övrigt helt vissen annars oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...