Gå till innehåll

Vad fan ska ja göra?


_Nesse_

Recommended Posts

Har varit en stabilt plussande pokersplare på NL200$ ganska länge fram till för 2 månader sen, då helvetet började. Minns knappt en plusdag de senase 60 dagarna och har förlorat, för mej, ganska mycket pengar.

 

Det värsta av allt är att i nästan varje pot jag spelar, gör jag rätt beslut, men blir ständigt utdragen. De senaste 60 dagarna ligger jag back på AA, KK, och QQ enligt PT.

 

Det vänder snart, du vinner i längden har jag ständigt fått nöta in i min hjärna, men idag gick gränsen.

 

*Settar 33 på 443 brädan. All in mot KK, river 4.

 

*Har 10J, flop 789. All in mot 89, river 9.

 

*Har AA flop 346, En kille ställer fullt inköp med Q7s, helt sjukt. river 5.

 

En eller några dagar kan jag ta att bli utdragen på de här sätten. Men varenda jävla dag blir för mej väldigt svårt.

 

Undrar om någon vait i samma sits och om jag kan få några tips eller goda råd. Sjukt frustrerande att veta hur myke pengar man skulle datt in egentligen och hela tiden spela rätt men förlora ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, ja precis alla brukar ju säga att de vänder bara att bita ihop ! troligen så kommer de nog göra de förr eller senare för i längden ska du ju gå plus om du spelar rätt så som du säger! men gör t.ex. så här att du byter site som du spelar på? prova olika saker! berätta hur de går!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mkt spelar du per dag?? Beats kommer o går så är det.

 

Ta 1 veckas paus...casha ut o gör ngt kul...

Börja grinda en nivå lägre än normalt till du känner dig i balans igen.

 

Jag backade uppemot 30 inköp för ngt år sedan ...det va bara att ta paus, bryta ihop o ta nya tag ...

gl m8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, de flesta volymgrinders men de startar inte snyfttrådar till höger och vänster om det.

 

Jo, jag startar också snyfttrådar.. :)

 

Till trådskaparen. Det absolut bästa man kan göra är att ta en pokerpaus. Desto längre desto bättre. Har själv svårt att ta pauser när det går dåligt men när jag gjort det har jag kommit tillbaka fräsh och med bättre självförtroende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag startar också snyfttrådar.. :)

 

Till trådskaparen. Det absolut bästa man kan göra är att ta en pokerpaus. Desto längre desto bättre. Har själv svårt att ta pauser när det går dåligt men när jag gjort det har jag kommit tillbaka fräsh och med bättre själförtroende.

 

Instämmer helt och hållet, jag låste mitt konto 1vecka o sedan var jag igång igen. Det gick lite bättre igen när man fick komma ifrån pokern lite granna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller definitivt med ngra av de tidigare svaren: Ta en paus. Givet att det kommer perioder med utdragningar. I ditt fall en jävligt lång period, men det finns ju liksom inga bästföredatum på sånt. Sen är det ju oxo så att det är bad beats man kommer ihåg, ju fler desto bättre minne så att säga. Hur många ggr kommer du ihåg som du dragit ut andra på samma elaka/tråkiga sätt under perioden med plussande? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena

 

Har varit med om precis det du går igenom, spelade 05/1$ och 1/2$ på ett par olika sajter, sen började det gå åt pipan och jag råtiltade och kunde inte släppa det, istället för att ta paus spelade jag ännu mer...riktigt obra!. Samtidigt som jag åkte på den ena sjuka utdragningen efter den andra började jag tappa tron på det som gjort att jag vunnit ihop det jag vunnit och började spela dålig poker=ännu mer förluster. men mitt största misstag var att sen fortsätta spel på dessa nivåer efter att min rulle sjunkit så mycket att den inte räckte för 1/$/2$ nivån och jag förlorade ett antal tusen dollar på kort tid...och sitter nu på väldigt låga nivåer. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

torskade med AA tre gånger under samma dag

 

Nä fy fan det kan ju inte stämma! Det måste ju ha varit på det riggade nätverket b2b:shock:

 

 

Btw så tycker jag att du ska strunta i vad alla här har sagt och istället sätta in 1000$ på wpx och sedan gå upp och skotta, spela mer än någonsin tidigare och klonka hem 10K$ på en vecka och fixa förfesten imorgon:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känner igen mig, spelar 0,25-0,50 nl, har säkert inte torskat lika mkt som dig men har vart i samma situation, torskade med AA tre gånger under samma dag..alla säger att de vänder men de känns inte som de, pokergudarna gillar en itne helt enkelt

Jag läste i Guiness rekordbok att någon hade torskat med AA hela fem gånger på samma dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uppehåll är nog det enda rätta ja. luktar bränt här tycker.

klarar inte riktigt av o sluta spela när det sätter igång. börjar få lite bättre självkontroll men har mycket kvar o jobba på där, är alltid lika övertygad om att det går att spela sig ur downswingen, det går väl men det är ju inte säkert att rullen överlever sådant missbruk.

se till o ha lite grejer på gång utanför pokern kanske. underlättar en hel del när det inte handlar om liv och död. sedan får ju självförtroendet sig en rejäl törn efter rejäla tilter o det tar ju lite tid o bygga upp igen o hitta spelet. egentligen ska man väl inte spela alls när man kommer in i tilten men det är ju lättare sagt än gjort. själv försöker jag spela jag FL7-stud på lite lägre nivåer när jag får hjärnstillestånd. holdem klarar jag inte av o spela lägre än NL100, förlorar alltid när jag går ner en nivå speciellt om jag är tiltad, bättre o gå upp en nivå o skotta istället för att bara låta pengarna rinna iväg.. men det kanske är olika. vet inte om jag kanske kommit ifrån den ursprungliga tråden här lite kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här med att ta paus är så sjukt överdrivet och uttjatat som jag ser det. Så fort det går dåligt ett tag ska man ta paus bara för att det ska va så. Det finns absolut ingenting som säger att man slutar bli utdragen för att man tar en paus.

 

Så länge man inte känner att man spelar sämre, eller spelar för att man känner sig tvungen att vinna tillbaka är en paus mer eller mindre vansinne. Det handlar ju inte om resultat utan om spelet i sig, så länge man tar rätt beslut är det bara att köra på.

 

Om rullen börjar bli låg ändå så bör man definitivt gå ner i nivå i god tid, fortsätta spela sitt spel och hoppas att det vänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är alltid lika övertygad om att det går att spela sig ur downswingen, det går väl men det är ju inte säkert att rullen överlever sådant missbruk.

Va?

 

förlorar alltid när jag går ner en nivå speciellt om jag är tiltad, bättre o gå upp en nivå o skotta istället för att bara låta pengarna rinna iväg..

Aha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här med att ta paus är så sjukt överdrivet och uttjatat som jag ser det. Så fort det går dåligt ett tag ska man ta paus bara för att det ska va så. Det finns absolut ingenting som säger att man slutar bli utdragen för att man tar en paus.
Orsaken till att många bör ta en paus är inte att de kommer spela bättre eller sluta bli utdragna. Det är att de suger och det är bättre för dem ju färre händer de spelar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...