Gå till innehåll

Cecilia Möller i Poker Fejs!


martenmania

Recommended Posts

Någon fler som tyckte hennes sista beslut (headsup) i programmet var högst tveksamt? Dessutom med jätteusla anledningen att hon "hade oddsen" för att hon kunde vinna 1 mille?

 

Liksom, den där millen kan man vinna i finalen och inte direkt nu. Dessutom känns det ganska kallt mtp att hon antagligen ändå inte pallar variansen med såna höga insatser (samt att hon knappast hade EV > 0), dvs hon borde väl vara beredd att tappa lite EV för att säkra ganska mycket stålar (även för henne sett).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon fler som tyckte hennes sista beslut (headsup) i programmet var högst tveksamt? Dessutom med jätteusla anledningen att hon "hade oddsen" för att hon kunde vinna 1 mille?

 

Liksom, den där millen kan man vinna i finalen och inte direkt nu. Dessutom känns det ganska kallt mtp att hon antagligen ändå inte pallar variansen med såna höga insatser (samt att hon knappast hade EV > 0), dvs hon borde väl vara beredd att tappa lite EV för att säkra ganska mycket stålar (även för henne sett).

Vinnaren ikväll var väl garanterad 200k? Och hon hade väl nåt på 70k eller så? Då känns det väl rätt givet att man tar chansen om man tror att man har en rimlig chans att leda, säg 40% eller så. Finalvinsten inte inräknad. Och hon låg ju inte mycket efter, så jag gissar att det kan ha varit ett klokt beslut. I alla fall om de där 70k eller vad det var inte har en för stor privatekonomisk betydelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det räcker ju att ha rätt ca 35 % för EV 0, vilket kan tyckas ganska lågt iofs, men har hon verkligen rätt så ofta?

 

Nu när jag tänker vidare på det känns det bara jäkligt svårt att spekulera i, men jag kan tänka mig att hon ofta har lite för stor tilltro till sig själv, samt att jag har svårt att tro att 70k inte är en ganska hygglig slant för hennes privatekonomi.

 

Men whatever.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det räcker ju att ha rätt ca 35 % för EV 0, vilket kan tyckas ganska lågt iofs, men har hon verkligen rätt så ofta?

 

Nu när jag tänker vidare på det känns det bara jäkligt svårt att spekulera i, men jag kan tänka mig att hon ofta har lite för stor tilltro till sig själv, samt att jag har svårt att tro att 70k inte är en ganska hygglig slant för hennes privatekonomi.

 

Men whatever.

 

 

Nja, skulle nog gissa att hon gjort åtminstånde 1 Miljon SEK på poker och sen är hon som sagt sambo med Daniel Larsson.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det räcker ju att ha rätt ca 35 % för EV 0, vilket kan tyckas ganska lågt iofs, men har hon verkligen rätt så ofta?

 

Nu när jag tänker vidare på det känns det bara jäkligt svårt att spekulera i, men jag kan tänka mig att hon ofta har lite för stor tilltro till sig själv, samt att jag har svårt att tro att 70k inte är en ganska hygglig slant för hennes privatekonomi.

 

Men whatever.

 

Jag tror nog att bedömningen att hon leder mer än 1/3 gång kan vara rimlig. Hon ledde ju hela vägen av det jag såg och blev bara omsprungen i sista omgången då frågorna var mer värda. Lägg sen till prispengarna i finalen och mediaexponeringen den innebär så är det en instasyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, skulle nog gissa att hon gjort åtminstånde 1 Miljon SEK på poker och sen är hon som sagt sambo med Daniel Larsson.

 

Synnerligen lågt räknat...

Det är nog mycket mer än så.

En bra spelare på 5/10 drar nog in ett par 100 tusen i mån eller mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon fler som tyckte hennes sista beslut (headsup) i programmet var högst tveksamt? Dessutom med jätteusla anledningen att hon "hade oddsen" för att hon kunde vinna 1 mille?

 

Liksom, den där millen kan man vinna i finalen och inte direkt nu. Dessutom känns det ganska kallt mtp att hon antagligen ändå inte pallar variansen med såna höga insatser (samt att hon knappast hade EV > 0), dvs hon borde väl vara beredd att tappa lite EV för att säkra ganska mycket stålar (även för henne sett).

 

Skojar du? Jag tycker det är en extremt lätt syn. Faktiskt har jag stört mig lite på programmet eftersom jag tror att det väldigt sällan blir rätt att lägga sig i sista ronden.

 

Även om man bortser från finalomgången och räknar med 200k i potten är det en klar syn enligt mig. Betänk sedan att 1/5 att vinna en miljon i finalen i sig är värt 200k givet att du är jämnstark med fältet. Syna 70k för att vinna 400k i hennes sits? Ja tack. Jag kan inte låta bli att undra om du hade skrivit samma sak om Thomas hade missat en fråga i sista omgången och Cecilia hade vunnit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skojar du? [...]

Bra poäng, kanske blev jag bara instairriterad på henne pga att folk jämnt ska försvara sånt de gör även om det är fel (detta kanske kan anses vara riktigt dock). Men jag får väl vara stor och erkänna att jag tänkte åsnigt.

 

Kan bli lite intressant längre fram när man får se hur mkt det i snitt krävs för att vinna skiten. Då kanske det kan vara lättare att analysera huruvida hennes beslut var självklart eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...