Gå till innehåll

FLSH 3-6 NordicBet


Metaddict

Recommended Posts

3-6 FLSH som sagt. Har inga jättereads mer än att båda fi är kassa och verkar gilla att syna.

Som jag ser det är det standard fram till river. Hjärter 2 på turn bör väl knappast ha hjälpt ukra82 så jag försöker än en gång höja för att få loss hanitz. Det misslyckas och jag känner mig verkligen inte nöjd. ukra82 synar självklart igen.

 

Min fråga är: Ska jag värdebeta river? ukra82 ger nu upp och checkar så jag är knappast rädd för honom, men hanitz bör man kanske oroa sig för lite halvt? Framförallt mtp att stegdraget sitter.

 

ukra82 posted the small blind - $1.50

Fire2 posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Metaddict: Jack of Diamonds, Queen of Spades

1elvez folded

Metaddict raised - $6.00

-BINGOHEAD- folded

hanitz called - $6.00

ukra82 called - $6.00

Fire2 folded

 

** Dealing the flop: 9 of Diamonds, Queen of Clubs, 7 of Spades

ukra82 bet - $3.00

Metaddict raised - $6.00

hanitz called - $6.00

ukra82 called - $6.00

 

** Dealing the turn: 2 of Hearts

ukra82 bet - $6.00

Metaddict raised - $12.00

hanitz called - $12.00

ukra82 called - $12.00

 

** Dealing the river: 8 of Clubs

ukra82 checked

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ena har donkat två gånger, den andra har kallsynat två gånger. FI bakom skulle jag nog sätta på JT eller passivt spelat par. Jag tror på en check.

 

Jo att han bör ha ett av alternativen är rätt uppenbart, där är vi helt överens, men grejen är ju att det är rätt viktigt att ha en uppskattning om vilket som är troligast.

 

Samtidigt är det så att jag är rätt säker på att vi har bättre hand än donkaren. Hade han foldat på turn hade jag nog lutat mer åt checksyn här men om både donken och kallsynaren har sämre händer och är villiga att betala av (vilket är troligt) är det trots allt två big bets det handlar om.

Chansen att induca en bluff eller värdebet från sämre händer ökar ju också markant om vi är HU här, det är hyfsat osannolikt att kallsynaren får för sig att beta sämre än TP mot två pers på river.

 

Fler synpunkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Dealing the river: 8 of Clubs

ukra82 checked

Metaddict checked

hanitz checked

ukra82 shows: Jack of Hearts, 9 of Clubs

Metaddict shows: Jack of Diamonds, Queen of Spades

hanitz mucks: 9 of Spades, Ace of Spades

Metaddict wins $72.00 from the main pot

 

Jag fegade ur och checkade. Mot såna här nötter tror jag man måste beta river också rätt ofta här trots att man inte har en megastark hand. Nu fyllde iofs ett semitroligt stegdrag så det är väl kanske ok att checka då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
**

 

Jag fegade ur och checkade. Mot såna här nötter tror jag man måste beta river också rätt ofta här trots att man inte har en megastark hand. Nu fyllde iofs ett semitroligt stegdrag så det är väl kanske ok att checka då.

 

Du har så rätt. Missa inte chansen att vinna ett extra bet på river, då många reflexmässigt synar med mellanpar, eller toppar och dålig kicker. Visst kan du bli checkraisad nån gång då och då men i det långa loppet är det utan tvekan positivt EV att värdebeta på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kommer ju inte bli checkraisad av MR donk, han är för kass för det.

Den tredje killen kan som sagt ha väldigt väldigt många händer här som t.ex Q3, 59, AK, whatever. Du måste värdebeta speciellt med tanke på att varje gång du leder och inte blivit utdragen av 3:e killen så får du oftast 2 call.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta en normal hand på nordicbet 3/6 sh? Spelar mest på Full Tilt och ser väldigt sällan sådana här händer. På FT hade jag inte spelat mitt toppar med halvbra kicker så här hårt mot så många fi, men om Nordicbet är så fiskigt som det sägs så kanske det är rätt. De två fi som stannade till river skulle iaf åka upp på min fisk-lista fortare än kvickt. Mot tuffare motstånd skulle jag slå av på takten på turn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...