Gå till innehåll

0.5/1 SH - ATo på knappen mot en call och en raise


Trillian

Recommended Posts

Försöker lära mig spela shorthanded men jag känner mig som en jättefisk.

 

PokerStars 0.50/1.00 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is Button with Tdiamond.gif, Aclub.gif.

1 fold, MP calls, CO raises, Hero 3-bets, SB caps, 1 fold, MP calls, CO calls, Hero calls.

 

MP synar med en hel del händer men lägger sig ofta på floppen. CO har varit ganska aggressiv och höjer med ganska många händer. Är lite tiltad från föregående pott när jag förlorat mot honom med KK så jag höjer. SB vaknar till liv och cappar. Har inte sett så mycket av honom.

Får ju grymma odds så jag får väl syna med min skithand.

 

Flop: (17 SB) 5heart.gif, 2heart.gif, Tclub.gif(4 players)

SB checks, MP checks, CO bets, Hero raises, SB folds, MP folds, CO calls.

 

SB checkar misstänkt och CO bettar inte helt oväntat. Här känns det som raise eller fold. Jag väljer raise och tänker att jag får väl omvärdera om jag blir re-raisad. Då MP och SB lägger sig och CO enbart synar känns det plötsligt hoppfullt igen.

 

Turn: (10.50 BB) Kspade.gif(2 players)

CO checks, Hero bets, CO calls.

 

Han kan ju ha ett färgdrag så jag bombar på igen, blir jag raisad så lägger jag mig.

 

River: (12.50 BB) Kheart.gif(2 players)

CO checks, Hero checks.

 

Jaha här lär jag ju aldrig få syn av en bättre hand så det är ju bara att gråt-checka (kan man göra det? :))

 

Final Pot: 12.50 BB

 

Hur hade ni spelat preflop och på floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop är det raise mot hyfsat laggiga lirare för min del. Fold mot resten.

 

På flop höjer jag också här för att ta chansen att isolera mot CO. Jag betar nog turn med när du uppnår önskar resultat och bara har en spelare kvar, som dessutom checkar till dig.

När han synar turn hade jag nog funderat på att checka igenom river men det beror rätt mycket på reads där.

 

Rimliga händer på fi som du slår mtp att han synat två kallt preflop: Hjärter ess med hyfsade hjärterkicker och diverse pocketpar. Frågan är väl om det är typ knektar eller nior isåfall. Är han hyfsat lös kan han ju mycket väl ha 77 och 88 med.

 

Set verkar osannolikt, han borde vaknat till liv tidigare då. En kung borde han donkat/checkraisat någonstans om han nu är agressiv.

 

Skulle nog tippa på 99 hos fi givet din read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska väl orka betfolda rivern här.

 

Det är nog något jag borde prova. Jag använder aldrig det spelet eftersom jag dels inte vet när det är lämpligt och dels är jag så nyfiken.

 

(Ointressant för analysen men jag kan avslöja att han hade QhJh så jag gissar han skulle check-raisa river.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...