Gå till innehåll

AQ


Poker2007

Recommended Posts

Satt och lirade Full Tilts 7,500 Guarentee när detta inträffade:

Blinds är på 30/60 och jag har har bara spelat 5 händer så jag har ingen uppfattning om bordet och ingen read.

Jag satt med 6015 och UTG med 1712.

 

3 limpar in och jag sitter på BB med ArQs och checkar.

Floppen kommer 4k 10s Qk och jag betar ut 200 i potten som är på 240. UTG höjer genast upp till 720. Vad gör jag här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur kan det vara rätt spelat? vad slår han?, löjligt. ni som säger pusha, vilka händer sätter ni motståndaren på? eller ni bara tänker, "jag har topp par, vad fan kan han ha, min hand måste vara stååål!"

 

han kan ha vad fan som helst. De är sjukt fiskiga ju. Färgdrag, kq, qj. Har sett händer som q2, q3 här också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger också vik här. Tror absolut inte att han kan ha "vad som helst" specielt ofta här. Bara för att man sätt liknande spel med Q2 innebär inte att det är standard för randomfi. När fi väl har en kass hand tror jag han inte betalar av särskilt ofta. Känns som bäst som +/-0 att pusha här. Riktigt onödigt, lär komma bättre lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt spel pre både av FI o Hero?

 

Att du sen testar med bet på flop är väl ok, men om du ska pusha bör du nog ha en read på killen. Visst har jag sett alla möjliga händer hos FI här, men är nog oftare underdog här speciellt med tanke på låga blinds. Har har direkt ingen anledning att göra ett move för alla sina marker just nu i en relativt liten pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du borde ju ha nån read på en spelare efter dig när det gått 2-3 levels. Men annars kan hans stack vara en liten read.

 

skaffa pokertracker och pahud så kunde du sett, även när du inte följt alla händer, att den här FI nog hade ganska lågt vp$p och kanske inte är en av alla q7s fiskar som faktiskt simmar omkring här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...