Gå till innehåll

NL100 SH Floppar tvåpar med djupa stackar


Recommended Posts

Tog en liten paus från mitt SnG-spelande för att slaska lite CG. Efter att ha dubblat upp stacken på en halvtimme utspelar sig följande hand:

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ Hero (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Button ($98.75)

SB ($82.45)

Hero ($192.98)

UTG ($203.50)

 

Preflop: Hero is BB with 9heart.gif, 8club.gif. SB posts a blind of $0.50.

UTG raises to $3, Button calls $3, 1 fold, Hero calls $2.

 

Flop: ($9.50) 8spade.gif, 3heart.gif, 9spade.gif(3 players)

Hero checks, UTG bets $8, Button folds, Hero raises to $24, UTG raises to $67, Hero ?.

 

Hur gör ni? Vad sitter han på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller reads hade jag inte så mycket då jag inte spelade speciellt seriöst. Han verkade dock inte vara überfisk. Jag hade dock liksom ni svårt att se mig slagen så jag pushade. Han satt på 33 men jag hade "riggen" med mig den här gången och turnade en 8.

 

Hade lite dåligt samvete efter detta då man vet hur man kan må efter en sån utdragning så det blev något av en "anti-badbeat-history" det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det i b l a n d finns situationer när man kan lägga två par på floppen - och i den här situationen hade jag gjort det. Har man ingen read på Fi, och möter en sådan kraftig reraise, och Fi dessutom har en djup markerstack, k a n det vara läge att folda. Men det hör absolut till ovanligheterna. Roligt att du vann ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det i b l a n d finns situationer när man kan lägga två par på floppen - och i den här situationen hade jag gjort det. Har man ingen read på Fi, och möter en sådan kraftig reraise, och Fi dessutom har en djup markerstack, k a n det vara läge att folda. Men det hör absolut till ovanligheterna. Roligt att du vann ändå!

 

Det här är väl, tvärtom, ett typiskt läge när vi inte ska fundera på fold. Hade varit väldigt stor skillnad om det varit vi som höjt pre. Dessutom är brädan dragig. Fi kan själv sitta på ett drag eller känna att vi kanske gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...