Gå till innehåll

SH kontra fullbord. Startstrategi


KillerBoo1

Recommended Posts

Postat denna fråga tidigare, under Nybörjarfrågor, utan ett enda svar. Vet inte om det beror på att frågan är dum/felaktigt ställd, eller om det beror på att få tittar till nybörjarforumet? Iallafall, gör ett försök här istället:

 

 

Skulle vilja ha lite hjälp med SH SnG´s

 

Jag spelar vinnande på fullbords SnG, både en och 2 bords, men har en klar minusstatistik på SH.

 

Efter lite hemmagjord analys har jag kommit fram till att det troligen beror på att jag spelar för tight på 5/6-mannabord (blindar bort alldeles för mycket och för ofta) och där kommer min fråga: Hur mycket ska jag släppa upp på SH jfrt m fullbord när det gäller starthänder?

Spelar idag "ABC-poker" fram t mitten av fullbords-turneringarna, där jag börjar blanda upp lite mer. Dock har jag för det mesta över snittstack i detta skede så tror inte att jag kan överföra spelet "direkt" till SnG´s som startar SH . Så frågan jag ställer är alltså, hur mycket lösare bör jag spela (från start) när jag spelar SH jfrt m fulla bord? Behöver ju inte vara precisa pekpinnar, men lite anvisningar skulle uppskattas enormt. Jag vill lära mig SH lite bättre, så svar i stil med att jag bör hålla mig t fullbordsspel diskvalificeras omgående ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på spelarna runt bordet är de tighta rasia mkt i position men håll igen lite om de är aggresiva.

 

Raisa med nätan allt om du är först in i potten. Lättare att steala på flopp om du inte träffar. Rerasia gärna med ak, aq om du sitter i sb el bb och någon har raiat nära knappen. du kan rerasia med mkt när du tror folk strealar tex händer som sekvenskort 34 osv men gör det inte för ofta bara.

 

Jag raisar med all pp om jag är först in i potten el alla potter jag involverar mig i har jag alltid raisat först... Detta gör att du får kontoll och kan välja att nästan alltid cbetta flopp och lägga ner om du blir callad etc..

 

om någon annan raisat och du har pos på honom så kan det vara bra att stopp in en rerasa med många olika kort som tex aj , kj etc. Lär dig bara när det är dags att ge upp potten osv...

 

jag reraiar alla pp från 99 och uppåt resten acallar jag bara. dock om du mäter aggresisa spelarare som vet vad du håller på med så kan det vara bra att bara calla för att kolla flopp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips för att variera dig är att i mellanblindsnivå bara syna pf-raisar med KK/AA när du sitter i position då det nästan alltid blir continuation bets. Lite mer riskfullt men du får ofta in pengarna med överpar mot tp.

 

Som sagt finns det många sätt att variera spelet, rr med sc exempelvis, helst inte första nivån dock.

 

Spelet går mycket ut på att känna av motståndarna, mer än i fullring då det är mer att spela ett visst antal händer ur vissa positioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...