Gå till innehåll

Cashgame eller turnering?


cmt

Recommended Posts

Vi är ett gäng med varierande spelvana och styrka. Frågan är vad som lämpar sig bäst, spela turnering (mellan 20 och 50 kronors inköp) eller cashgame (1/1 kronors blinds) med valfritt inköp (oftast blir det en femtilapp)?

 

Vad tror ni blir roligast? Ska man köra rebuy-turnering om man bestämmer sig för att spela turneringar? Vad för och hur långa blindsnivåer bör vi ha?

 

Till saken hör att vi bara har ett marker-set: 150 vita, 100 blåa och 50 svarta. Hur ska man fördela markerna, och vad ska de vara värda i cashgame respektive turnering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på. Ifall folk har tider att passa så är nog cashgame bäst.

Jag tror det blir roligare och bättre spel ifall ni har större stackar (200-500 big blinds). Om ni sänker blindsen istället för att höja minimum inköpet kan ni ju fortfarande köpa in för 50 kr med få mer och roligare spel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig förstått varför nästan alla homegames jag har spelat i vill köra turneringar. Man är ju där för att spela och ha kul, inte glo på andra fiskar som drar ut varann när man har åkt ut. Dessutom brukar det bli väldigt segt i slutet när man ska blanda leken och hålla på mellan varje HU-hand.

 

Cashgame är grejen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig förstått varför nästan alla homegames jag har spelat i vill köra turneringar. Man är ju där för att spela och ha kul, inte glo på andra fiskar som drar ut varann när man har åkt ut. Dessutom brukar det bli väldigt segt i slutet när man ska blanda leken och hålla på mellan varje HU-hand.

 

Cashgame är grejen.

 

Helt klart cashgame som gäller i sällskapligt syfte.

Men är det inte för lite marker?

Är ni över 4 pers skulle jag tippa på att du behöver köpa nytt eller ett extra markerset!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cashgame är helt klart roligare, inte så roligt med turnering att sitta och kolla på andra när man har åkt ut.

 

Vet inte hur många ni är men skulle helt klart rekomendera att ni köper lite fler marker. om ni nu kör blinds 1/1 kan vita vara 1:-, blåa 5:-, svarta 10:-

Det kommer nog inte räcka så långt om ni ska göra fler buyin, men om ni inte vill köpa fler marker kan ni alltid lägga till riktiga pengar som 20- 50-lappar. Så blire lite Highstakes känsla att raisa med en bunt 20lappar 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...